Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@19:48:10 GMT

دستور پخت کرپ ژامبون و پنیر

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۶۸۶۸۲

دستور پخت کرپ ژامبون و پنیر

همونطور که میدونین، کرپی که برای صبحانه تهیه میشه با کمی شکر شیرین میشه، اما کرپی که قراره امروز باهاش این غذا رو درست کنیم، نباید شیرین باشه و به جای شکر از نمک استفاده می‌کنیم. اگر مجدداً دوست دارین با طرز تهیه کرپ آشنا بشین، این آموزش رو دنبال کنید.

سرویس سبک زندگی فردا: شاید خیلی از ما، کرپ رو به عنوان صبحانه یا عصرونه بشناسیم، ولی جالبه بدونین این نان لطیف و نرم و خوشمزه، فقط برای صبحانه کاربرد نداره و میشه باهاش چندین مدل شیرینی و غذای باحال و هیجان انگیز درست کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مثل همین کرپ ژامبون و پنیر! در واقع میشه گفت: این غذا هم مثل کسرول‌ها داخل ظرف تهیه اش، سرو هم میشه و از اون غذا هاست که جون میده برای مهمونی‌های بی دردسر. اگر علاقه‌مند شدین با طرز تهیه اش هم آشنا بشین، در ادامه با ما همراه باشین.

مواد لازم برای تهیه کرپ ژامبون و پنیر
آرد ۱ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
شیر ۱ و ۱/۲ پیمانه
نمک ۱ قاشق چای‌خوری
روغن مایع یا کره آب شده ۲ قاشق غذاخوری
ژامبون خرد شده ۲۵۰ گرم
سیر ساطوری شده ۲_۳ حبه
پیاز نگینی خرد شده ۱ عدد کوچک
فلفل دلمه‌ای رنگی و نگینی خرد شده ۱/۲ پیمانه
قارچ خرد شده ۱ و ۱/۲ پیمانه
سس بشامل ۱ پیمانه
پنیر موزارلا یا گودا رنده شده ۱ پیمانه
مراحل تهیه کرپ ژامبون و پنیرپ
همونطور که میدونین، کرپی که برای صبحانه تهیه میشه با کمی شکر شیرین میشه، اما کرپی که قراره امروز باهاش این غذا رو درست کنیم، نباید شیرین باشه و به جای شکر از نمک استفاده می‌کنیم. اگر مجدداً دوست دارین با طرز تهیه کرپ آشنا بشین، این آموزش رو دنبال کنید. برای شروع کار، ابتدا باید کرپ‌ها رو درست کنیم به صورتی که آرد و نمک رو با هم مخلوط می‌کنیم و از الک رد می‌کنیم، تخم مرغ‌ها رو داخل یک ظرف میشکنیم و با همزن دستی خوب می‌زنیم تا از حرارت حالت لختی در بیاد، بعد بهش شیر و روغن مایع یا کره آب شده رو اضافه میکنیم و بالاخره مخلوط آرد و نمک رو باهاش مخلوط می‌کنیم تا محصول حاصل شده مثل ماست روان بشه. حالا یک تابه متوسط رو انتخاب میکنیم و روی حرارت متوسط اجازه میدیم داغ بشه، با کمک یک ملاقه مقداری از مایع رو داخل تابه میریزیم، بعد از چند ثانیه کرپ خودش رو میگیره، حالا اون رو برمیگردونیم و اجاره میدیم طرف دوم هم کمی طلایی بشه.

آماده کردن کرپ
آماده کردن کرپ
به همین صورت همه کرپ‌ها رو آماده می‌کنیم و کنار میذاریم تا خنک بشن.

کرپ‌های آماده شده
کرپ‌های آماده شده
حالا برای تهیه فیلینگ میانی ابتدا پیاز رو داخل کمی روغن تفت می‌دیم تا سبک و شفاف بشه.

تفت دادن پیاز‌های نگینی خرد شده
تفت دادن پیاز‌های نگینی خرد شده
بعد فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده رو اضافه میکنیم، برای زیباتر شدن اون از مدل رنگیش استفاده می‌کنیم. پیاز و فلفل رو یه تفت کوچیک میدیم، ولی نه در اون حدی که رنگ فلفل‌ها عوض بشه.


طرز تهیه کرپ مغزدار برای صبحانه
آموزش مرحله به مرحله‌ی تهیه کرپ مغزدار برای صبحانه با نکاتش. مواد داخل کرپ که تخم مرغ و ژامبون و کمی پیازچه خرد شد و پنیر سفید و پنیر چدار هست. طرز تهیه کرپ...
ادامه مطلب
ارائه شده توسط
اضافه کردن فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده
اضافه کردن فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده
بعد سیر ساطوری شده رو اضافه میکنیم، تفت میدیم تا عطر خوش سیر بلند بشه.

اضافه کردن سیر ساطوری شده
اضافه کردن سیر ساطوری شده
حالا نوبت اضافه کردن ژامبون‌ها میرسه، طعم ژامبون هم بستگی به سلیقه خودتون داره. ژامبون رو هم با بقیه مواد مخلوط می‌کنیم و چند دقیقه‌ای تفت می‌دیم تا مزه مواد به همدیگه بره. زیر شعله رو خاموش می‌کنیم و صبر می‌کنیم کمی خنک بشه. تو این زمان می‌تونیم سس بشامل رو آماده کنیم.

اضافه کردن ژامبون خرد شده
اضافه کردن ژامبون خرد شده
مرحله بعد، پیچیدن کرپ هاست، به این صورت که مقدار مناسبی از فیلینگ رو وسط یک کرپ می‌ریزیم.

ریختن مخلوط روی کرپ
ریختن مخلوط روی کرپ
لبه‌های دو طرف کرپ رو روی همدیگه قرار می‌دیم.

تا کردن کرپ
تا کردن کرپ
و بعد دو طرف باقی مانده رو روی هم بر میگردونیم. بقچه‌های آماده شده رو از طرفی که تا زدیم، کنار همدیگه داخل ظرف مورد نظر میچینیم.

جمع کردن کرپ
جمع کردن کرپ
حالا سس بشامل یا سفید رو با کمی فلفل سیاه، آویشن و پاپریکا طعم دارش کردیم، روی بقچه‌های کرپ می‌ریزیم و بعد به صورت یکنواخت روی کرپ‌ها پخشش می‌کنیم.

ریختن سس بشامل روی کرپ‌ها
ریختن سس بشامل روی کرپ‌ها
و نهایتاً، با پنیر موزارلا یا گودا روی سس رو می‌پوشونیم. مثل همیشه پنیر بیشتر، خوشمزه تر! پس اگه نگران کالری نیستین، از ریختن پنیر مازاد، غافل نشین!

ریختن پنیر موزارلا
ریختن پنیر موزارلا روی سس بشامل
حالا ظرف رو داخل فری که از قبل گرم شده قرار میدیم و با درجه حرارت ۱۸۰ سانتیگراد، برای حدوداً ۲۰ دقیقه اجازه پخت میدیم و بعد ۵ دقیقه گریل رو روشن میکنیم تا روی پنیر هم برشته بشه. بعد از این زمان هم قابل سرو و نوش جان کردن هست. برای اینکه راحت‌تر سرو بشه، اجازه میدیم تا کمی خنک بشه و بعد سرو می‌کنیم.   منبع: 2نفره لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Rtp

منبع: فردا

کلیدواژه: آموزش آشپزی دستور پخت غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۶۸۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب یا صبح؛ بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتی است؟/ ۵ دستور برای رفتن روی ترازو

به گزارش خبرآنلاین، هم‌چنین عدد روی ترازو در برخی موارد بیانگر تغییرات در عضلات و میزان احتباس آب در بدن است. به عنوان مثال، اگر شروع به ورزش کنید و آن را ادامه دهید، روزهای نخست خواهید دید که عدد وزن شما روی ترازو ممکن است بیشتر شود، زیرا در حال عضله‌سازی هستید و این یک تغییر مثبت است. مقدار نمک یا کربوهیدراتی و حتی داروهایی که در طول روز مصرف می‌کنید هم ممکن است وزن روزانه شمارا دچار تغییر کند.

بهترین زمان برای وزن کردن، اول صبح بعد از رفتن به سرویس بهداشتی و قبل از خوردن یا نوشیدن چیزی است؛ به این دلیل که بدن در طول شب، زمان کافی برای هضم تمام خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی که از روز قبل مصرف کرده‌اید را داشته است.

بهترین وقت برای وزن‌کردن چه زمانی است؟

اگر عادت دارید روزانه خود را وزن کنید، ترجیحاً این کار را در ساعت معینی انجام دهید، از یک ترازوی ثابت استفاده کنید و آن را تغییر ندهید. رعایت نکات زیر هم به محاسبه دقیق وزن کمک می‌کند:

اول صبح خودتان را وزن کنید. زمانی که پا روی ترازو می‌گذارید، لباس کمتر و سبک‌تری به تن داشته باشید. ترازو را روی یک سطح صاف و سخت قرار دهید؛ لزرش، کج شدن ترازو یا قرار دادن آن روی فرش ممکن است منجر به خطا در محاسبه وزن شود. وزن خود را با صاف ایستادن روی ترازو در حالی که هر دو پا کمی از هم فاصله دارند، به طور مساوی تقسیم کنید. برای بالا بردن دقت در محاسبه وزن واقعی، با پای برهنه روی ترازو بروید.

منابع: livestrong ، consumerreports

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888828

دیگر خبرها

  • دستور دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل برای رفع قطحی در غزه
  • مردمی سازی اقتصاد در کرج ریل گذاری می شود
  • شب یا صبح؛ بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتی است؟/ ۵ دستور برای رفتن روی ترازو
  • رفع تنش آبی تمام مناطق شهر هرسین و حفر چاه در دستور کار قرار گرفت
  • راز‌هایی درباره کیک پنیری که تا بحال نشنیده‌اید
  • تعلیق دستور مقابله با گران فروشی بلیت هواپیما
  • این پنیر خامه‌ای خوشمزه آلمانی را در خانه فقط در ۵ دقیقه درست کنید (فیلم)
  • شیرینی بایرام و دلچسبی کوفته‌سی؛ غذاهای سنتی تبریز را از دست ندهید
  • نابودی سرطان با این پروتئین امکان‌پذیر است؟
  • روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد