Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اجراي دستورالعمل تامين مالي جمعي بزرگترين مشکل روز اقتصاد را که کمبود نقدينگي براي بنگاه ها است، برطرف مي کند .
به گزارش خبرگزاري آريا، فردين آقابزرگي ، در خصوص تصويب دستورالعمل تامين مالي جمعي در بازار سرمايه گفت: با اجراي اين مصوبه بزرگترين مشکل امروز اقتصاد که کمبود نقدينگي است برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مديرعامل کارگزاري بانک دي، يکي از بزرگترين اشکالات و ايرادهاي وضعيت اقتصادي امروز را که با آن دست به گريبان هستيم بحث تامين نقدينگي براي بنگاه هاي اقتصادي دانست و گفت: روش تامين مالي جمعي ساز و کاري را فراهم مي کند که شرکت هاي دانش بنيان، طرح هاي نوآورانه و حتي بنگاه هاي اقتصادي کمبود نقدينگي خود را جبران کنند.
وي جمعيت هدف تامين مالي جمعي را خارج از بازار سرمايه دانست و گفت: بزرگترين مزيت اين دستورالعمل جديد بازار سرمايه امکان استفاده از اين روش تامين مالي براي متقاضيان خارج از بازار سرمايه است.
اين کارگزار در ادامه افزود: اين دستورالعمل با قيد اين موضوع است که اولويت شناخته شده براي شرکت هاي غير بورسي است.
آقابزرگي اجراي کامل و صحيح اين دستورالعمل را باعث تسريع در اجراي طرح هاي نوآورانه و دانش بنيان دانست و اظهار داشت: ابعاد تامين مالي به اين روش مشروط بر اينکه زير ساخت هاي لازم از جمله پلتفورم و سکوي طرح ايجاد شود، بسيار وسيع است.
مديرعامل کارگزاري بانک دي در ادامه با اشاره به اينکه بنگاه هاي کوچک هم با تامين مالي جمعي به سرعت و البته ارزانتر مي توانند نقدينگي مورد نيازشان را تامين کنند، گفت: نکته مهم اين دستورالعمل فراگير شدن آن در سطح شرکت ها و صنايعي است که حتي ممکن است در بازار سرمايه نيز حاضر نباشند.
وي با اشاره به اينکه پيش از تصويب اين طرح تامين مالي از مسير بازار سرمايه تنها مختص شرکت ها و صنايعي بود که در اين بازار حاضر هستند، به برخي طرح هاي ناشناخته خارج از بازار سرمايه اشاره کرد و افزود: اين طرح هاي ناشناخته از اين به بعد مي توانند با تامين مالي جمعي به بهره وري برسند و موجب بهبود شرايط اقتصادي شوند.
اين کارشناس بازار سرمايه درباره اجراي روش تامين مالي جمعي در بازارهاي دنيا گفت: اين سبک از تامين مالي سالهاست که در بازارهاي دنيا اجرايي شده و هميشه موفق بوده است.
وي در ادامه با تاکيد بر استقبال از اين دستورالعمل توسط پروژه هاي جديد و ايده هاي نو اظهار داشت: جمعيت جوان و تحصيل کرده کشور ما به خوبي مي توانند از اين ابزار براي کمک به پروژه ها و بنگاه هاي اقتصادي کوچک خود استفاده کنند.
به گزارش سنا، آقابزرگي چشم انداز پيش روي اين ابزار جديد تامين مالي را بسيار روشن دانست و افزود: البته لزوم فرهنگ سازي و شناخت اين روش بين مردم عادي و همچنين صاحبان ايده هاي نو وجود دارد تا صاحبان کسب و کارهاي جديد و کوچک بتوانند به خوبي زمينه فعاليت هاي خود را به مردم معرفي کنند و عموم مردم هم با شناخت کافي از اين روش تامين مالي، با رغبت و اطمينان وارد اين مسير شوند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۰۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احسان خاندوزی در مراسم رونمایی از برات الکترونیک گفت: همچنان عادت رسوب یافته و فرهنگ‌مالوف تامین مالی از طریق شبکه بانکی، که در شبکه فعالان اقتصادی وجود داشته رویه غالب است. اما با توجه به محدودیت‌های سیاست کنترل ترازنامه بانکها چاره ای جز معرفی ابزارهای جدید تامین مالی بنگاه‌ها نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: سقف برداشت از حساب‌های بانکی چقدر شد؟

وزیر اقتصاد گفت: بایستی مسیرهای جاری تامین مالی را بیش از پیش هموار کنیم و ابزارهایی از جنس اوراق گام، فاکتورنیک، سفته و برات الکترونیک و...در این راستا توسعه یابند.

خاندوزی گفت: اگرکمک و همراهی قوه قضاییه و بانک‌مرکزی سایر دستگاهها نبود این ابزارها به این شکل توسعه نمی یافتند.

وی افزود، بر اساس حکم قانون، سهم و وزن تامین مالی اقتصاد توسط دستگاههای مختلف، به وسیله وزارت اقتصاد تعیین خواهد شد.

در همین راستا طرح جدید تامین مالی زیر ساخت، نیز وزن بیشتری به وزارت اقتصاد خواهد داد تا نقش هماهنگ کننده بیشتری میان دستگاهها ایفا کند.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد، نهاد تضمین و نقش ضمانت نامه ها در گره گشایی از تولید یک دهم سایر کشورها در ایران موثر نیست.

برای هر کدام از بانکهای کشور با توجه به نوع کسب وکار انها باید مشخص شود که سهم هر بانک در تامین مالی تولید و میزان استفاده آنها از روشهای موجود تامین مالی چه قدر است.

وی افزود، به عنوان یک پیشنهاد مشخص برای استفاده از قدرت خلق پول در بانکها باید سهم آنها در استفاده از ابزارهای تامین مالی از قبیل برات الکترونیک مشخص شود.

سال قبل سرمایه بانکهای تحت مدیریت دولت به بیش از ۲۷۰ همت رسیده است. همچنین در سه سال اخیر به میزان قابل توجهی به سرمایه بانکهای دولتی افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعا ۱۵۰همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد،گفت: در دولتهای قبل فقط ۵۴همت از اموال مازاد بانکها فروخته شده بود، بر این اساس امیدواریم با توجه به مصوبه هییت وزیران در سال جاری شاهد رشد بیشتری نسبت به موضوعاتی از قبیل واگذاری اموال مازاد بانکها باشیم.

خاندوزی همچنین گفت: سال قبل سهم تسهیلات خرد خانوار به ۱۹ درصد درسیده و تا امروز ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن پرداخت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228564 برچسب‌ها بانک مرکزی ایران

دیگر خبرها

  • حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور
  • واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه