Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه شورای شهر قزوین کرایه شرکت‌های مسافربری درون شهری افزایش یافت، در حالی که کرایه تاکسی کماکان به نرخ سابق باقی ماند. ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ استانها قزوین نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، جلسه شورای شهر صبح امروز در تالار مردمی شورای اسلامی شهر قزوین تشکیل شد که در آن برخی از لوایح شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شورای سوم طرحی مبنی بر اعطای وام به نیازمندان تصویب شد که مردم نیازمندی که برای مساعدت و دریافت وام به اعضای شورا مراجعه می‌کنند به صندوق قرض‌الحسنه حضرت ابوالفضل معرفی می شوند و وامهایی تا سقف یک میلیون تومان دریافت می‌کنند که در این جلسه در رابطه با این افراد نیازمند و میزان وام اعطایی به آنها تصمیم‌گیری شد.

 در جلسه امروز شورا لایحه‌ای مبنی بر افزایش سقف وام و افزایش مبلغ سپرده به تصویب پارلمان محلی رسید که بر اساس این مصوبه به افراد با شرایط خاص تا سقف دو میلیون تومان وام اعطا می‌شود.

 این وام تاکنون به 1300 نفر اعطا شده این در حالی است که این صندوق 280 میلیون تومان اعتبار دارد و شورا در تلاش است مبلغ 110 میلیون تومان نیز به آن بیافزاید.

در ادامه جلسه شورا لایحه شهرداری با موضوع نرخ کرایه و تعرفه خدمات سازمان تاکسیرانی مورد بررسی قرار گرفت.

 در این نشست مقرر شد تعداد 1320 دستگاه تاکسی فرسوده که در سطح شهر وجود دارد و باعث از بین رفتن سیما و منظر شهری شده در اولویت نخست وام برای نوسازی و تعویض خودرو به این افراد اعطا شود.

حکمت‌الله داودی، رئیس شورای شهر در این نشست درخصوص نرخ کرایه و تعرفه خدمات تاکسی‌ها نیز اظهار داشت: در این برهه زمانی در جامعه افزایش نرخ کرایه‌ها نه تنها کمکی به رانندگان نمی‌کند بلکه باعث می‌شود مسافران تاکسی‌های اینترنتی که بعضاً با قیمت‌های مناسب‌تر فعالیت می‌کنند را جایگزین تاکسی کنند و همین مقدار مسافر را هم از دست بدهند.

وی افزود: دومین معضلی که رانندگان تاکسی با آن مواجه هستند فعالیت سواری‌های شخصی در خطوط حمل مسافر است؛ برای حل این مشکل باید در سطح شهر با این رانندگان خودروی شخصی که حمل مسافر می‌کنند از جانب پلیس برخورد و جریمه صورت گیرد.

رئیس شورای شهر قزوین تأکید کرد: اگر این افراد می‌خواهند کار کنند باید در خطوطی که تاکسی وجود ندارد فعالیت کنند.

در این جلسه در مورد نرخ کرایه تاکسی مقرر شد، کرایه ورودی تاکسی ثابت و به قیمت 600 تومان باقی مانده و هیچ افزایشی نداشته باشد.

ولی در مورد خودروهای آژانسی این مبلغ 500 تومان افزایش یافته و از 4500 به 5 هزار تومان رسید.

انتهای پیام/ ع

R41364/P1494/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۲۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد

علی رغم اینکه نمایندگان کارگران اذعان دارند که در هفته های گذشته پیشنهاد افزایش ۳۵درصدی حق مسکن از سوی دولت مطرح شده است, اما امروز معاون وزیرکار گفته است,پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم.
 
 به گزارش تسنیم؛ چند هفته ای است که زمزمه افزایش حق مسکن کارگران به گوش می خورد. در هفته های اخیر نیز سمیه گلپور, رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درباره تغییرات مصوبه حداقل دستمزد کارگری 1403، حکایت از تغییر 35درصدی حق مسکن و یک درصدی سایر سطوح گفت: چانه زنی ما برای این عدد نیست, ولی اعتقاد به خرد جمعی داریم و خواستار برگزاری مجدد شورای عالی کار هستیم.
 
وی بیان کرد: در هفته های گذشته  وزارت کار از ما به عنوان رئیس کانون عالی دعوت کرد و جلسه مشورتی برگزار شد. در آن جلسه پیشنهاد افزایش 35درصدی حق مسکن از سوی دولت مطرح شد  که در صورت موافقت  اعضای شورای عالی کار آن مصوبه به دولت برود. این پیشنهاد برای جامعه کارگری که 70درصد دستمزد خود را صرف اجاره بها می کند بسیار اندک است, اما به عنوان عضوی از جامعه کارگری خواستار برگزاری جلسه شورای عالی کار با حضور تمام شرکای اجتماعی هستیم تا بتوانیم با خرد جمعی فکری به حال شرایط دشوار و سخت معیشت کارگران کنیم.
 
  اما بعد از آن جلسه مشورتی خبرنگار تسنیم پیگیر این شد که آیا مصوبه به هیأت  دولت رفته است یا خیر؟ به جواب درستی در این باره نرسید, تا اینکه امروز یکی از رسانه ها به نقل از معاون وزیرکار نوشته است که پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم.
 
علی حسین رعیتی فرد، معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره افزایش حق مسکن حداقل دستمزد جامعه کارگری گفت: این موضوع در شورای عالی کار باید مطرح و از سوی این شورا پیشنهاد شود. پس از پیشنهاد به هیأت دولت رفته و در آنجا تصمیم گیری می‌شود.
 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا این پیشنهاد از سوی شورای عالی کار به هیأت دولت شده است، گفت: خیر. شورای عالی کار در این خصوص پیشنهادی در شورای عالی کار نشده است.
 
 به گزارش تسنیم، علی رغم اینکه چندنفر از نمایندگان کارگران به این موضوع اذعان دارند که در جلسه ای با حضور اعضای شورای عالی کار پیشنهاد افزایش حق مسکن مطرح شده است, اما به دلیل اختلاف هایی که بین تشکل ها وجود دارد, تا کنون مصوبه امضا و به هیأت دولت ارسال نشده است. نمایندگان کارگری معتقدند که افزایش 35درصدی حق مسکن پیشنهاد خود دولت بوده است, این در حالی است که امروز معاون وزیر این موضوع را تکذیب کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • (ویدئو) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان