Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@08:26:14 GMT

تاریخ برگزاری انتخابات سراسری زیمبابوه اعلام شد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۷۵۲۵۷

تاریخ برگزاری انتخابات سراسری زیمبابوه اعلام شد

رئیس‌جمهوری زیمبابوه امروز چهارشنبه اعلام کرد انتخابات سراسری کشورش ۳۰ ژوئیه (هشتم مرداد) برگزار خواهد شد تا رئیس‌جمهوری و اعضای دو مجلس پارلمان این کشور انتخاب شوند.

خبرگزاری ایسنا: خبرگزاری رویترز با استناد به یک سند دولتی امروز گزارش داد، امرسون منانگاگوا، رئیس‌جمهوری زیمبابوه اعلام کرده است که انتخابات سراسری ۳۰ ژوئیه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می‌رود بیش از ۱۰۰ حزب سیاسی در انتخابات مشارکت کنند.

کمیسیون انتخابات زیمبابوه (ZEC) بررسی مشخصات رای‌دهندگان واجد شرایط را از یک هفته گذشته آغاز کرده است. انتخابات ژوئیه اولین رای‌گیری این کشور از زمان استقلال در ۱۹۸۰ بدون حضور رابرت موگابه، حاکم دیرینه و رئیس‌جمهوری سابق زیمبابوه خواهد بود. حدود ۵.۵ میلیون زیمبابوه‌ای واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.

موگابه ۹۴ ساله سال ۲۰۱۵ اعلام کرد برای انتخابات بعدی نامزد می‌شود و همین امر موجب شد تا ارتش در نوامبر ۲۰۱۷ کودتا کرده و او را برای همیشه از قدرت کنار بگذارد. حزب موگابه اندکی پس از آن منانگاگوا را برای اداره کشور تعیین کرد. او وعده برگزاری انتخاباتی منصفانه را داده است. ناظران اتحادیه اروپا هم برای اولین بار طی ۱۶ سال گذشته در این انتخابات دعوت شدند.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Rwc

منبع: فردا

کلیدواژه: انتخابات زیمبابوه پارلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۵۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان

آیین اختتامیه مرحله دانشگاهی سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان و با حضور سید محمدحسینی پور قاری بین‌المللی و نفر اول مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان ضمن قدردانی از حضور پرشور دانشگاهیان در این جلسه نورانی گفت: هرچه در این محافل و مجالس قرآنی شرکت کنیم قطعاً برکات و نور قرآن، بیشتر در زندگی ما جاری و ساری می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن عسکری ضمن اشاره به آیه ۳۰ سوره فرقان که می‌فرماید: اتخذوا هذا القرآن مهجورا (قرآن را مهجور کردند) افزود: باید تلاش کنیم با قرآن مانوس شویم و آنگاه درک خواهیم کرد که خداوند برای زندگی زیبا دستورالعمل‌هایی داده است که اگر به آن عمل کنیم زندگی ما معنا پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: بسیار ساده و راحت می‌توان با قرآن ارتباط گرفت و در ترجمه آیات تعمل کرد و بعد می‌فهمیم که چه گنجینه بزرگی را خداوند دراختیار ما قرار داده است که برای تمام نیاز‌ها و سؤالات ما پاسخ‌هایی روشن دارد.

گفتنی است: آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور با اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی و نغمات دینی، اجرای گروه بین‌المللی هم آوایی پیامبر اعظم (ص) و قرعه‌کشی و اهدای جوایز ارزنده به حاضرین همراه بود و در پایان نتایج سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه شهید باهنر کرمان اعلام و از برگزیدگان مرحله دانشگاهی این دوره از مسابقات تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شورا‌های شهر
  • شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شوراهای شهر/حزب مخالف خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد
  • برگزاری آزمون سراسری حافظان قرآن کریم در مهریز
  • آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • صعود سراسری بازی دراز بازهم به تعویق افتاد
  • برگزاری دوباره انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی/ رسولی رئیس شد، تفتیان رای نیاورد!
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • برگزاری مجدد کنکور در زیرکوه
  • الهام چرخنده به تئاتر برگشت