Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@12:25:35 GMT

آرمان های امام (ره) عالمانه به نسل جوان منتقل شود

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۷۰۶۵۵

آرمان های امام (ره) عالمانه به نسل جوان منتقل شود

به گزارش ایرنا، مهدی صدفی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان کرمان افزود: بزرگداشت امام خمینی رحمت الله علیه برای ملت ما جنبه اعتقادی و ارزشی داشته و جنبه تشریفاتی ندارد.
وی تصریح کرد: انقلاب و نظام اسلامی مرهون رهبری امام (ره) بود و اگر رهبری چنین شخصیتی وجود نداشت معلوم نبود انقلاب به پیروزی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان کرد: امروز اقتدار نظام را در برابر دشمنان می بینیم و همانطور که امام (ره) فرمودند بزودی صدور انقلاب اسلامی به دنیا و موج عدالت خواهی را شاهد خواهیم بود.
وی تاکید کرد: باید از سیره، مرام و زندگی پرخیر و برکت امام خمینی (ره) نه تنها برای نسل و جامعه امروز بلکه برای جهانیان و بشریت به عنوان درس استفاده کنیم.
صدفی با اشاره به توطئه های استکبار جهانی در برابر انقلاب اسلامی گفت: در بیست و نهمین سالگرد رحلت امام (ه) باید در تبیین اندیشه های ایشان قدم برداریم.
وی افزود: دشمن از هر فرصتی برای خیانت و ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده می کند و با بیان برخی شعارها تصمیم دارد مسیر انقلاب را منحرف کند لذا ما وظیفه سنگینی برای مقابله با این توطئه ها بر عهده داریم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان اظهار داشت: ایام ماه مبارک رمضان و شب های قدر فرصت بسیار خوبی برای تبیین اندیشه های حضرت امام (ره) است و با توجه به نامگذاری سال، می بینیم که ایشان تاکید بر توجه به درون کشور و استفاده از تولیدات داخل داشته اند.
وی بیان کرد: آیین ویژه نکوداشت امام خمینی (ره) ۱۴ خرداد ساعت ۱۸ در مصلی امام علی علیه السلام شهر کرمان با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری نماینده مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.
صدفی با اشاره به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس بیان کرد: باید برای برگزاری راهپیمایی باشکوه و دشمن شکن در روز قدس تبلیغ و برنامه ریزی کرد.
مدیر روابط عمومی استانداری کرمان نیز گفت: جرقه قیام انقلاب اسلامی در 15 خرداد سال 42 زده شد و ملت ایران تا به امروز پای آرمان های خود ایستاده اند.
مهدی زین الدینی افزود: وظیفه ما تبیین صحیح و درست اندیشه های والای امام (ره) است و همه باید اهتمام ویژه داشته باشیم تا اندیشه امام راحل (ره) را به نسل جدید و به گوش جهانیان برسانیم.
وی بیان کرد: باید مراسم 14 و 15 خرداد را با روش های مبتکرانه و خلاقانه اطلاع رسانی کنیم تا پیام به نسل سوم و چهارم را با نوآوری داشته باشیم.
3029/7437
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استکبار جهانی انقلاب اسلامی دستگاه های اجرایی استان نسل جوان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۰۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین،‌ ۳۰ سال پس از نگارش این متن توسط امام خمینی، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای نیز در تاریخ ۱۳۵۳/۱/۱۷ دست خطی را در این دفتر مرقوم می‌کنند که برای نخستین بار توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر می‌شود.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: در این مکتوبه که پس از تبعید رضا خان و در ابتدای سلطنت محمدرضا پهلوی نگارش شده است امام با مهیا دانستن شرایط برای قیام اسلامی از حق طلبان درخواست می کند که منافع شخصی را رها کنند و به فکر حرکت اصلاحی به منظور اعاده اسلام باشند.

یکی از نکات بسیار مهم این نامه امتزاج دقایق عارفانه و آیات قرآنی به منظور انعکاس وظیفه کنشگری عموم و خواص است. از آغاز که با استناد به آیه "قُلْ اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ أنْ تَقُومُوا لله مَثنی وَ فُرادی" کلام پی گرفته می‌شود و با حکایت مبارزات پیامبران ادامه پیدا می کند و درنهایت با استناد به آیه " وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً اِلَی الله ِ وَ‏‎ ‎‏رَسولِهِ ثُمَّ یُدرِکْهُ الْمَوتُ فَقَد وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی الله" سخن پایان می پذیرد.

۳۰ سال پس از نگارش این متن توسط امام خمینی در تاریخ ۱۳۵۳/۱/۱۷ آیت‌الله سید علی خامنه‌ای نیز دست خطی را در این دفتر مرقوم می کنند که امروز برای نخستین بار توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر می شود.

آیت‌الله خامنه‌ای نیز در یادداشت خود با استناد به آیه " وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِیثَاقَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ لَتُبَیِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلَا تَکْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْا بِهِ ثَمَنًا قَلِیلًا" از عدم کنشگری متولیان امور دینی و عموم امت اسلامی در قیام برای تحقق اسلام گله کرده و آمدن روزی را آرزو دارد که با کنار رفتن مکاتب مادی و سست پایه، اسلام به عنوان برنامه زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گرفته شود.

متن کامل این نامه بدین شرح است:
«زیارت گنجینه گرانبهائی از کتاب و نوشته ی اسلامی که محصول کوششی ارجمند است بیننده را به یاد اقیانوس بیکران فرهنگ عمیق و غنی و عریق اسلام عزیز می افکند که در روزگار ترکتازی افکار و مکاتب و فرهنگهای سست و بی پایه ی بشری و در عهدی که پوشالی ترین بنیانهای فکری را در فکر و دل جهانیان مرتبت‌ها و پایگاه‌هاست همچنان و همچنان در عزلتخانه ی کتابها و کتابخانه ها زندانی است و در محوطه ئی بسی دور از زندگی و عمل پیروان اسلامی، تبعیدی. و متولیان و منادیان و مدعیانش را چیزی که کمتر به خاطر است و بیشتر در نسیان، رسالت و مسئولیت و تعهد خطیری است که قرآن و اسلام بدوش آنان نهاده که: و اذ اخذ الذین اوتو الکتاب لتبیننه للناس و لا تکتمونه .... به امید آن روز که امت عظیم اسلام، قرآن و اسلام را همچون برنامه ی زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گیرند... به امید بیداری ها و درس گیری ها... به امید تجلی حماسه ی اسلام و تشیع در زادگاه و پرورشگاه اسلام و تشیع
در روز دوشنبه ۱۲ ربیع الاول هزار سیصد و نود و چهار هجری قمری
در حضرت مؤسس عالیقدر کتابخانه ادوم الله برکات وجوده الشریف نگاشته آمد
۵۳/۱/۱۷
سید علی خامنه‌ای »

کد خبر 849523 منبع: فارس برچسب‌ها امام خمینی خبر ویژه رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • امروزه ریشه های شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران مستحکم تر شده است
  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • رهبر انقلاب: امسال حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت را به همه دنیای اسلام منتقل کنند (فیلم)
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند