Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@23:41:34 GMT

دستور تهیه بورانی بادمجان بسیار خوشمزه

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۷۴۵۹۰

دستور تهیه بورانی بادمجان بسیار خوشمزه

بعد از اینکه بادمجون‌ها کبابی شدن بهتره داخل یه ماهیتابه بدون اینکه روغن اضافه کنیم فقط کمی با حرارت ملایم تفتش بدیم تا آب اضافیش بخار بشه تا در نهایت بورانیمون آبکی نشه. حالا باید بذاریم تا بادمجون کبابی کاملا سرد بشه.

دستور تهیه بورانی بادمجان 

همون طوری که هممون میدونیم شمالی‌ها به داشتن غذا‌های خوشمزه شون معروف هستن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اصلا نمیشه پیش غذاها، چاشنی‌ها و غذا‌های خوشمزه شمالی رو خورد و عاشقشون نشد. یکی از این چاشنی‌های خوشمزه شمالی هم بورانی بادمجونه که کنار غذا سرو میشه و طعم و بوی بادمجون کبابی و سیری که توش استفاده شده، هوش رو از سر آدم میبره … در این مطلب طرز تهیه بورانی بادمجون رو براتون میذار تا هر جای ایران که هستین درستش کنین و از طعم و مزه اش لذت ببرین.
مواد لازم برای تهیه بورانی بادمجان
۲ پیمانه ماست چکیده
۱ الی ۱ و ۱/۲ پیمانه بادمجان کبابی
۱ الی ۲ حبه سیر رنده شده
نعنا خشک به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم

مراحل تهیه بورانی بادمجان
برای تهیه بورانی بادمجان ابتدا باید بادمجون خام رو کبابی کنیم برای داشتن ۱ الی ۱و نیم پیمانه بادمجان کبابی تقریبا دو عدد بادمجون کافیه.

برای کباب کردن بادمجون‌ها میتونیم از منقل، گاز یا فر استفاده کنیم البته در صورتی که از گاز یا منقل استفاده کنیم عطر بادمجون‌ها خیلی بهتر میشه و کاملا دودی و خوش عطر میشن که لازمه یه بورانی بادمجون خوشمزه هم دقیقا همین عطر کبابی بودن بادمجون هاست. در همه این روش‌ها ابتدا سطح بادمجون هارو با چنگال چند تا سوراخ میکنیم برای کباب کردن رو منقل یا گاز بادمجون هارو باپوست روی حرارت میذاریم و چند وقت یه بار زیررو میکنیم تا همه طرفش کبابی و دودی بشه و کاملا بپزه و (بهتره برای روی گاز از شعله پخش کن استفاده کنیم). وقتی بادمجون‌ها کبابی شدن میذاریم تا سرد بشن و بعد به راحتی میتونیم با کمک دستمون پوستشون رو بکنیم. در صورتی که بادمجون هارو داخل فر کبابی میکنیم بهتره داخل فر روی طوری بذاریمشون تا آب بادمجون‌های پخته ازشون بچکه و بادمجونا آبکی و شل نشن و گاهی زیر رو کنیم برای پوست کندن هم میذاریم تا سرد بشن و بعد پوست میکنیم.

اگه مثل بنده شمال کشور زندگی میکنین که کارتون خیلی راحت تره و میتونین بادمجون کبابی رو آماده از فروشگاه‌ها بخرین.

کبابی کردن بادمجان

بعد از اینکه بادمجون‌ها کبابی شدن بهتره داخل یه ماهیتابه بدون اینکه روغن اضافه کنیم فقط کمی با حرارت ملایم تفتش بدیم تا آب اضافیش بخار بشه تا در نهایت بورانیمون آبکی نشه. حالا باید بذاریم تا بادمجون کبابی کاملا سرد بشه.

تفت دادن بادمجان کبابی

در صورتی که ماست ما کاملا چکیده و ترش مزه باشه بورانی لذیذ تری خواهیم داشت.

ماست چکیده

حالا ماست چکیده، بادمجون کبابی سرد شده، سیر و نمک رو داخل یه کاسه میریزم و خوب با هم مخلوطشون میکنیم.

اضافه کردن بادمجان

من معمولا دوست ندارم که نعنا خشک کاملا با بورانی بادمجون مخلوط بشه و بیشتر دوست دارم تا مزه و ماست و بادمجون زیر زبونم باید تا نعنا خشک بنابراین فقط برای تزیین ازش استفاده میکنیم. اما استفاده از نعنا کاملا سلیقه ایه و شما میتونین با بقیه مواد کاملا مخلوطش کنین.

اضافه کردن نعنا خشک

حالا بورانی بادمجون خوشمزه ما حاضره و فقط باید برای چند ساعت داخل یخچال بذارینش تا مزه هاشون به خورد هم بره.   منبع: 2نفره لینک کوتاه خبر: farda.fr/003RwP

منبع: فردا

کلیدواژه: دستور پخت غذا آموزش آشپزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۴۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب انبه کاملاً تازه بدون دخالت دست (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرآیند تهیه متفاوت آب انبه توسط یک پیرمرد سخت کوش پاکستانی (فیلم)

دیگر خبرها

  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • (ویدیو) زاکانی هم به کمک گشت ارشاد آمد
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • غار هارپیا ؛ اینجا زمین کاملا چین خورده است! (+عکس)
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • آب انبه کاملاً تازه بدون دخالت دست (فیلم)
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید