Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلای تهران در حال برگزاری است و بخش بین الملل آن یکشنبه 6 خرداد 97 افتتاح شد.

سفارت افغانستان، در غرفه مخصوص این کشور که در طبقه بالای شبستان اصلی مصلی و تقریباً به دور از مسیر عبور جمعیت واقع شده است، قرآن‌هایی را که به رسم الخط پاکستانی نگاشته شده‌اند، به نمایش گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آثار خوشنویسی استاد میرزایی، از اساتید خوشنویسی قرآن افغانستان و شاگردانش نیز زینت بخش دیوارهای این غرفه است که برای علاقمندان معرفی شده‌اند.

در بخشی دیگر، آثار و صنایع دستی به نمایش گذاشته شده است. از جمله صنایع دستی عرضه شده، خامک دوزی است که به صورت پوشش یا جلدی برای نگهداری قرآن در نظر گرفته شده است.

  

چیدمان خانه‌های سنتی افغانستان نیز در غرفه این کشور دیده می‌شود که در آن کلاه‌های سنتی دست دوزی وجود دارد و به گفته طاهره مقدس، مسئول غرفه؛ امامان جماعت به هنگام اقامه نماز آن را بر سر می‌گذارند تا از سایرین متمایز شوند.  

 

همچنین جایگاهی برای کودکان و خردسالان در نظر گرفته شده تا بعد از افطار به آنجا بروند، نقاشی کنند و کتاب‌های اسلامی و قرآنی مخصوص کودکان به عنوان جایزه به آنها اهدا می‌شود.  

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۶۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور جهاد دانشگاهی در بخش‌های عمومی و دانشگاهی نمایشگاه کتاب

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیش از ۱۰۰۰ عنوان از تازه‌ترین آثار منتشر شده در شعب نشر جهاد دانشگاهی در سراسر کشور با موضوعات مختلف در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

رونمایی از چند عنوان تازه‌های نشر جهاد دانشگاهی، اجرای دو نشست تخصصی در زمینه کتاب، نشر و مطالعه، تجلیل از نویسندگان دانشگاهی در حوزه ادبیات پایداری و اجرای مناظره دانشجویی با موضوعاتی مرتبط با حوزه کتاب و نشر و مطالعه از مهمترین برنامه‌های ترویجی و فرهنگی این نهاد در بخش ناشران عمومی نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود.

غرفه‌های جهاد دانشگاهی را در نمایشگاه کتاب می‌توانید به نشانی غرفه۱: مصلای تهران سالن ناشران دانشگاهی، رواق غربی، سالن۲، راهروی F غرفه ۸۴ غرفه ۲: سالن ناشران عمومی، شبستان، راهرو ۱۷، غرفه ۳۶۰ پیدا کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور جهاد دانشگاهی در بخش‌های عمومی و دانشگاهی نمایشگاه کتاب
  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • غرفه ذوب آهن اصفهان پربازدید ترین در بین صنایع فولادی
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • (ویدئو) اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه یک پنجم هزینه‌ها هم نیست
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • مردم نمی‌دانند در چه حوزه‌هایی وقف کنند
  • معناهای آشکار و پنهان در پوستر نمایشگاه امسال کتاب تهران