Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@08:43:46 GMT

هشدار نسبت به واگذاری زمین به اتباع خارجی

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۶۸۹۰۴

هشدار نسبت به واگذاری زمین به اتباع خارجی

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور نسبت به واگذاری زمین به افراد خارجی در کیش و منطقه آزاد ارس هشدار داد.

به گزارش مشرق، محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس در جلسه علنی امروز و در تذکر شفاهی نسبت به واگذاری‌ زمین به برخی خارجی‌ها در منطقه آزاد ارس و منطقه آزاد کیش، این اقدام را مغایر قانون اساسی خواند و خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: لطفاً دستور بدهید این مسئله بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به ضعف عملکرد مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: متأسفانه مرکز پژوهش‌ها مطابق با دستور روز مجلس، نظرات کارشناسی را برای نمایندگان نمی‌فرستد، درحالی‌که نمایندگان به نظر مرکز پژوهش‌ها نیاز دارند.

صباغیان همچنین حادثه رخ داده در یکی از مدارس غیرانتفاعی منطقه ۲ تهران را یادآور شد و اظهار داشت: مشکلات زیادی داریم که گاهی‌اوقات یکی از آنها این‌طور مشخص می‌شود؛ در این رابطه شخص وزیر آموزش و پرورش باید اتفاق را پیگیری کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده در خصوص واگذاری زمین به افراد خارجی در منطقه آزاد کیش و ارس، ضمن وارد دانستن تذکر، تأکید کرد: کمیسیون شوراها این موضوع را حتماً پیگیری کند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی 2018 روسیه خروج آمریکا از برجام حمایت از کالای ایرانی جزیره کیش سرمایه گذاری خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۶۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود

به گزارش خبرآنلاین،‌سیروس دهقان شیری گفت: عقد قرار داد رهن و اجاره با اتباع خارجی مجاز نیز منوط به استعلام از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز بوده و درصورت تاییدیه در این بخش امکان پذیر است .
ایرنا نوشت: وی بیان کرد: تمام مشاوران املاک موظف به کسب مجوز قانونی برای اجاره املاک به اتباع خارجی غیر مجاز هستند و بر این اساس با سکان دهندگان بدون مجوز برخورد قانونی به عمل می آید.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز افزود: درصورت بی توجهی به این امر و انعقاد قرارداد بدون تاییدیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، بنگاه های مشاوران املاک مشمول اعمال مقررات ماده۹ آیین نامه اجرایی ماده ۸۱ قانون نظام صنفی خواهند شد.
وی تاکید کرد: براین اساس این بنگاه های مشاوران املاک که بدون رعایت ضوابط ابلاغی به خصوص معرفی نامه اجاره ،رهن واحد مسکونی یا تجاری به اتباع خارجی اقدام به تنظیم قرارداد کرده اند، پلمب خواهند شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900703

دیگر خبرها

  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • کارگران رکن تولید هستند
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • (عکس) اولین حضور مهدی فضائلی در یک مراسم بعد از حملات تندروها به او بخاطر توئیتش