Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@15:32:06 GMT

اجرای طرح یه لقمه مهربانی در زنجان

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۶۸۱۸۰

اجرای طرح یه لقمه مهربانی در زنجان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ اجلی رئیس هیات مدیره موسسه خیریه کلبۀ مهربانی گفت: این موسسه در سومین سال نیز طرح "یه لقمه مهربونی" با شعار «میهمان سفره‌ای از جنس مهربانی باشید، سفره‌ای به وسعت شهر به پاس نیازمندان روزه‌دار»، همزمان با ولادت امام مهربانی‌ها و کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) برگزار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجلی افزود: ماه مبارک رمضان، از سال‌های دور تاكنون، در فرهنگ مردم از جایگاهی ممتاز برخوردار بوده و همواره آیین‌های ویژه ای در ارتباط با این ماه، در میان مردم كشورهای اسلامی‌ به اجرا درآمده است که موسسه خیریه کلبه مهربانی نیز همزمان با 15 و 16 رمضان ( دهم و یازدهم خرداد ماه 1397) پذیرا و میزبان همشهریان به وقت اذان مغرب در محل کارخانه کبریت زنجان به پاس سیره امیرالمومنین‌(ع) برپایی سفره پربرکت و ساده خواهد بود.

نایب رئیس خانه خیرین استان زنجان هدف از برگزاری این طرح را تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری که در سخنان خودتاکیداً سفارش به برگزاری افطاری های ساده و بی پیرایه به شیوه ی بزرگان دین اسلام نموده و فرموده اند که باید این فرهنگ نهادینه شده واز دور ریزها و اسراف ها و زرق و برق های امروزی که حس خوب کنار هم بودن و همدلی و محبت را درمیان تمام اقشارجامعه می کاهد دوری جست را ذکر کرد.

وی تصریح کرد: آنچه در افطاری دادن اهمیت دارد این است که برسرسفره ی افطاری باید روزه داران از هر طبقه ی اجتماعی (فقرا و اغنیاء) به طور یکسان و یکدل در کنار هم روزه ی خود را باز کنند و هیچ تبعیض قومی و نژادی ای وجود ندارد .شاید به دلیل حسنه بودن این سنت نیکو و پسندیده و لزوم ترویج آن در جامعه ی امروزی که دچار مدرنیتی و تجمل گرایی شده و از شکل افطاری ساده خارج گردیده و درگیر ظواهر و مراسمات غیرمعمول شده است بسیار با اهمیت می باشد لذا خیرین می تواند با کمک های مادی و معنوی خود این موسسه را در با برپایی هر چه باشکوه تر این طرح یاری نمایند.

اجلی گفت: جلای این افطاری یک قرص نان، پنیر، چندخرما و سبزی خوردن به همراه حلوای نذری و حلیم پخت شده توسط کمیته جوانان موسسه می باشد.

عضو هیات مدیره موسسه خیریه کلبه مهربانی عنوان کرد این طرح با همکاری خیرین، شهرداری و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان زنجان برگزار و در طی دو روز با بیش از 3هزار بسته افطاری از میهمانان پذیرایی شده و بعد از افطاری با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی شبی به یاد‌ماندنی در راستای رضایت مردم به ویژه نیازمندان رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/ن

اجرای طرح یه لقمه مهربونی برای سومین سال متوالی در زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی تفسیر قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۶۸۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم‌سازی ۶۷ درصد مساکن روستایی زنجان در سال ۱۴۰۳

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: امسال شاهد تحول عظیمی در زمینه آسفالت معابر روستایی در استان خواهیم بود.

رضا خواجه‌ای امروز (دوشنبه، ۲۷ فروردین ماه) به برخی موفقیت‌های بنیاد مسکن استان در حوزه‌های مختلف اشاره و بیان کرد: پیشرفت ۲۵۸ درصدی در صدور سند مالکیت واحدهای مسکونی روستایی، کسب رتبه برتر کشوری در چهار سال متوالی در حوزه مسکن روستایی، تولید بخش اعظمی از مصالح ساختمانی توسط بنیاد مسکن برای اجرای پروژه‌های عمرانی، اجرای طرح هادی روستایی در ۶۳/۷ درصد روستاهای استان و بالاتر از نرم کشوری، تجهیز ناوگان ماشین‌آلات (خرید ۲۳ دستگاه در چهار سال گذشته) برای اجرای پروژه‌های عمرانی  و اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت (احداث ۲۵۰۰ واحد مسکونی در راستای طرح نهضت ملی مسکن) از برخی فعالیت‌های ارزشمند این نهاد انقلابی است.

وی از احداث ۳۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی در استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد، گفت: با ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم در سال‌ ۱۴۰۳ در تلاشیم آمار مقاوم‌سازی را از ۵۷ درصد به ۶۷ درصد افزایش دهیم که در سابقه بنیاد مسکن این حرکت بی‌سابقه بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: امسال شاهد تحول عظیمی در زمینه آسفالت معابر روستایی در استان خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • متقاضیان وام ۳۰۰ میلیونی بخوانند
  • ۲۷۱ هکتارزمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زنجان تامین شد
  • ۱۱ هزار واحد مسکونی روستایی در زنجان احداث می‌شود
  • احداث ۱۱ هزار واحد مسکونی روستایی در زنجان
  • مقاوم‌سازی ۶۷ درصد مساکن روستایی زنجان در سال ۱۴۰۳
  • ۱۱ هزار واحد مسکونی در زنجان مقاوم‌سازی می‌شود
  • اجرای ۸ پروژه آبرسانی در سلطانیه
  • استقبال بیش از ۷۰ هزار نفر از طرح زندگی با آیه‌ها
  • بنز ۲۰۰ میلیارد ریالی در زنجان توقیف شد
  • تجلیل از خادمان سی شب سی افطاری روستای کذاب