Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، برخی منابع بلند پایه در آلمان از قصد این کشور برای اجاره تعدادی پهپاد جنگی از رژیم صهیونیستی خبر دادند.
روزنامه اینترنتی رأی الیوم که از لندن به روز می‌شود با اعلام این خبر نوشت: یک رسانه محلی در آلمان به نقل از برخی منابع بلند پایه اعلام کرد برای نخستین بار در تاریخ ارتش آلمان، وزارت دفاع این کشور قصد دارد تعدادی پهپاد جنگی به ارزش ۹۰۰ میلیون یورو از اسرائیل اجاره کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پايگاه اينترنتي دویچه وله آلمان سه شنبه شب به نقل از منابع بلند پایه‌ای که از آنان نام نبرد نوشت: وزارت دفاع آلمان در هفته جاری از کمیسیون مالی پارلمان این کشور خواست با اجاره نه ساله پهپاد‌های جنگی از شرکت صنایع هوایی اسرائیل موافقت کند.
به گفته این منابع اجاره این هواپیما‌ها طی نه سال، ۹۰۰ میلیون یورو برای برلین هزینه خواهد داشت. این منابع به تعداد هواپیما‌هایی که نیروی هوایی آلمان به ازای پرداخت این مبلغ دریافت خواهد کرد اشاره نکردند، اما یک روزنامه آلمانی پیش از این در گزارشی تعداد این هواپیما‌ها را پنج فروند اعلام کرده بود.
این پهپاد‌ها از نوع"هیرون تی بی" و ساخت شرکت صنایع هوایی اسرائیل است که طول آن به ۱۴ متر می‌رسد و امکان نصب موشک بر روی آن وجود دارد.
این قرارداد تابستان گذشته، در پی مخالفت حزب سوسیال دمکرات آلمان (چپ میانه رو) که از شرکای ائتلاف حاکم است، متوقف ماند. علت مخالفت این حزب با این قرارداد کشته شدن تعداد زیادی از غیر نظامیان در پی حملات این هواپیما‌ها بود. اما این حزب پس از توافق با اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان (راست میانه رو) مواضع خود را تغییر داد و از حامیان جدی خرید این هواپیما‌ها شد.
ائتلاف حاکم فوریه گذشته با امضای توافقنامه‌ای بین اتحادیه دموکرات مسیحی به ریاست انگلا مرکل و حزب سوسیال دمکرات آلمان با بررسی موضوع اجاره پهپاد‌های جنگی موافقت کرد. طبق این توافقنامه پارلمان به زودی، پس از اجاره این هواپیما‌ها و اجرای ارزیابی‌های قانونی و اخلاقی، مسئله مسلح کردن آن را بررسی خواهد کرد.
اجاره پهپاد‌های جنگی اسرائیلی راه حلی موقت برای ارتش آلمان است و تا زمانی ادامه خواهد داشت که کار ساخت پهپاد اروپایی، که اکنون در حال انجام است، به پایان برسد. به نوشته روزنامه زود دویچه سایتونگ آلمان، پیش بینی می‌شود بکارگیری این هواپیما‌ها بین ۷ تا ۹ سال به طول بیانجامد.
بکارگیری پهپاد‌هایی با قابلیت مجهز شدن به سلاح در ارتش آلمان بی سابقه بوده است و این کشور تاکنون تنها پهپاد‌های شناسایی اسرائیلی از نوع "هیرون ۱" را به کار گرفته است، اما وزارت دفاع آلمان می‌گوید این نوع هواپیما‌ها دیگر قدیمی شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آلمان اجاره پهپاد جنگي اسرائيل پارلمان يورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۲۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله لبنان پهپاد اسرائیل را سرنگون کرد

مقاومت اسلامی لبنان یک فروند پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی از نوع هرمس ۴۵۰ را در آسمان مناطق مرزی لبنان سرنگون کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، یک فروند پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی از نوع «هرمس 450» را در آسمان مناطق مرزی لبنان سرنگون کرده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه تأیید کرد که یک فروند پهپاد ارتش اسرائیل بعد از اصابت موشک زمین به هوا در داخل لبنان سقوط کرده است.

ساعتی پیش حزب الله لبنان اعلام کرد که پهپاد ارتش اسرائیل را در منطقه «العیشیه» رهگیری و منهدم کرده است.

.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل جنبش حزب الله دو روز پیش تصریح کرد که حزب الله لبنان به هر تجاوز اسرائیلی قطعا پاسخ و با هرگونه اقدام تنش آمیز مقابله خواهد کرد.

وی افزود: هرگز از رویارویی با دشمن عقب نشینی نمی‌کنیم، و حمایت از مقاومت فلسطین را پایان نمی‌دهیم و هرگز بسته شدن این پرونده (نبرد با اشغالگران) را نخواهیم پذیرفت، مگر اینکه پرونده غزه و آتش بس بسته شود.

حزب الله: به هر تجاوز رژیم صهیونیستی پاسخ خواهیم دادحمله موشکی و پهپادی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • حزب الله با پهپادهای انتحاری رژیم صهیونیستی را به آتش کشید
  • پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • پیام‌های راهبردی سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب‌الله
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان
  • افزایش شدید تعداد آوارگان فلسطینی در دیرالبلح
  • فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس)
  • حزب الله لبنان پهپاد اسرائیل را سرنگون کرد