Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سنت ثابت امام خمینی(ره) علاوه بر ساده‌زیستی ایشان که زبانزد عام و خاص است، این بود که هیچ‌گاه برای یک شخص به‌ دلیل اینکه صرفاً وجه سنگینی را به‌عنوان وجوهات پرداخت می‌کند، امتیازی قائل نمی‌شدند.

ایشان همچنین منتی بر دریافت‌کنندگان وجوهات نمی‌گذاشتند و طبق گفته نزدیکان امام راحل اگر متوجه می‌شدند که پرداخت کننده وجوه شرعی وضع خوبی ندارد و از اقشار مستضعف است، وجه مربوطه را بعد از قبول و قیض برای پرداخت‌کننده، مسترد می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:ماجرای ماموریتی مهم که آیت‌الله بروجردی به امام خمینی(ره) سپرد 


متن زیر خاطره‌ای از حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان است عضو اصلی دفتر امام راحل و شاگرد ایشان در نجف است که در کتاب "در سایه آفتاب" نقل شده است:

یکی از تجار ایرانی مبلغی سنگین به‌عنوان وجوه شرعی، در نجف خدمت حضرت امام آورده بود. ضمن تقدیم وجه، گویی در اثر بدآموزی دیگران و ضعف ایمان، از موضع کسی که از پول هنگفتی دل کنده و امتیاز آن را به دیگری اعطا کرده، درخواست کرد که حضرت امام به اصطلاح تخفیفی برایش بدهند و مثلا خمس اتومبیلش را که خمس به آن تعلق گرفته بود  از او نگیرند.

حضرت امام کل وجه را جلوی او گذاشته و فرمودند "بردار و برو. شما گمان می‌کنید حالا که این پول را اینجا آورده‌اید، منتی بر ما دارید؟ نخیر. این ما هستیم که بر شما منت داریم چرا که با پرداخت آن و قبول ما شما بری‌الذّمّه می‌شوید و تازه اول مسئولیت ما است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

امام در نجف به تاجری ایرانی گفت برما منتی ندارید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام خمینی ره خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۶۵۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، طی روزهای گذشته برخی کانال های تلگرامی با انتشار تصویری از یک کتاب مدعی شدند که در کتاب‌های درسی آموزش و پرورش هند به امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب توهین کرده‌اند.

در این کتاب تصویر بنیانگذار انقلاب اسلامی در کنار برخی جنایتکاران منتشر شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این کتاب به هیچ وجه کتاب درسی نظام آموزشی هندوستان نیست و یک موسسه خصوصی است.

همچنین مدیر این موسسه با انتشار نامه‌ای ضمن عذرخواهی از این اشتباه و قول اصلاح فوری این اقدام نوشت: «صمیمانه‌ترین پوزش خود را از این اشتباه اعلام می‌داریم و در حال انجام اقدامات فوری برای اصلاح این اشتباه هستیم.»

برخی معتقدند منتشرکنندگان این شایعه در فضای رسانه‌ای، تلاش دارند تا روابط بین دو کشور هند و ایران را تضعیف کنند.

کد خبر 848144 برچسب‌ها امام خمینی هند خبر ویژه

دیگر خبرها

  • مطهری امام
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • آیا می شناسیدش؟
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد