Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت خیرین ایرانی خارج از کشور تاکید کرد و گفت: تلاش می‌کنیم ساخت و ساز خیرین در دانشگاه‌ها با جدیت بیشتری از سوی مسئولان پیگیری شود.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی در نشست با جمعی از خیرین حامی علم و فناوری با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت خیرین ایرانی مقیم خارج از کشور در آموزش عالی،اظهار کرد: در این خصوص باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد تا بتوانیم به صورتی منسجم و در قالبی خارج از ارتباطات دولتی از کمک‌ها و مساعدت‌های آنان بهره‌مند شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر غلامی همچنین با قدردانی از فعالیت وزرای قبلی در خصوص ارتباط مستمر با خیرین حامی علم و فناوری، اظهار کرد: در این دوره نیز این فعالیت‌ها به صورت گسترده و با سازماندهی وسیع‌تر ادامه خواهد داشت.

وزیر علوم با تقدیر از خیرین آموزش عالی که همگی خواهان گسترش علم و فناوری در کشور هستند، گفت: در برخی از دانشگاه‌ها بنیاد خیرین آموزش عالی تاسیس شده و سعی دارند به عنوان هسته‌های محلی در دانشگاه‌ها موارد مساعدت خیرین را بررسی و اجرا کنند و ستاد خیرین آموزش عالی وزارت علوم هم موظف است این هسته‌های دانشگاهی را به صورت یک شبکه منسجم مورد حمایت قرار دهد.

دکتر غلامی با بیان اینکه یکی از کمک‌های مهم و تاثیرگذار خیرین در بخش ساخت و سازهای دانشگاهی، انجام 50 درصدی این نوع از ساخت و سازها است، گفت: نشست‌ها با خیرین بزرگوار آموزش عالی باید به صورت مستمر برگزار و مباحث و پیشنهادات مطرح شده در این نشست‌ها به صورت کارشناسی پیگیری شود.

در ادامه دکتر حسین عسکریان ابیانه، مشاور وزیر علوم و دبیر ستاد خیرین وزارت علوم با بیان اینکه وظیفه ما در وزارت علوم، تسهیل امور خیرین است، گفت: هدف ما در ستاد خیرین وزارت علوم، گسترش فعالیت‌های خیرین و حامیان علم و فناوری از لحاظ کمی و کیفی است.

وی با اشاره به علاقه‌مندی دانش‌آموختگان خیر ایرانی مقیم خارج از کشور برای پیوستن به بنیادهای خیرین در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: در خصوص ساخت و ساز خیرین در دانشگاه‌ها باید جدیت بیشتری از سوی مسئولان صورت گیرد و همچنین در خصوص نگهداری از این سازه‌های دانشگاهی باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

دکتر عسکریان ابیانه از خیرین حامی علم و فناوری درخواست کرد، علاوه بر ساخت و سازهای دانشگاهی که امری بسیار لازم و خدا پسندانه است، در اموری همچون علم آفرینی و کارآفرینی نیز بیش از پیش همت گمارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام وزارت علوم وزير علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۳۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت با تاکید بر ضرورت اعتلای فرهنگ محیط زیست در جامعه، گفت: اهمیت محیط زیست و نهادینه کردن این علم همانند سایر علوم برای آموزش دانش‌آموزان الزامی است.

محمدتقی تقی‌زاده امروز هفتم اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه‌های متنوع در هفته زمین پاک، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی زیست محیطی برای دانش‌آموزان مدارس ابتدایی ضروری است در همین راستا آموزش‌های لازم برای دانش‌آموزان ابتدایی یک مدرسه دخترانه در روستای پسیخان به مناسبت هفته زمین پاک انجام شد.

وی با اشاره به لزوم اهمیت محیط زیست و نهادینه کردن این علم همانند سایر علوم برای آموزش دانش‌آموزان، افزود:  برنامه‌های متنوعی به مناسبت هفته زمین پاک با مشارکت یکی از صنایع فعال در شهرستان در خصوص مباحث زیست محیطی برگزار شد. 

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت گفت: کارشناسان این اداره با حضور در بین دانش آموزان و ارائه موشن‌گرافی‌های زیست محیطی، آنها را با مفاهیم ساده محیط زیست آشنا کردند.

تقی‌زاده درباره آموزش‌های ارائه شده به دانش آموزان، تصریح کرد: آموزش تعاریف و مفاهیم زیست محیطی همچون تفکیک از مبدا،  موجودات زنده و حیوانات در خطر انقراض، جلوگیری از شکار و صید، تنوع زیستی، صرفه جویی در مصرف آب و روش‌های نگهداری و محافظت از گیاهان و جانوران همراه با برگزاری مسابقه و اهدای جوایز از مهمترین بخش‌های آموزش محیط زیست به دانش آموزان است.

 وی با تاکید بر اینکه برای حفظ محیط زیست و تحویل آن به نسل آینده باید فرهنگ سازی کرد، گفت: هر قدر هزینه برای این سنین از کودکان انجام شود خود یک سرمایه‌گذاری ارزشمند محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش زیست محیطی و استمرار این برنامه‌ها برای  اعتلاء فرهنگ محیط زیست ضروری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری