Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@15:59:02 GMT

شمار مراکز ترک اعتیاد در خراسان رضوی افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۶۵۵۶۴

شمار مراکز ترک اعتیاد در خراسان رضوی افزایش یافت

مشهد- ایرنا- معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: شمار مراکز ماده 16 ترک اعتیاد یا 'کمپ ترک اجباری اعتیاد' در سطح این استان امسال به تعداد حدود سه برابر پارسال بیشتر شده اند.

مسعود هنربخش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش شمار این مراکز به هیچوجه به معنای افزایش شمار معتادان متجاهر نیست بلکه این مراکز با هدف تسهیل در خدمات دهی و افزایش کیفیت خدمات و کمک به ترک اعتیاد معتادان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: 20 خرداد پارسال مسئولیت مراکز ماده 16 یا کمپهای ترک اجباری اعتیاد به سازمان بهزیستی واگذار شد و در این خصوص ستاد مبارزه با مواد مخدر تنها نقش سیاستگذاری در این زمینه را دارد.
معاون اداره کل بهزیستی خراسان رضوی شمار مراکز پارسال ترک اجباری اعتیاد را در مشهد چهار مورد ذکر و بیان کرد: در این مراکز به 1700 نفر سهمیه بهزیستی استان خدمات ارائه می شد. هم اکنون این شمار به 11 مرکز طی کمتر از یک سال افزایش یافته و هر مرکز به یک گروه کامل درمان شامل پزشک، رواشناس، روانپزشک و مددکار مجهز است. یکی از این مراکز نیز ویژه زنان معتاد متجاهر است.
وی گفت: پارسال 62 هزار نفر به مراکز درمان و ترک اعتیاد بهزیستی در سطح خراسان رضوی مراجعه کرده اند. این افراد بین 17 تا 65 سال داشته و 10 درصد آن را زنان تشکیل می دهند.
400 مرکز در حوزه درمان و کاهش آسیب اعتیاد در سطح خراسان رضوی زیر پوشش و نظارت سازمان بهزیستی فعالیت دارند.
7496/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهزيستي اعتياد خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۶۵۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار قربانیان سیل بزریل به ۵۷ نفر افزایش یافت + تصاویر

در پی بارش شدید باران و وقوع سیل در ایالت «ریو گرانده جنوبی» برزیل، مقامات این کشور امروز (شنبه) اعلام کردند که شمار قربانیان سیل به ۵۷ نفر رسیده و ۶۷ نفر همچنان مفقود هستند.

به گزارش رویترز،  طوفان دو سوم این ایالت را که هم مرز با اوروگوئه و آرژانتین است تحت تاثیر قرار داده و بیش از ۳۲ هزار نفر را آواره کرده است.

در حال حاضر تعداد زیادی از جاده‌ها و پل‌ها ویران شده و فرودگاه بین‌المللی شهر «پورتو آلگره» تمامی پرواز‌های خود را برای مدت نامحدودی به حالت تعلیق درآورده است. 

پیش‌بینی شده که بارش‌ها تا ۳۶ ساعت آینده نیز ادامه داشته باشد، اما روند آن کاهشی خواهد بود. 

این آخرین مورد از بلایای طبیعی در برزیل است. پیش از آن، سپتامبر سال گذشته بر اثر طوفان استوایی بیش از ۳۰ نفر در این کشور جان خود را از دست دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • فیلم| افزایش شمار کشته‌های سیل در برزیل به ۷۵ نفر
  • ادامه روند افزایش تدریجی دما در خراسان رضوی
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • شمار قربانیان سیل بزریل به ۵۷ نفر افزایش یافت + تصاویر