Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@17:24:09 GMT

تعیین حریم ۷۰ اثر تاریخی در استان همدان

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۷۰۷۱۱

تعیین حریم ۷۰ اثر تاریخی در استان همدان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی همدان، احمد ترابی با بیان اینکه آثار و بناهای تاریخی برجای مانده از گذشته‌های دور اهمیت و جایگاه با ارزشی در حفظ اصالت و انتقال فرهنگ گذشتگان دارد، گفت: مرمت آرامگاه بوعلی و باباطاهر از جمله پروژه‌های در نظر گرفته شده در سال جاری است.

وی عنوان کرد: مرمت گنبد علویان، بازار قدیمی، کاروانسرای قلم داری و بدنه میدان امام(ره) نیز در برنامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترابی با اشاره به اینکه تمامی شهرستان‌های استان همدان از پروژه‌های مرمتی، کاوش و تعیین حریم برخوردار هستند، افزود: بیشترین پروژه‌ها در شهرستان همدان و کمترین در شهرستان فامنین است.

معاون میراث فرهنگی همدان گفت: تپه نوشیجان ملایر، مدرسه شیخ علی‌خان زنگنه تویسرکان، امام‌زاده بدیع‌الزمان و حمام حاج آقا تراب نهاوند و آب‌انبار صفوی اسدآباد از دیگر پروژه‌های مرمت، تعیین حریم و کاوش است.

ترابی عنوان کرد: خانه حیدری در صالح‌آباد، حمام تاریخی شهرستان بهار، پل بهادربیگ شهر صالح‌آباد، حمام سنگی روستای باشقورتاران کبودرآهنگ، پل کوریجان و قلعه جوق فامنین از دیگر پروژه‌های مرمتی، کاوش و تعیین حریم استان است.

کد خبر 4309938

منبع: مهر

کلیدواژه: آثار تاریخی مرمت و احیا بوشهر ماه مبارك رمضان شیراز گرگان سوم خرداد فتح خرمشهر شهرکرد خرم آباد مشهد یاسوج بیرجند خطبه های نماز جمعه مراسم گلریزان بارش باران کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۰۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان زهره وندی از برگزاری ۱۵ جلسه شورای فنی استان و ۴۲ دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: بیش از ۲۰۷۲ اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت میراث ملی شده است.

وی با اشاره به وسعت و تعدد آثار تاریخی در خراسان رضوی افزود: بیش از ۸۲۵ نفر ساعت در شورای فنی خراسان رضوی پیرامون مسائل مرمتی و حفاظتی میراث فرهنگی بحث و بررسی شده است.

زهره وندی تصریح کرد: انجام طرح پژوهشی مطالعات راهبردی پهنه تاریخی شهرستان نیشابور اولین طرح و پروژه پارکینگ (ساختمان چند منظوره) واقع در بافت تاریخی تربت جام آخرین طرحی بود که در شورای فنی میراث فرهنگی خراسان رضوی بررسی و به نتیجه رسید.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: بیشترین تعداد طرح‌های بررسی شده در شورای فنی میراث فرهنگی خراسان رضوی در شهرستان‌های نیشابور و مشهد بوده است.

کد خبر 6081869

دیگر خبرها

  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • تعیین ردیف بودجه برای حفظ و مرمت آثار تاریخی اراک
  • کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در مرمت بنا‌های تاریخی
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • ۴۲ دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی
  • پیشگیری از تعرض به حریم بناهای تاریخی البرز با ثبت ملی
  • ۱۵ میلیارد ریال برای مرمت کاروانسرای تاریخی آوه ساوه تخصیص یافت
  • حرم شاه عبدالعظیم مرمت می‌شود
  • مرمت حرم شاه عبدالعظیم طی ۶ ماه آینده
  • مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل