Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-08@13:44:47 GMT

رشد اقتصاد جهان در سال ۲۰۱۸ روند صعودی داشته است

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۷۴۶۴۷

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، چشم‌انداز اقتصادی تحلیلگران برای سال آینده میلادی نیز افزایش یک دهم درصدی نرخ رشد اقتصاد جهانی و رسیدن به رقم سه و ۹ درصد است؛ به نظر تحلیلگران عمده دلیل بهبود وضعیت اقتصاد جهانی، تداوم رشد در بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه، در کنار افزایش انعطاف‌پذیری بازار در اقتصادهای پیشرفته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آنجل گوریا» دبیرکل سازمان همکاری و توسعه اقتصادی می‌گوید: «نرخ رشد ما قبل از بحران چهار درصد بوده است. بنابراین ۱۰ سال زمان می‌برد تا دوباره به نرخ رشدی برسیم که پیش از این داشته‌ایم. این نشان می‌دهد که این بحران تا چه اندازه بد، عمیق، گسترده و مخرب بوده است».

با این وجود او تاکید دارد که ما همۀ درس‌های لازم از این بحران را نیاموخته‌ایم و ضروری است با دقت بالایی عمل کنیم تا اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم.

از جمله خطراتی که این چشم اندازِ روشن را تهدید می‌کند، تنش‌های جدید در عرصه بین‌الملل است.

آنجل گوریا همچنین گفت: «بدیهی است که اکنون سرمایه‌گذاریِ بیشتر و به مراتب سازماندهیِ بهتر و نظارتِ بیشتری وجود دارد. می‌خواهم بگویم که در مجموع سیستم مالی قوی‌تری حاکم است اما می‌بینیم که دوباره تلاش‌هایی برای مقررات‌زدایی آغاز شده است.»

به گفته تحلیلگران، بر میزان سرمایه‌گذاری‌های خصوصی و تجاری افزوده شده و همین موضوع منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتری شده است؛ تورم نیز به آرامی رو به افزایش است.

«آلوارو پریرا» اقتصاددان ارشد سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در این‌باره گفت: «نرخ بیکاری در سال آینده میلادی به پایین‌ترین میزان در میان اعضای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی از سال ۱۹۸۰ میلادی به این سو می‌رسد که خبر خوبی است.»

کارشناسان، نرخ رشد اقتصادی در منطقه یورو برای سال جاری میلادی را نیز دو و دو دهم درصد ارزیابی کرده‌اند با این حال معتقدند که این نرخ در سال آینده یک دهم درصد کاهش خواهد داشت.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رشد اقتصاد جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۴۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت صعودی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پس از افزایش قیمت رسمی فروش نفت خام عربستان سعودی برای عرضه به مشتریانش در ماه ژوئن و کاهش امیدواری به برقراری آتش‌بس در غزه و درنتیجه بالاگرفتن تنش‌ها در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه، قیمت معامله‌های آتی نفت خام روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت‌) افزایش یافت.

قیمت معامله‌های آینده نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه تا ساعت ۸ و ۵۹ دقیقه به وقت گرینویچ با ۷۳ سنت یا ۰.۹ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۶۹ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز دوشنبه با ۸۴ سنت یا ۱.۱ درصد افزایش، با قیمت ۷۸ دلار و ۹۵ سنت برای هر بشکه معامله شد.

معامله‌های آینده هر دو نوع نفت خام شاخص هفته گذشته بیشترین کاهش را در سه ماه اخیر ثبت کرد. پس از آنکه سرمایه‌گذاران داده‌های ضعیف مربوط به اشتغال در ایالات‌متحده و زمان‌بندی احتمالی کاهش نرخ بهره بانکی بانک فدرال رزرو آمریکا را ارزیابی کردند، قیمت نفت خام برنت بیش از ۷ درصد و نفت خام آمریکا ۶.۸ درصد کاهش یافت.

صرف ریسک ژئوپلیتیکی در قیمت‌های نفت هم با آغاز مذاکرات برای برقراری آتش‌بس در غزه کاهش یافت.

تونی سایکامور، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی، گفت: اخبار مربوط به تصمیم رژیم صهیونیستی به گسترش عملیات در رفح، احتمال توافق آتش‌بس را از مسیر خود خارج و تنش‌های ژئوپلیتیکی خاورمیانه را دوباره شعله‌ور می‌کند. همچنین، هم‌زمان با بالارفتن قیمت‌های نفت، عربستان سعودی هم قیمت‌های رسمی فروش نفت خام خود را به مشتریان آسیایی، اروپای شمال غربی و مدیترانه در ماه ژوئن افزایش داد که این اقدام نشان‌دهنده پیش‌بینی رشد تقاضا در فصل تابستان است.

وارن پترسون، رئیس بخش تحقیقات کالای مؤسسه آی‌ان‌جی، در یادداشتی بیان کر: پس از افت بیش از ۷.۳ درصدی قیمت‌های نفت در معامله‌های هفته گذشته به‌دلیل کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی، نفت خام شاخص برنت هفته معاملاتی جدید را با شرایط بهتری آغاز کرد و با افزایش قیمت همراه شد.

وی افزود: این رویداد پس از آن صورت می‌گیرد که هم‌زمان با کاهش عرضه نفت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، عربستان سعودی قیمت‌های رسمی فروش نفت خام را برای عرضه به بیشتر مشتریان خود در ماه ژوئن افزایش داد.

کد خبر 6098449 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • جذب ۵۴۰ میلیون دلار سرمایه ارزی در استان هرمزگان
  • ادغام شرکت‌های کوچک نفتی و فولادی جهشی در اقتصاد کشور است
  • انتقاد آقای اقتصاد به سیاست های تعدیل اقتصادی
  • قیمت نفت صعودی شد
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • صعودی شدن روند ولادت در استان بوشهر پس از ۷ سال
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان