Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@03:46:59 GMT

موسسات خیریه ساماندهی شوند

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۶۶۸۹۳

موسسات خیریه ساماندهی شوند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا،  محسنن ولیئی در جلسه شورای زکات استان تهران، گفت: «این دومین جلسه‌ای است که با عنوان شورای زکات در خدمت استاندار تهران هستیم. در مصوبه سال گذشته مواردی وجود داشت که بر آن مروری می‌کنیم. »

او افزود: «اولین مورد برگزاری همایش زکات در نماز جمعه و تجلیل از زکات پردازان و مؤثرین زکات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین معرفی دهیاران به عنوان عاملین افتخاری زکات در سطح استان عاملی مهم بود.»

رئیس کمیته امداد استان تهران افزود: «سومین مصوبه معرفی مروجین اداره جهاد کشاورزی به عنوان عاملین افتخاری زکات در سطح استان بود. همچنین در مصوبه بعدی مقرر شد هر جلسه گزارشی توسط مسئولین کمیته اطلاع‌رسانی (صدا و سیما)، فرهنگ‌سازی و تبلیغات (سازمان تبلیغات اسلامی) و مالی و پشتیبانی (کمیته امداد حضرت امام(ره)) ارائه شود.»

ولیئی ادامه داد: «انعقاد تفاهم‌نامه تعامل و همکاری بین دبیرخانه زکات با مدیر شبکه ۵ سیما از دیگر اقدامات مهم انجام شده بود. همچنین باید در پروژه‌های عمرانی زکات، نصب تابلو انجام شود.»

او ادامه داد: «استفاده از فضای مجازی در راستای تبلیغ و ترویج زکات با حفظ ضوابط و مقررات می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. هشتمین مصوبه استفاده از مؤدیان بزرگ مالیاتی و دعوت از دبیرخانه زکات در جلسات و همایش‌ها توسط اداره امور مالیاتی بود.»

او ضمن تشکر از همکاری سازمان جهاد کشاورزی گفت: «این سازمان در خصوص ارسال پیامک و درج مقالات زکات در نشریات آن سازمان تأکید کرد و گفت: این سازمان کمک‌های بسیاری به ما انجام داده و در آینده می‌تواند در زمینه ارائه آمار پرداختی زکات در استان به ما کمک کند.»

رئیس کمیته امداد استان تهران گفت: «از ظرفیت شبکه‌های تبلیغی دفاتر سازمان بهتر است تبلیغات بیشتری صورت پذیرد.»

ولیئی به حضور مؤثر فرمانداران در جلسات شورای زکات تأکید کرد و گفت: «ایجاد تشکل‌های حرفه‌ای مردم نهاد در حوزه زکات راهی مهم است و این فرمانداران می‌توانند در این زمینه به ما کمک بسیاری کنند.»

او گفت: «منطقه ۱۲ تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و دماوند به ترتیب بیشترین پرداختی زکات را داشتند و کمترین مبلغ پرداختی در فیروزکوه و منطقه ۱۶ تهران بود.»

ولیئی گفت: «در شهر تهران حدود هزار مؤسسه خیریه داریم که به صورت مجاز یا غیرمجاز فعالیت می‌کنند که باید ساماندهی شوند. در سال گذشته ۳ هزار هولوگرام برای صندوق‌ها ارائه کردیم تا از سوء استفاده جلوگیری شود همچنین نیروی انتظامی برآن نظارت داشت.»

او  ادامه داد: «سال گذشته نیروی انتظامی برخوردی نکرد ولی صندوق افرادی که مجوز نداشتند را جمع‌آوری کرد.»

ولیئی گفت: «امسال نیز چنین برنامه‌ای برای نصب هولوگرام در صندوق‌ها اجرا می‌شود همچنین باید توسط صدا و سیما تبلیغات شود تا زکات فطره به سازمان مربوطه‌ای که صندوق متعلق به آن است واگذار شود.»

رئیس کمیته امداد استان تهران گفت: «ضمن مصوبات این جلسه لازم است هماهنگی با مروجین فرهنگ زکات انجام شود و موارد تبلیغاتی نظیر بنر در ورودی مراکز خرید گندم و جو نصب شود.»

او گفت: «علاوه بر صدا و سیما می‌توانیم از ظرفیت رسانه‌های مکتوب، سخنرانی و ... استفاده کنیم.»

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان تهران حضرت امام دماوند شهر تهران کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۶۶۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!

به دلیل خرابی مهر هیات رسیدگی به موسسات و‌مراکز فرهنگی، از حدود ده روز گذشته موسسات برای صدور و تمدید مجوز با مشکلات عدیده مواجه شده اند.   به گزارش عصر خبر؛ طبق قانون موسسات و مراکز فرهنگی هرگونه تغییرات ‌و‌ تصمیمات موسسات و مراکز فرهنگی باید به مهر وزارت ارشاد  ممهور باشد و سپس برای ثبت به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود.    جهت اطلاع وزارت ارشاد: ساخت مهر زیر دوساعت  سفارش آنلاین

  فرآیند ساخت مهر که کمتر از یک ساعت طول می‌شود بیش از ده روز است که در وزارت ارشاد طول کشیده است.     کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • آیا کودکستان‌های کشور رتبه بندی می‌شوند؟
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • تمام اتباع مجاز ساماندهی می‌شوند 
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران
  • ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت