Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاجر عربستانی و مالک شبکه "ام.بی.سی نیوز" برای اولین بار از زمان بازداشتش در ریاض در نشست مدیران ارشد و اجرایی مجموعه ام.بی.سی که مقر آن در دوبی قرار دارد، حضور یافت.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ولید آل ابراهیم یکی از بزرگترین تاجران  عربستانی است که مسؤولان این کشور در تاریخ چهارم نوامبر ۲۰۱۷ او را در کنار سایر شاهزادگان و مسؤولان بازداشت و راهی هتل ریتز کارلتون کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تاجر عربستانی و مالک شبکه ام.بی.سی روز سه‌شنبه برای اولین بار از زمان بازداشتش در ریاض در نشست مدیران ارشد و اجرایی مجموعه ام.بی.سی که مقر آن در دوبی قرار دارد، حضور یافت.

خبرگزاری رویترز عربی نیز در این خصوص گزارش داد، مسؤولان عربستانی به ولید آل ابراهیم، رئیس شورای مدیریتی گروه رسانه‌ای ام.بی.سی برای اولین بار از زمان بازداشتش در اواخر سال گذشته میلادی اجازه خروج از این کشور را دادند.

مسؤولان عربستانی آل ابراهیم را در تاریخ ۲۷ ژانویه گذشته آزاد کردند.

یکی از مدیران اجرایی برجسته مجموعه ام.بی.سی در آن زمان اعلام کرد که بی‌گناهی آل ابراهیم در تمامی تخلف‌ها ثابت شده است.

به گفته یک منبع نزدیک به آل ابراهیم، او چند ساعت پیش از آغاز نشست به دوبی رسید.

در بیانیه منتشر شده از سوی ام.بی.سی، بزرگترین شرکت رسانه‌ای در خاورمیانه تاکید شد، آل ابراهیم روز سه‌شنبه ریاست نشستی را در مقر مجموعه در شهر دوبی بر عهده داشت، در این نشست مدیران ارشد و اجرایی مجموعه ام.بی.سی که در سال ۱۹۹۱ میلادی تاسیس شد، حضور داشتند.

در این بیانیه توضیح داده نشد که آیا مالک ام.بی.سی نیز مانند سایر چهره‌های بازداشت شده، برای آزادی‌اش مجبور به تسویه حساب مالی با مسؤولان عربستانی شده یا نه؟

در این بیانیه با تاکید بر اینکه آل ابراهیم از صلاحیت اجرایی و مدیریتی در این مجموعه برخوردار است، تنها آمده است، آل ابراهیم سهام اصلی خود در مجموعه ام.بی.سی را حفظ کرده و با عنوان رئیس شورای اداری به این مجموعه بازمی‌گردد.

برخی منابع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند، مسؤولان از آل ابراهیم خواستند تا پایان مراحل دریافت سهام ۶۰ درصدی ام.بی.سی در کشور بماند. ریاض سهمیه‌های برادران آل ابراهیم و یک تاجر دیگر در جده که همگی در هتل ریتز کارلتون بازداشت شده بودند را مصادره کرده و ۴۰ درصد دیگر سهمیه‌های شرکت باقی ماند.

روزنامه فایننشال تایمز پیشتر نوشته بود، مذاکره‌کنندگان زمانی که آل ابراهیم در بازداشت به سر می‌برد، از او خواستند که مالکیت مجموعه ام.بی.سی را رها کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۶۷۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون

خبرگزاری خبرآنلاین در گزارشی با عنوان «جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم /همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!» به بررسی رقابت ها بر سر کرسی ریاست مجلس دوازدهم پرداخته است. در بخشی از این گزارش وضعیت محمود نبویان از چهره های عضو جبهه پایداری به عنوان یکی از رقباء قالیباف در انتخابات ریاست مجلس آینده مورد بررسی قرار گرفته است.

اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف

محمود نبویان از چهره‌هایی که به تندرو بودن شهره است، در انتخابات اخیر توانست شگفتی‌آفرین باشد و نفر اول تهران شد. نبویان پس از ۴ سال بیرون نشستن از مجلس، سال ۹۸ دوباره به ساختمان هرمی شکل بهارستان رفت، این بار اما با رأی اول تهران ماجرا فرق کرده است. او که مشخصا زاویه تندی با محمدباقر قالیباف رئیس فعلی مجلس دارد، در انتخابات اخیر بالاتر از حمید رسایی و مجری سابق صداوسیما و قالیباف ایستاد.


این اتفاق انگار اعتماد به نفس نبویان را دو چندان کرده و گویا دورخیز بلندی کرده برای کسب ریاست مجلس دوازدهم. هرچند او در اظهاراتی پیش از سال جدید تلویحا این موضوع را رد کرده بود اما نشانه های تحرکات بود گویای نکاتی دیگر است.

خبرهایی که در رسانه‌ها آمده، حاکیست که نبویان تعدادی از منتخبان جدید را گرد هم آورده و برای آنها از «ضرورت وحدت نیروهای انقلاب اسلامی» سخن گفته است. در واقع اولین اقدامی که برای ناک‌اوت کردن قالیباف لازم بوده انجام شود، همان کاری است که نبویان به دنبال آن افتاده است؛ «تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی.»

در مجلس فعلی، فراکسیون اکثریتی با نامی مشابه به فراکسیون مد نظر نبویان و دوستانش در حال کار است که قالیباف‌ ریاست آن را بر عهده دارد.

به زبان ساده‌تر، اقدام نبویان برای تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی، در واقع اعلان جنگ با قالیباف است و تلاشی همه‌جانبه برای از بین بردن فراکسیون فعلی قالیباف و تشکیل فراکسیونی جدید و البته تقریبا با همان نام مجلس یازدهم.

گویا این بار نبویان عزم خود را جزم کرده تا ریاست فراکسیون را در دست بگیرد؛ و وقتی هم که به ریاست فراکسیون به قول خودشان اکثریت برسد، بخش عمده‌ای از راه ریاست مجلس را پیموده است و حتی اگر به ریاست مجلس نرسد ریاست یک فراکسیون اصلی را در دست داشته باشد تا به او قدرت مانور بیشتری در مجلس آینده بدهد.

به نوشته ایسنا، «هسته اولیه تاسیس فراکسیون انقلاب اسلامی بیش از ۵۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم را برای حضور در جلسه اولیه دعوت کرده بود که از این تعداد، حدود ۴۰ نفر از منتخبان که در فهرست‌های مختلف سیاسی نیروهای انقلاب عضویت داشتند، حضور پیدا کردند.»

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900694

دیگر خبرها

  • بازسازی ورزشگاه آزادی به کجا رسید؟
  • گزارشی از ۳ سریال جدید تلویزیون + زمان پخش
  • اولین تغییر بزرگ مالک جدید: نام استقلال عوض شد!
  • اولین تغییر بزرگ مالک جدید: استقلالِ خلیج فارس!
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • افتضاح مجموعه شهرداری؛ مالک جدید سرخ‌ها نماد ایرانی را هم نمی‌شناسد؟ | تصویر
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه ساماندهی می‌شود