Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@18:08:28 GMT

حمله با لوله فلزی به نقاشی معروف رپین

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۶۹۰۸۴

حمله با لوله فلزی به نقاشی معروف رپین

یکی از آثار نقاشی معروف "ایلیا رپین" نقاش برجسته روس با عنوان "ایوان مخوف" که در 1885 خلق شده بود، بر اثر حمله یک مرد با لوله فلزی به اثر شدیدا آسیب دید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ RT نوشت: طی یک حمله هنری، 5 شاهکار هنری توسط خرابکارها آسیب دید. نقاشی معروف روسی با عنوان "ایوان مخوف"، روز جمعه در حمله ای عمدی آسیب دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خرابکاری های هنری به تهاجم خرابکاران روم در سال 455 میلادی باز می گردد.یکی از آثار نقاشی معروف "ایلیا رپین" نقاش برجسته روس با عنوان "ایوان مخوف" که در 1885 خلق شده بود، بر اثر حمله یک مرد با لوله فلزی به اثر شدیدا آسیب دید. این نقاشی قبلا در سال 1913 با چاقو پاره شد اما بعدها توسط خود رپین بازسازی شد.

در پرتو این حمله هنری، به بخش هایی از هنر، به نام vandalisme که برای تخریب آثار هنری از زمان وقوع انقلاب فرانسه به چشم می خورد، می نگریم.     مونالیزا   مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی بیش از چند دهه هدف حملات متعددی قرار گرفته است، اما اخیر با پوشش شیشه ای ضد گلوله محافظت شده است.     مهمتر از همه در سال 1956، زمانی که این اثر در موزه ای در فرانسه به نمایش گذاشته شده بود، قسمت پایینی این نقاشی بر اثر پاشیدن اسید توسط خرابکار آسیب دید.     نگهبان شب   نگهبان شب اثر رامبراند نقاش هلندی نیز چندین بار خراب شده است. در سال 1975،یک معلم از کار افتاده مدرسه این نقاشی را پاره کرد. او بعدها دلیل اقدام خرابکارانه وی اختلال روانی تشخیص داده شد و به بیمارستان روانی انتقال یافت. وی سال بعد خودکشی کرد. نقاشی بعد از شش ماه کار دوباره بازسازی شد، اما اثرات برش هنوز هم باقی است.     در سال 1990 نیز مردی روی این اثر هنری اسید پاشید اما به دلیل اقدام سریع نگهبانان و رقیق کردن اسید، آسیب به حداقل رسید.     گِرنیکا   نقاشی دیواری رنگ روغن توسط پابلو پیکاسو نقاش معاصر اسپانیایی در واکنش به بمب گذاری دهکده گِرنیکا در شمال این کشور توسط بمب‌افکن‌های آلمان نازی در 26 آوریل سال 1937 و در خلال جنگ داخلی اسپانیا به تصویر کشیده شد.     تونی شفرازی دلال نامدار آثار هنری که اکنون صاحب گالری هنرهای نمایشی شفرازی در نیویورک است، در سال 1974 کلماتی را با رنگ قرمز در سراسر قطعه هنری اسپری کرد.     تندیس پیتا   تندیس سنگ مرمر یکی از مشهورترین آثار هنری و تاریخی در دنیاست که هنرمند پرآوازه، میکل آنژ ایتالیایی آن را در رثای حضرت عیسی ساخته است. این اثر در سال 1972 چندین بار با چکش آسیب دید.     این شاهکار رنسانس چندین مرتبه به شدت آسیب دید، اما بعدا ترمیم شد و به کلیسای سینت پیتر بازگردانده شد و در پشت شیشه محافظ ضد گلوله قرار گرفت.     انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۶۹۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گفت و گو با پاکبانی که بابت حمله ایران به اسرائیل معروف شد | آرزوی چند ساله ام بود که ... + فیلم

دریافت 9 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در این ویدئو صحبت های ابراهیم شهرکی، پاکبان شهرداری را ببینید.

واکنش جالب پاکبان شهرداری بعد از شنیدن خبر حمله ایران به اسرائیل+ فیلم

کد خبر 847344 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم موشک حمله ایران به اسرائیل فلسطین

دیگر خبرها

  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • فیلم| اولین گفت و گو با پاکبانی که شب حمله ایران به اسرائیل معروف شد!
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • اولین گفت و گو با پاکبانی که بابت حمله ایران به اسرائیل معروف شد | آرزوی چند ساله ام بود که ... + فیلم
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • فیلم/ بدون تعارف با پاکبان معروفِ شب حمله ایران به اسرائیل
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان