Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:52:37 GMT

بی توجهی مالک شهربازی موجب مرگ نوجوان سنندجی شد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۶۴۹۵۸

بی توجهی مالک شهربازی موجب مرگ نوجوان سنندجی شد

سنندج - ایرنا - مدیرکل استاندارد کردستان با اشاره به مرگ نوجوان سنندجی در شهربازی پارک کودک این شهر گفت: این اداره کل شهر بازی مذکور را چند سال پیش پلمپ کرد اما بی توجهی مالک در جمع آوری تجهیزات، موجب مرگ این نوجوان شد.

منصور لهونیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تسلیت به خانواده این نوجوان اظهار داشت: شهربازی پارک کودک در 2 قسمت ساخته شده و این حادثه در بخشی رخ داده که سال‌ها بدون بهره ‌بردار و کاملا غیرفعال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


(محمد فتاحی نوجوان 15 ساله سنندجی یکشنبه شب گذشته حین بازی در پارک کودک با سقوط از دستگاه بازی فرسوده و غیرقابل استفاده ای که در این مکان وجود دارد، جان خود را از دست داد)
وی از عدم توجه مالکان شهربازی ها به تذکرات استاندارد انتقاد کرد و افزود: با وجود غیر فعال و متروکه بودن مجموعه تجهیزات نصب شده در قسمت غربی پارک کودک در سال های گذشته و عدم حضور متولی در آن مکان، متاسفانه برخی بدون توجه به خطرناک بودن به صورت غیر مجاز از آن استفاده می کنند.
مدیرکل استاندارد استان کردستان در خصوص حادثه ناگوار مرگ این نوجوان یادآور شد: به دلیل فرسوده بودن تجهیزات، دستگاه تاب زنجیری در این پارک دچار شکستگی شده و منجر به این حادثه می شود.
لهونیان تاکید کرد: در بازرسی های انجام شده توسط کارشناسان استاندارد کردستان و سازمان پارک‌ها و فضای سبز وقت شهرداری سنندج، شهربازی پارک کودک این شهر غیرفعال گزارش شده بود.
وی گفت: از سال 94 تاکنون مکاتبات متعددی با شهرداری های استان کردستان مبنی بر اینکه تجهیزات نصب شده و مورد بهره برداری در شهربازی ها باید قبل از استفاده استانداردسازی شوند، انجام شده است.
مدیرکل استاندارد کردستان با بیان اینکه شهربازی ها توسط شرکت بازرسی مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران بازرسی می شوند، اضافه کرد: در صورت منطبق بودن این تجهیزات با استانداردهای مربوطه برای آنها گواهینامه ایمنی سالانه صادر می شود.
لهونیان اظهار داشت: در فروردین امسال نیز به صورت ویژه به شهرداری های استان اعلام شد که تمام تجهیزات فعال شهربازی‌ها باید دارای مجوز استاندارد معتبر بوده و بهره برداری از این تجهیزات بدون این مجوز غیر قانونی است.
وی یادآور شد: همچنین به شهرداری ها هشدار داده ایم که ضروری است اقدامات لازم برای خارج کردن تجهیزات بدون مجوز از دسترس کاربران انجام شود که در پارک کودک سنندج این کار صورت نگرفته است.
شهردار سنندج نیز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رابطه با این حادثه اظهار داشت: در سال های گذشته (دهه 70) به دستور استاندار وقت سه هکتار زمین به تعاونی ایثارگران واگذار شد و این تعاونی برای کسب درآمد و با استفاده از تسهیلات بانکی اقدام به خرید وسایل بازی در پارک کودک سنندج و دایر کردن شهربازی در این پارک کرد.
حشمت الله صیدی افزود: پس از ایجاد و راه اندازی این شهربازی، شهردار وقت بدلیل غیراستاندارد بودن وسایل بازی جلوی فعالیت آن را می گیرد ضمن اینکه تعاونی مذکور هم ورشکست شده و بدلیل اقساط معوق بانکی، بانک عامل وسایل و مکان را به مزایده گذاشته و یک شخص حقیقی برنده مزایده می شود.
وی تاکید کرد: هم اکنون میان شخص حقیقی (مالک) و تعاونی ایثارگران در زمینه مالکیت این مکان اختلاف وجود دارد و پرونده ای نیز در مراجع قضایی در دست بررسی است.
صیدی یادآور شد: این مکان در واقع شهربازی نیست و فقط چند وسیله فرسوده و غیرقابل استفاده در آن وجود دارد که بدلیل نامشخص بودن مالک، شهرداری اقدامی مبنی بر جمع آوری آن انجام نداده است.
وی با اشاره به فوت نوجوان سنندجی بدلیل استفاده از وسیله بازی مستقر در پارک کودک افزود: دلیل فوت این نوجوان ربطی به استاندارد یا غیراستاندارد بودن وسیله بازی ندارد چون وسیله موجود در این پارک اصلا کار نمی کند.
شهردار سنندج گفت: در حال حاضر و با توجه به وقوع این حادثه، شهرداری می تواند پس از رای دادستانی و مشخص شدن مالکیت آن درخواست جمع آوری وسایل موجود در این پارک را ارائه دهد.
به گزارش ایرنا، شاهدان عینی می گویند نوجوان سنندجی پس از سقوط از دستگاه بازی فرسوده دچار مصدومیت شدید و بوسیله مرکز فوریت های پزشکی به بیمارستان کوثر سنندج منتقل شد ولی یک ساعت بعد بخاطر شدن جراحات وارده، فوت کرد.
7355/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي استاندارد شهربازي مرگ نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۶۴۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، کارگاه آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان بعدازظهر سه‌شنبه با حضور مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی در بخش شعر و محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری در بخش داستان در کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد.

عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در آیین افتتاحیه این کارگاه‌ها در حضور خیل کودکان و نوجوانان علاقمند به ادبیات اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی در کنار رسالت ترویج کتابخوانی، محافل ادبی و قرآنی را به منظور برقراری ارتباط کودکان و نوجوانان با ادبیات و نویسندگان راه اندازی کردند.

وی با بیان اینکه این محافل با حضور پیشکسوتان ادبی کشور برگزار می‌شود افزود: کار برای کودکان و نوجوانان باید ظرافت و دقت خاصی داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه در حوزه ادبیات کودک، ترجمه برای کودکان، نویسندگی برای کودکان و محتواسازی برای این سنین یک ضرورت است یادآور شد: برگزاری جشنواره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با پیشکسوتان و کسب تجربه است.

وی در ادامه به دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان "دوست من کتاب" اشاره کرد و افزود: این جشنواره از آبان ماه سال ۱۴۰۱ آغاز و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

زارعی با تاکید بر اینکه هیأت داوران این جشنواره از اساتید برجسته ادبیات کودکان و نوجوان کشور هستند خاطرنشان کرد: مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب هیأت داوران و از افتخارات ایران اسلامی به شمار می‌روند.

وی جشنواره ملی "دوست من کتاب" را آغازی برای تشکیل یک گروه اندیشه ورز دانست و گفت: به منظور شناسایی استعدادها در این جشنواره شعر و داستان در گروه‌های سنی مختلف از یکدیگر تفکیک شدند.

کمال شفیعی‌مشعوف، دبیر کارگاه آموزشی شعر کودک و نوجوان نیز اظهار کرد: همدان گهواره ادبیات کودک و نوجوان کشور است.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره‌ها با هدف شناسایی استعدادها باید تداوم داشته باشد گفت: امیدوارم مجموعه داستان و مجموعه شعرهای رسیده به دبیرخانه جشنواره به چاپ برسد.

وی با اشاره به اینکه این مهم به منزله مسیرسازی است متذکر شد: چاپ آثار برگزیده در دستور کار مسئولان باشد.

پس از پایان آیین افتتاحیه کارگاه شعر و داستان در دو بخش جداگانه برای علاقمندان ادبیات کودک و نوجوان برگزار شد.

گفتی است، آیین اختتامیه دومین جشنواره دوست من کتاب، روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن فرهنگی هنری ابن سینا همدان برگزار و برگزیدگان این جشنواره معرفی و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

کد خبر 6093592

دیگر خبرها

  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل
  • ۱۲ وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل پلمب شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود