Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: ماه مبارک رمضان بهار قرآن است و از این ماه به عنوان ماه قرآنی یاد می‌شود و به همین منظور نقاط مختلف کشورهای اسلامی صحنه برپایی مجالس و محافل مختلف و متنوع قرآنی می‌شود.

استان بوشهر یک استان قرآنی است و با توجه به پیشتازی این استان در عرصه فعالیت‌های قرآنی، در ماه مبارک رمضان نیز شاهد اجرا و برگزاری برنامه‌های مختلف قرآنی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از سنت‌های استان بوشهر در عرصه قرآنی برگزاری مجالس «مقابله» بوده است که در مساجد و یا برخی منازل این مجلس برپا می‌شود و تعدادی از مردم دور هم جمع شده و هر روز یا شب یک جزء از قرآن را قرائت می‌کنند.

مراسم ترتیل‌خوانی و جزءخوانی قرآن نیز در سال‌های اخیر رواج بیشتری یافته است و در شهرها و روستاهای مختلف شاهد برپایی این مجالس هستیم که با حضور و استقبال گسترده مردم روبرو می‌شود.

طنین نوای ملکوت در ماه رمضان

چندسالی است که مراسم ترتیل خوانی قرآن طی ماه مبارک رمضان در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار می‌شود و اکنون این برنامه به یک عادت و روال برای مردم تبدیل شده است و هر روز شاهد حضور خیل عظیم دوست‌داران اسلام و قرآن در این حسینیه هستیم.

پخش زنده این مراسم از شبکه استانی و شبکه‌های سراسری در سال‌های اخیر حال و هوای خاصی را به این برنامه داده است و بوشهر یکی از استان‌های برتر در زمینه ترتیل‌خوانی محسوب می‌شود.

یکی از شهروندان بوشهری به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی صورت گرفته شاهد برگزاری و اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی در ماه مبارک رمضان هستیم و هر روز و هر شب چندین برنامه متنوع برگزار می‌شود.

صغری محمدپور با اشاره به اجرای برنامه نوای ملکوت در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر خاطرنشان کرد: مردم بوشهر با قرآن انس و الفت بالایی دارند و حضور گسترده مردم در این برنامه‌ها بیانگر این عشق قرآنی است.

حسین زنده‌بودی نیز به خبرنگار مهر گفت: هر ساله در ماه مبارک رمضان در مجالس قرآنی حضور پیدا می‌کنیم تا بتوانند از برکات و ظرفیت‌های این ماه عزیز بهترین بهره را ببریم و توشه خوبی برای آخرت خود برداریم.

محمود درخشان نیز اظهار داشت: نظم و ترتیب بسیار خوبی را در برگزاری برنامه ترتیل‌خوانی نوای ملکوت در حسینیه عاشقان ثارالله در بوشهر شاهد هستیم و این موضوع بر کیفیت این برنامه افزوده است.

استقبال گسترده مردم از برنامه‌های قرآنی

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در حاشیه مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مردم استان بوشهر علاقه بالایی به برنامه‌های قرآنی دارند و باید شرایط مناسبی برای بهره‌مندی این مردم از قرآن فراهم کنیم.

سردار علی رزمجو یکی از اقدامات صورت گرفته برای توسعه برنامه‌های قرآنی در استان بوشهر را برگزاری برنامه نوای ملکوت در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و بیان کرد: امسال هفتمین دوره مراسم ترتیل خوانی به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری این برنامه در حسینه عاشان ثارالله با حضور قاریان برجسته و با حضور مفسر برجسته و مردم قرآن دوست خاطرنشان کرد: همه نهادهای فرهنگی باید در عرصه ترویج فرهنگ قرآنی در استان بوشهر نقش‌آفرین باشند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به حضور چشمگیر و بی‌سابقه مردم در مراسم ترتیل‌خوانی قرآن در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر، تصریح کرد: میزان حضور و استقبال مردم از مراسم ترتیل‌خوانی در حسینیه ثارالله کم‌نظیر است.

وی با بیان اینکه بوشهر یک استان قرآنی است، ادامه داد: فضای قرآنی بسیار خوبی در سطح استان بوشهر حکم‌فرما است و فرهنگ قرآنی در استان بوشهر همچنان برقرار و پایدار است.

استان بوشهر تحت تاثیر برنامه‌های قرآنی

معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فضای روحانی بسیار خوبی در استان بوشهر ایجاد شده است و در فضای معنوی شاهد برگزاری برنامه‌های قرآنی هستیم.

حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی‌نیا با بیان اینکه این فضای معنوی همه استان بوشهر را تحت تاثیر قرار داده است، اضافه کرد: امسال شاهد برگزاری هفتمین دوره نوای ملکوت هستیم که هر سال شاهد استقبال بیشتری هستیم.

وی ادامه داد: برنامه نوای ملکوت در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر به عنوان محور برنامه‌های قرآنی استان در ماه مبارک رمضان با مشارکت نماینده ولی فقیه در استان، سپاه استان و دیگر نهادها اثرات و ثمرات عمیقی در سطح استان داشته است.

محمودی‌نیا افزود: در نقاط مختلف استان شاهد اجرای برنامه‌های قرآنی هستیم و در شهرستان‌های مختلف این مراسم با شکوه خاصی برگزار می‌شود.

گسترش برنامه‌های تفسیر قرآن

معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به رسالت‌های تبلیغات اسلامی استان بوشهر در حوزه فعالیت‌های قرآنی خاطرنشان کرد: در همین راستا برنامه‌های تفسیر قرآن در بوشهر و سایر شهرستان‌ها طراحی شده و از ابتدای ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام محمودی‌نیا بیان کرد: قرآن هم باید تلاوت شود و هم مردم صاحب داشن قرآن شوند و هم ایمان به قرآن بیاورند و هم اینکه به قرآن عمل کنند که برنامه‌های تفسیر قرآن نقش مهمی در این زمینه خواهد داشت.

وی ادامه داد: باید در کنار این برنامه‌های قرآنی فضایی را نیز برای نسل جوان و همچنین مراسم مستقلی برای خواهران ایجاد کنیم که زمینه بهره‌مندی این افراد از برکات برنامه‌های قرآنی فراهم شود.

معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: رمضان ماه قرآن است و بهترین عبرت را از بهار قرآن می‌گیریم و امیدواریم مردمی که نمی‌توانند در این برنامه‌ها حضور یابند، از طریق تلویزیون این برنامه را ملاحظه کنند.

جایگاه ویژه استان بوشهر در عرصه قرآنی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای نهادینه کردن و ترویج فرهنگ قرآنی در استان گفت: بوشهر یکی از قطب های صحیح در اجرای ترتیل خوانی در ماه مبارک رمضان است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با بیان اینکه ترتیل خوانی در استان بوشهر رشد فوق العاده ای داشته است اظهار داشت: این برنامه در شهرستان های استان هم به لحاظ کمی و هم کیفی تقویت شود؛ همچنین به جهت اهمیت قرآن لازم است برای آینده برنامه ترتیل خوانی ویژه خواهران نیز برنامه ریزی و اجرا شود.

وی، حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر را کانون قرآن استان عنوان کرد و گفت: قرآن از این مکان باید به فضای صحیح جامعه برسد؛ در حال حاضر ۸۵ درصد مردم استان ترتیل خوانی قرآن کریم در ماه رمضان را از شبکه استانی دنبال می کنند و نیاز است این فرهنگ را به داخل خانه ها ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: لازم است زیرساخت های قرآنی در استان ایجاد شود و همه مسئولان در ترویج فرهنگ و نهادینه کردن آن تلاش کنند.

وی گفت: استان بوشهر به مدت سه سال پیاپی به عنوان رتبه برتر ترتیل خوانی در ماه مبارک رمضان را به خود اختصاص می‌دهد اما متاسفانه با وجود این ظرفیت‌های انسانی هنوز مجتمع قرآنی در این استان وجود ندارد.

برنامه قرآنی نوای ملکوت در استان بوشهر به عنوان برنامه محوری ماه مبارک رمضان با حضور و استقبال بسیار خوبی از سوی مردم روبرو شده است و مسئولان استان نیز حضوری گسترده در این برنامه دارند.

کد خبر 4309942

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه بوشهر بوشهر ترتیل خوانی سپاه امام صادق بوشهر قرآن ماه مبارك رمضان بوشهر ماه مبارك رمضان شیراز گرگان سوم خرداد فتح خرمشهر شهرکرد خرم آباد مشهد یاسوج بیرجند خطبه های نماز جمعه مراسم گلریزان بارش باران کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۶۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»

آئین معنوی جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی در محل برگزاری نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مسئولان برگزاری جشن تکلیف 2 هزار دختر افغانستانی در نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم بیان کردند که برگزاری این جشن یک خاطره شیرین تربیتی و معنوی است.

این برگزارکنندگان افزودند به همین خاطر در نمایشگاهی که با شعار تربیت قرآنی گشایش یافته است، این مراسم معنوی برگزار شده است.

این مسئولان همچنین ابراز امیدواری کردند که در سال‌های آینده نیز با تعداد بیشتری بتوانند در چنین فضاهای معنوی جشن تکلیف برگزار کنند.

 

.

 

نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه (12 اردیبهشت 1403) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقامات کابل و برخی کشورهای اسلامی در کابل گشایش یافت.

این نمایشگاه با شعار «جامعه افغانی، تربیت قرآنی» برای یک هفته در 25 غرفه درحال برگزاری است.

گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستانحضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طنین نوای لبیک حجاج در حسینیه امام خمینی(ره)
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است