Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-05@20:33:49 GMT

نقاش آپولو درگذشت

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۶۳۱۷۸

نقاش آپولو درگذشت

او فضانوردی هنرمند و با احساس بود و برای خلق آثار خود از سفرهای فضایی‌اش الهام می‌گرفت؛ به طوری‌که فضا و سفرهای فضایی سوژه بسیاری از نقاشی‌های او بود. آلن نقاشی‌های خود را بارها در گالری‌های مختلف به نمایش گذاشته و در وبگاه شخصی‌اش به نشانی alanbean.com نیز برخی آثارش منتشر شده است.

جالب است بدانید او حدود چهار سال پس از بازگشت از ماه این فرصت را داشت تا دوباره به فضا سفر کند، اما این بار مقصد او ایستگاه فضایی اسکای‌لب در مدار زمین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلن بین در این ایستگاه حدود دو ماه اقامت داشت و پس از آن دیگر هیچ‌گاه به فضا سفر نکرد و سرانجام سال 1360/ 1981 از ناسا
بازنشسته شد.

احساس آلنبین هنگام قدمزدن در سطح ماه

28 آبان 1348 ماه‌نشین ماموریت آپولو - 12 به آرامی روی ماه فرود آمد. چند ساعت پس از فرود، چارلز کونارد (فرمانده ماموریت) نخستین گام خود را روی سطح ماه گذاشت و دقایقی بعد آلن بین نیز به او ملحق شد. این دو، به ترتیب سومین و چهارمین انسان‌هایی بودند که توانستند روی ماه پیاده‌روی کنند.

آلن بین در ساعاتی که روی ماه قدم می‌زد، ناگاه به این واقعیت فکر کرد که در حال حاضر در این کره خاکی که حدود 384 هزار کیلومتر با زمین فاصله دارد، تنها او و دوستش چارلز حضور دارند! حال عجیبی داشت؛ احساسی آمیخته از هیجان، ترس، غربت و دلتنگی! او سال‌ها بعد در یکی از مصاحبه‌هایش درباره این حس خاص صحبت کرد و می‌گفت: «تا مدت‌ها پس از بازگشت از ماه، کارم این بود که برخی از روزها به جاهای شلوغ شهر می‌رفتم و در حالی که بستنی قیفی می‌خوردم، به تماشای مردم می‌نشستم. راستش از این‌که در میان آنها بودم، بسیار خوشحال بودم و خدا را شکر می‌کردم.»

محمدرضا

رضائی

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آلن بین فضانورد ماموریت آپولو جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۶۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناسا از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین، پیام دریافت کرد!

ایتنا - آژانس فضایی آمریکا، ناسا، اعلام کرد برای نخستین بار در تاریخ، موفق به دریافت یک پیام لیزری از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین شده است.
این پیام که از سوی فضاپیمای سایکی ناسا ارسال شده، نشان دهنده موفقیت آمیز بودن آزمایش ارتباطات نوری فضایی در فواصل دور است.

سخنگوی ناسا در این رابطه گفت: دریافت این پیام لیزری از فاصله ۱۴۰ میلیون مایلی زمین یک شاهکار چشمگیر محسوب می‌شود که می‌تواند راه را برای ماموریت‌های آینده به سیاره سرخ هموار کند.

ارتباطات نوری فضایی که به وسیله سیستم "ارتباطات نوری فضای عمیق" (DSOC) ناسا انجام می‌شود، امکان انتقال داده‌ها، اطلاعات علمی پیچیده و تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا را با سرعت بسیار بالاتر از ارتباطات رادیویی فراهم می‌آورد.

میرا سرینیواسان سرپرست عملیات این پروژه در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا توضیح داد: ما در روز هشتم آوریل حدود ۱۰ دقیقه از داده‌های فضاپیما را از طریق ارتباطات نوری دریافت کردیم که یک نقطه عطف مهم برای این پروژه محسوب می‌شود.

این آزمایش که در دسامبر ۲۰۲۳ آغاز شده بود، در ابتدا داده‌های آزمایشی را با سرعت ۲۶۷ مگابیت در ثانیه منتقل کرد که با سرعت دانلود اینترنت پهن‌باند قابل مقایسه است. اکنون با افزایش فاصله فضاپیما، سرعت انتقال داده‌ها به ۲۵ مگابیت در ثانیه کاهش یافته است.

مقامات ناسا می‌گویند: اگرچه این سرعت ممکن است کم به نظر برسد اما از هدف پروژه که اثبات امکان‌پذیر شدن ارسال حداقل یک مگابیت در ثانیه بود، بسیار فراتر رفته است.

جایگزینی ارتباطات رادیویی با ارتباطات نوری، انتقال داده در سراسر منظومه شمسی را با ۱۰ تا ۱۰۰ برابر ظرفیت کنونی امکان‌پذیر می‌کند که این امر به همراه پشتیبانی از تجهیزات علمی با وضوح بالاتر، مأموریت‌های اکتشافی انسانی و رباتیک آینده به سیارات دیگر را بهتر میسر می‌سازد.

دیگر خبرها

  • (عکس) کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در استان لرستان
  • کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در استان لرستان/ عکس
  • دور سوم مسابقات فضایی در قرن بیست و یکم آغاز می‌شود
  • ناسا از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین، پیام دریافت کرد!
  • پردازش انسان‌گونه داده‌ها با استارت‌آپ «هوش فضایی»
  • «بویینگ» و «ناسا» فضاپیمایی جدید پرتاب خواهند کرد
  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • کاوشگر سمت دور ماه به قمر می‌رود
  • تلسکوپ فضایی هابل به زندگی برگشت