Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

پایگاه خبری-تحلیلی تین‌نیوز بر اساس رسالت حرفه‌ای خود سلسله گزارش‌ها و گفت‌وگوهایی را با موسسان و هیات مدیره و اعضای مجمع صندوق پس‌انداز کارکنان راه‌آهن، به‌منظور بررسی چالش‌ها و مسائل پیش روی کارکنان راه‌آهن که ذی‌حسابان صندوق هستند، منتشر می‌کند که هدف از انتشار آنها بررسی رسالت کاری موسسه صندوق پس‌انداز کارکنان راه‌آهن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین‌نیوز، این صندوق که به‌منظور رفع نیازهای ضروری کارکنان و همچنین به‌کارگیری منابع صندوق در جهت کسب درآمد بیشتر برای ایجاد پشتوانه رفاه- در زمان حال و آینده- کارکنان راه‌آهن تأسیس شده است، توسط اعضای آن محلی برای شک و تردید شده است.

سبحان نظری عضو هیات مدیره صندوق پس‌انداز کارکنان راه‌آهن و مدیرعامل شرکت ترکیب حمل‌ونقل که از شرکت‌های متبوع صندوق است، درباره اینکه آیا تصمیمات مهم صندوق توسط چه کسانی گرفته می‌شود و آیا مجمع بر همه مراحل کار این موسسه نظارت می‌کند، گفت: گزارش‌های سال مالی، تعیین نرخ سود و اتخاذ تصمیم‌های جدید و سرمایه‌گذاری‌های جدید باید از زیر نظر هیات مدیره راه‌آهن رد شود یا خیر نیز اظهارنظر کرد و گفت: صندوق، متشکل از برخی شرکت‌های تابعه است که مجمع این شرکت‌ها، صندوق و مجمع صندوق نیز راه‌آهن است. قاعدتاً هرکس به‌عنوان مدیرعامل یک شرکت منصوب شود دامنه اختیاراتی دارد و باید بتواند به آن اختیارات هم عمل کند. بنابراین در موارد ریزتر مثل اینکه هرکدام از شرکت‌های متبوع صندوق پس‌انداز باید با چه کسانی قرارداد همکاری ببندد در اختیار شرکت و خود صندوق است اما در مواردی مثل اینکه یکی از این شرکت‌ها تبدیل به سهامی عام شود و یا اینکه آیا می‌تواند برای خرید واگن هزینه چندمیلیاردی بپردازد، باید با هیات مدیره راه‌آهن مذاکره کند.

سبحان نظری درباره راه‌حل عبور از این بحران پیش آمده نیز گفت: در شرایط فعلی پیشنهاد من این است که کسانی‌که کارکنان راه‌آهن آنها را به‌عنوان نمایندگان خود تعیین کرده‌اند با راه‌آهن جلسه بگذارند تا یک کارگروه مشترک از کارکنان و مسئولان راه‌آهن برای حل مساله ایجاد شود. چراکه برخی از این دوستان بر مبنای اطلاعات نادرست تحلیل و قضاوت می‌کنند. وظیفه این کارگروه هم باید شفاف‌سازی و تصحیح این اطلاعات نادرست برمبنای اطلاعات درست باشد. ضمن اینکه باید با همکاری و مشارکت این عزیزان راه‌حل‌ها و ایده‌های جدید نیز مطرح شود و روی این اطلاعات و ایده‌ها کار شود.

عضو هیات مدیره صندوق پس‌انداز کارکنان راه‌آهن، وظیفه دیگر این کارگروه را بررسی سطح خدمات رفاهی ارائه شده به کارکنان دانست و افزود: راه‌آهن ظرفیت بالایی برای انجام کار رفاهی دارد. یکی از مأموریت‌های ما در صندوق ارائه خدمات رفاهی به پرسنل است و ممکن است تعریف بنده از خدمات رفاهی، به‌عنوان‌مثال امکان سفر رفاهی برای کارکنان باشد اما نظر خود کارکنان چیز دیگری باشد. بنابراین می‌توان برای شفاف‌سازی و ایده‌پروری روی این کارگروه حساب باز کرد.

نظری افزود: بنابراین، بنده معتقدم که فضای مجازی بستر خوبی برای تحلیل نیست و باید در فضای جدی‌تری این موارد مطرح و پیگیری شوند. هرچند بنده به همکاران محترم راه‌آهن با این سطح فشارهای اقتصادی که در کشور وجود دارد، حق می‌دهم و ما از این افراد به دلیل خدمت صادقانه‌شان قدردان هم هستیم اما اسم صندوق ما، صندوق پس‌انداز است که در آن کارکنان مبالغی را برای روز مبادا سرمایه‌گذاری می‌کنند.

نظری درباره تجربه دیگر کشورها در این زمینه نیز گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا هم صندوق‌های پس‌انداز برای کارکنان شرکتی خاص وجود دارد و فلسفه درستی پشت این کار است. ضمن اینکه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران هم هرگز قرار نیست منحل شود و همیشه هم صندوق پس‌اندازی برای کارکنان خود خواهد داشت و قطعا قرار نیست اموال مربوط به آن را بین کارکنان راه‌آهن تقسیم کند و برای آیندگان چیزی باقی نگذارد.

زهرا ایرانشاهی

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: صندوق راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۶۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت کارکنان گوگل از اخراج غیرقانونی به‌دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی

گروهی از کارکنان گوگل، از این غول فناوری آمریکایی شکایت کرده و مدعی شدند اخراج حدود ۵۰ کارمند به دلیل اعتراض به قرارداد ابری با رژیم صهیونیستی، غیرقانونی بوده است.

به گزارش ایسنا، این شکایت یک صفحه‌ای روز دوشنبه نزد کمیسیون روابط کارگری ملی آمریکا (NLRB) تنظیم شد و در آن ادعا شد گوگل با اخراج کارکنان، در حقوقی که تحت قانون کار آمریکا برای حمایت از شرایط کاری بهتر دارند، مداخله کرده است.

گوگل ماه جاری اعلام کرد ۲۸ کارمند را که در هنگام اعتراض به قرارداد پروژه نیمبوس، کار در دفاتر این شرکت را مختل کرده بودند، اخراج کرده است. پروژه ۱.۲ میلیارد دلاری نیمبوس به صورت مشترک به گوگل و آمازون اعطا شده تا خدمات ابری برای دولت رژیم صهیونیستی، فراهم کنند.

این شرکت هفته گذشته اعلام کرد حدود ۲۰ کارمند دیگر که در هنگام حضور در دفتر این شرکت، به این قرارداد اعتراض کرده بودند را اخراج کرده است.

گوگل در بیانیه ای در روز سه شنبه اعلام کرد رفتار این کارکنان، کاملا غیرقابل قبول بود و باعث شد کارمندان دیگر، حس تهدید شدن و ناامنی را پیدا کنند.

این شرکت اعلام کرد ما به دقت، تائید و مجددا تاکید کردیم که هر فردی که کارش خاتمه یافته، مستقیما و به طور قطعی در ایجاد اختلال در داخل دفاتر ما نقش داشته است

کارکنان اخراجی، مدعی هستند این پروژه از توسعه ابزارهای نظامی رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند. گوگل اعلام کرده است که نیمبوس برای کاری بسیار حساس، محرمانه یا نظامی مرتبط با سلاح‌ها یا سرویس‌های اطلاعاتی، منعقد نشده است.

زلدا مونتز، کارمند سابق گوگل که در جریان اعتراضات علیه پروژه نیمبوس دستگیر شد، اظهار کرد: گوگل، کارمندانش را اخراج کرد تا سازماندهی را سرکوب کند و این پیام را به کارکنان خود بفرستد که مخالفت را تحمل نخواهد کرد. وی در بیانیه گروه «هیچ فناوری برای آپارتاید»، گفت: گوگل در تلاش است تا ترس را در کارکنان ایجاد کند.

کارکنان عضو این گروه، خواستار برگشت به سرکار خود و دریافت حقوق معوقه و یک اظهاریه از سوی گوگل هستند که حقوق کارکنان برای ایجاد تشکیلات را نقض نخواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، شورای عمومی NLRB که به عنوان یک دادستان عمل می‌کند، شکایات را مورد بررسی قرار داده و تلاش می‌کند ادعاهای واجد رسیدگی را حل و فصل کند. اگر اقداماتش نتیجه بخش نباشد، شورای عمومی می‌تواند پرونده‌ها را نزد قضات اداری و یک هیات پنج نفره منصب شده توسط رئیس جمهور آمریکا، پیگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زندگی سخت است اما مدیرعاملی سخت‌تر!
  • تجلیل از اساتید و مدرسان بیمه سرمد به مناسبت روز معلم
  • شکایت کارکنان گوگل از اخراج غیرقانونی به‌دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • تحصن و اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس
  • ورود مارگارین به تولید محصولات پرتقاضا و پرمصرف
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!