Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-28@00:36:33 GMT

سه نکته مهم در حاشیه آزار جنسی دانش‌آموزان

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۶۳۴۷۲

به گزارش خرداد، مرتضی نظری در روزنامه آرمان نوشت: خبر تلخ است و بسیار تاسف‌آور. این را بدون تعارف می‌گویم چون خودم پدر هستم و مانند شما خواننده محترم این سطور، احساس ناامنی اولیای آن چند دانش‌آموز را به خوبی می‌توانم بفهمم، اما سه نکته بسیار ضروری و مهمی که در ۲۴ ساعت گذشته باعث سوءتفاهم‌های بسیار شده و می‌تواند همان کاری را با افکار عمومی کند که غذای مسموم با معده آدم می‌کند، به این شرح است؛ یکم: تفاوت واژه‌ها؛ روی مصرف واژه‌ها خیلی دقت و وسواس به خرج بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آزار»، «تعرض» یا «تجاوز» تفاوت ماهوی و معنایی خیلی فاحشی با یکدیگر دارند. دوم: یک ابهامِ تاریخی؛ از سال سوم دبیرستان که با روزنامه جمهوری اسلامی و سلام همکاری مطبوعاتی‌ام را آغاز کردم تا اکنون، همیشه در موضوعاتی شبیه به این رویداد اخیر که ذهن جامعه را شدید به خود مشغول می‌ساخته یک مساله حل نشده برای من وجود داشته و دارد. آن ابهام این است که چرا ما در چنین مواقعی گرایش به داغ کردن سوژه داریم و چرا در چنین شرایطی یک ماراتُن نفس‌گیر چه در میان تولید و توزیع کنندگان خبر (رسانه‌ها) و چه در بین مصرف کنندگان خبر برای هرچه جنایی‌تر کردن و شدیدتر نشان دادن رویداد، بزرگتر از مقیاس و اندازه واقعی موضوع در می‌گیرد؟ من هیچ وقت مسابقه شدیدی که برای هرچه حرارتی‌تر کردن یک اتفاق در میان ما در می‌گیرد را نمی‌فهمم. شاید پاسخ را باید نزد جامعه‌شناسان و مردم‌شناسان جست. سوم: فرزندانمان در خطرند، تابو را بشکنیم! نکته بسیار کلیدی و مهم‌تر اینکه باور کنیم، باور کنیم، باور کنیم ارائه آگاهی‌های ضروری بهداشتی و مراقبتی در زمینه بلوغ و مسائل جنسی به دانش‌آموزان با رعایت تمام ظرافت‌ها و اقتضائات سنی البته توسط مربیان آگاه و مطمئنی و صلاحیت‌دار، یک ضرورت انکارناپذیر است. فرزندان ما در خطرند، و من چیزی خطرناک‌تر از اطلاعات غلط و در ناآگاهی نگه داشتن دانش‌آموزان نسبت به حقوق بدن و اطلاعات جنسی و مراقبتی نمی‌شناسم. در بی‌خبری نگه داشتن بچه‌ها راه چاره نیست. فرزندانمان را با کمک آموزش‌های صحیح و متناسب، توانمند بسازیم.
* رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش برچسب ها: آموزش و پرورش ، آزار جنسی ، مدرسه

منبع: خرداد

کلیدواژه: آموزش و پرورش آزار جنسی مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۶۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مولوی گفت: در سال تحصیلی جدید پیش بینی می‌شود بیش از دو میلیون کتاب توزیع شود که توزیع مطلوب آن در گروی همکاری والدین و مدیران مدارس است.
او افزود: البته ۹۰ درصد ثبت نام به موقع انجام می‌شود ولی همان ۱۰ درصد نیز باید به موقع ثبت نام کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • سیل دانش‌آموزان کنکوری را زمین‌گیر کرد؛ آرزوهامون را رود با خود برد! | فیلم
  • (ویدئو) جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • جمع آوری زباله های رها شده درطبعیت از سوی دانش آموزان
  • نواخته شدن زنگ سلامت در شهرضا