Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی‌که اسرائیل به بمباران مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهد، مصر در حال انجام رایزنی‌ها با حماس و جهاد اسلامی برای توقف حملات موشکی به اراضی اشغالی و آتش‌بس در این باریکه، است. ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از القدس العربی، مسئولان در جنبش حماس و حرکت جهاد اسلامی فلسطین، سه‌شنبه شب از تماس‌های مصر برای دستیابی به آتش‌بس با طرف اسرائیلی، خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع تأکید کردند که حماس و جهاد اسلامی از مصر، پایبندی اسرائیل به تفاهمات آتش‌بس حاصل‌شده در زمان پایان جنگ اخیر این رژیم به نوار غزه در سال 2014 را خواستار شدند تا در مقابل، این گروه‌ها نیز با آتش‌بس موافقت کنند.

طبق اعلام این منابع، حماس و جهاد اسلامی معادله «آتش‌بس در مقابل آتش‌بس» را به اسرائیل مشروط و تأکید کردند که هرگونه اقدامات تنش‌زای اسرائیل «با واکنش مقاومت روبه‌رو خواهد شد.

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس تصریح کرد: «مصر تماس‌هایی با این جنبش برای رایزنی درباره آتش‌بس در نوار غزه انجام داده است.»

به گفته قاسم، حماس به طرف مصری ابلاغ کرده است که گروه‌های مقاومت فلسطین «به آتش‌‌بس تا زمانی‌که دشمن اسرائیل به آتش‌بس پایبند باشد، پایبند هستند».

از سوی دیگر، «نافذ عزام» از رهبران جهاد اسلامی اعلام کرد: «تماس‌هایی از سوی مصری‌ها انجام شده است که بر تمایل‌شان بر دور مانده نوار غزه و ملت فلسطین از آلام ناشی از اقدامات تنش‌زای اسرائیل و دشمن تأکید کردند.»

عزام تأکید کرد که گروه‌های فلسطینی به مصر پایبندی‌شان را به تفاهمات آتش‌بس امضا شده در پایان جنگ 2014 اعلام کردند.

این در حالی‌ست که جنگنده‌های اسرائیلی، شب گذشته دو تا از مواضع حماس در شمال نوار غزه را بمباران کردند. گزارشی درباره تلفات احتمالی این حملات منتشر نشده است.

از سوی دیگر، در حالی‌که سه‌شنبه شب جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که با میانجی‌گری مصر آتش‌بس در نوار غزه برقرار می‌شود، کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع سیاسی خبر دستیابی به توافق برای برقراری آتش‌بس در این باریکه را تکذیب کرد.

طبق این گزارش، تبادل آتش از بامداد سه‌شنبه آغاز شد و گروه‌های مقاومت فلسطینی در واکنش به جنایات مستمر صهیونیست‌ها، حدود 27 موشک و خمپاره به سمت شهرک‌های صهیونیستی شلیک کرد. متعاقب این حملات مقاومت، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملات به غزه را از سر گرفته و چندین موضع را بمباران کردند.

انتهای پیام/

R1016196/P36446/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۶۴۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مقاومت اسلامی عراق به اهدافی در عمق فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مقاومت اسلامی عراق از حمله به اهدافی در عمق فلسطین اشغالی خبر داد.

در همین ارتباط نیز مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که مجاهدین ما بعدازظهر پنجشنبه با موشک‌های ارقب «موتور کروز» یک هدف حیاتی را در بئرشبه در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق همچنین افزوده است که دو هدف حیاتی را در تل آویو در سرزمین‌های اشغالی با موشک ارقب هدف قرار دادیم.

به گفته مقاومت اسلامی عراق، حمله به دو هدف در بئرشبه و تل آویو با موشک ارقب شد.

تصاویر ماهواره‌ای نیز از اهداف بمباران شده توسط مقاومت اسلامی در عراق در سرزمین‌های اشغالی حکایت دارد.

چند شب گذشته نیز گروه مقاومت اسلامی عراق در ادامه مقابله با اشغالگران از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی دشمن صهیونیستی در جولان اشغالی خبر داد. پایگاه خبری العهد لبنان گزارش داد که مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای شامگاه چهارشنبه تاکید کرد: در ادامه رویکرد ما در مقاومت در برابر اشغالگران و یاری به مردم غزه و در پاسخ به تجاوزات مکرر رژیم غاصب در حق غیرنظامیان فلسطینی از کودکان، زنان و سالمندان مبارزان مقاومت اسلامی در عراق امروز برابر با ۱ می ۲۰۲۴ هدفی حیاتی را در جولان اشغالی با پهپاد هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی در عراق همچنین بر ادامه هدف قرار دادن مواضع اشغالگران تاکید کرده است.

از زمان جنگ علیه غزه، مقاومت اسلامی عراق در حمایت از مردم فلسطین و با هدف توقف جنگ علیه غزه، حملات موشکی و پهپادی متعدد خود علیه اهدافی در عمق مناطق اشغالی فلسطین را از سر گرفته است.

کد خبر 6095406

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی گروه بحرینی به اسرائیل
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به اهدافی در عمق فلسطین اشغالی
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • جزئیات جدید توافق سه مرحله ای حماس و اسرائیل منتشر شد/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۹۶ نفر رسید
  • استقبال حماس از قطع روابط کلمبیا با رژیم صهیونیستی
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت
  • اسرائیل در حال آماده شدن برای اعزام هیئتی به قاهره است
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه
  • تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان همچنان ادامه دارد
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود