Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شمسعلی هادی زاده معلم پیش ازظهر چهارشنبه در نشست تخصصی کمیسیون معدن با نخبگان بابیان اینکه دانشمندان باید کیمیاگری کنند اظهار داشت: کیمیاگری یعنی اینکه ۲۰۰ گرم آلومینیوم ۵ میلیون تومان بفروش رود ولی فهم و درک این موضوع در مدیران وجود ندارد.

وی با اظهار اینکه اراضی مازندران، آب و کشاورزی آن به هدررفته است گفت: وزارت جهاد کشاورزی فهمی از ماشین‌آلات کمک‌کننده برای تولید درست در بخش کشاورزی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی زاده معلم یادآور شد: تولید صادرات گرا، تولید بهره‌ور محور خواهد بود و متأسفانه به بهره‌وری فکر نمی‌کنیم و وقتی به گندم یارانه می‌دهیم، یعنی بهره‌وری و نخبه پروری تعطیل.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی به سیاست جهاد کشاورزی انتقاد کرد و گفت: کشت پرتقال در اراضی شیب‌دار توجیه منطقی و علمی ندارد و باید کشاورزی را بهره‌ور محور تعریف کنیم.

وی با تأکید براینکه کشاورزی استان نیازمند مدیریت واحد است گفت: تولید دانش‌بنیان یعنی اینکه باید به بهره‌وری توجه کنیم و کشاورزی استان نیازمند مدیریت بهره‌ور محور است.

تعامل بنیاد نخبگان وبخش اقتصادی بیشتر شود

علی احسانی مشاور هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی مازندران نیز در این جلسه گفت: باید دستگاه‌های اجرایی برای تولید و اقتصاد دانش‌بنیان برنامه‌ریزی کنند زیرا فناوری از مسائل اساسی پیش روی اقتصاد است.

وی نقش شرکت‌های دانش‌بنیان را در فرایند تولید دانش‌محور و بهره‌ور مهم برشمرد و گفت: برداشت این است که بنیاد نخبگان تعامل مطلوبی با اتاق بازرگانی و بخش اقتصادی ندارد و باید زمینه ارتباط و تعامل بیشتر فراهم شود.

محمد چلنگری مشاور هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی بابیان اینکه نیاز به تکنولوژی روزبه‌روز بیشتر می‌شود به اهمیت بهداشت و سلامت غذایی اشاره کرد و گفت: برای به دست آوردن و تولید محصولات سالم و قابل‌رقابت در بازار مجبور به استفاده از تکنولوژی در بخش کشاورزی هستیم.

وی ادامه داد: قیمت تمام‌شده محصولات کشاورزی در دنیا ازجمله مسائل برای رقابت در بازار است و تکنولوژی سبب می‌شود تا قیمت‌ها تاحدی کاهش یابد.

ضرورت استفاده از فناوری برای ارتقای تولیدات

چلنگری با عنوان اینکه به نخبگان برای مدیریت واردات محصولات نیاز داریم گفت: بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین داخلی و وارداتی می‌تواند به ارتقای تولیدات کمک کند و فناوری داخلی در توسعه اشتغال‌زایی نقش‌آفرین هستند.

وی توسعه را نیاز جامعه دانست و گفت: بخش دولتی و خصوصی باید این مسئله را پیگیری کنند و حمایت‌های لازم از افراد توانمند و متخصص به عمل آید.

مشاور هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی مازندران خواستار ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به تولیدکنندگان شد و گفت: تجهیزات تولیدکنندگان فرسوده و ابتدایی است و باید حال تولیدات قابل قبولی دارند اما مدرن شدن تجهیزات کارگاهی باید در اولویت قرار گیرد.

کد خبر 4310104

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق بازرگانی مازندران تولید نخبگان بوشهر ماه مبارك رمضان شیراز گرگان سوم خرداد فتح خرمشهر شهرکرد خرم آباد مشهد یاسوج بیرجند خطبه های نماز جمعه مراسم گلریزان بارش باران کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۱۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ابراهیمی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در تعامل با بخش خصوصی حمایت از تولید داخل را برای ورود به بازارهای بین‌المللی مرغ مورد تاکید قرار داده است.

وی ادامه داد: بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

ابراهیمی وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خرید مرغ داخل را مقطعی و برای تکمیل ذخایر راهبردی عنوان کرد و نقش اصلی تنظیم و تثبیت بازار را گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازار بین‌المللی دانست.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در تشریح همکاری وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق برنامه صادرات مرغ توسط بخش خصوصی گفت: برنامه سالانه اتحادیه‌ها به وزیر جهاد کشاورزی ارائه شده است و با حمایت ستاد وزارت در حال انجام است.

به گفته وی، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار صادراتی است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی خاطر نشان کرد: در همه جای دنیا؛ صادرات مورد حمایت دولت‌ها است و به شکل‌گیری اولیه آن یارانه تعلق می‌گیرد، این اتحادیه هم در سایه حمایت در یک بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه می‌تواند حضور خود را در بازار کشورهای همسایه تثبیت کند.

کد خبر 6089221 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو