Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- در حالي که برخي منابع از احتمال وقوع کودتا عليه بن سلمان سخن مي گويند مجتهد نوشت وليعهد عربستان به دنبال توطئه عليه ديگر شاهزادگان سعودي است.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، مجتهد در توئيتي درباره ناپديد شدن وليعهد عربستان از ديدارها و ارتباطات او مسئولان رژيم صهيونيستي و طرح ها و توطئه‌هاي او عليه ديگر شاهزادگان سعودي خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افشاگر خاندان آل‌سعود در جديدترين افشاگري خود درباره ناپديد شدن وليعهد عربستان از ديدارها و ارتباطات او مسئولان رژيم صهيونيستي و طرح ها و توطئه‌هاي او عليه ديگر شاهزادگان سعودي خبر داد.
افشاگر خبرهاي پشت پرده درباره پادشاه عربستان سعودي که در شبکه اجتماعي «توپيتر» با نام مستعار «مجتهد» به افشاگري مي‌پردازد در جديدترين افشاگري خود درباره ناپديد شدن محمد بن‌سلمان فاش کرد وي از زماني که ناپديد شده است در يک کشتي تفريحي در درياي سرخ در حال گشت و گذار است و گاهي به يکي از کاخ ها در ساحل مراجعه مي‌کند. او در اين کشتي با برخي مسئولان اسرائيلي ديدار کرده است و همه دستورات اخير خود را نيز، از جمله دستور بازداشت‌ها و تکذيب سخنان رئيس جمهور فرانسه، از روي اين کشتي صادر کرده است. او چند روز پيش در کاخ منطقه «رابغ» بوده است.
مجتهد درباره خبرها درباره احتمال زخمي شدن بن‌سلمان نيز نوشت: ما نمي‌توانيم زخمي شدن او را در حادثه الخرامي تاييد يا رد کنيم.
وي نوشت: نزديکان بن‌سلمان و کساني که با او در ارتباط هستند، اعلام مي‌کنند که وي پس از حادثه الخزامي عمدا ناپديد شده است تا چنين وانمود کند که به علت زخم شديد جان باخته است تا هر يک از عموزادگانش را [شاهزادگان سعودي] که قصد کودتا عليه او داشته باشند، شناسايي و نابود کند.
21 ماه آوريل کاخ پادشاهي در شهر رياض، پايتخت سعودي شاهد تيراندازي به مدت چند ساعت بود که برخي در آن موقع از احتمال زخمي‌شدن ولي‌عهد سعودي خبر داده بودند و بعد از اين حادثه بود که غيبت مشکوک بن‌سلمان شروع شد.
مجتهد نوشت: «افراد نزديک به ولي‌عهد سعودي و يا کساني که با او در ارتباط هستند، مي‌گويند که او عمداً بعد از حادثه تيراندازي از انظار ناپديد شده تا اين گونه وانمود شود که او مرده يا زخمي شده است تا از اين طريق پسرعموهايش که به دنبال کودتا عليه او بودند، عليه او دست به تحرکاتي زده و او بتواند با شناسايي اين افراد، آن‌ها را از سر راه خود بردارد.»
ولي‌عهد سعودي پيش از حادثه تيراندازي مذکور با وعده‌هاي تغيير و ايجاد اصلاحات خود در صدر رسانه‌ها بود ولي تداوم غيبت مشکوک او باعث ايجاد گمانه‌زني‌هاي گوناگون در مورد وضعيت او شده است.

احتمال وقوع کودتا عليه بن سلمان در عربستان
 برخي منابع خبري در عربستان از احتمال وقوع کودتا عليه محمد بن سلمان سخن مي گويند.
به گزارش پايگاه اينترنتي مرآة الجزيره، منابع ويژه ديپلماتيک در رياض مي گويند گارد ملي عربستان سعودي درحال اقداماتي عليه بن سلمان است و اين کشور به زودي شاهد اقدامات بي سابقه اي با حمايت قبايل منطقه مياني و افسران ارشد گارد ملي خواهد بود. به گفته منابع اطلاعاتي افسران ارشد گارد ملي عربستان درحال هماهنگي هاي عملياتي هستند و شاهزاده هاي مخالف بن سلمان پيام هايي محرمانه را ميان احمد بن عبدالعزيز عمو و متعب بن عبدالله و محمد بن نايف پسر عموهاي وي رد و بدل مي کنند. اين منابع اطلاعاتي مطلع به مرآة الجزيره گفته اند بن سلمان اکنون تحت حمايت آمريکا و نيروهاي بلک واتر و گارد سلطنتي پنهان شده است و در معرض کودتاي فرماندهان ارشد گارد ملي در رياض و الشرقيه و جده است.
گفته مي شود قبايل عربستاني نقش مهمي در اين اقدام دارند. انگيزه هاي آنها سياسي نيست بلکه ناشي از افزايش نارضايتي هاي مردمي از وضعيت معيشتي به علت افزايش گراني و تشديد فقر و ماليات و عوارض سنگين و از دست رفتن منابع درآمدي شان است. اين منابع مي گويند: ارکان سلطنت سعودي در معرض خطر فروپاشي است. خيابانها و کاخ هاي شاهزاده هاي سعودي هيچگاه تا اين اندازه شاهد آشفتگي و تنش هاي امنيتي نبوده است.
منابع اطلاعاتي مي گويند عربستان هيچگاه تا اين اندازه دچار ناهماهنگي ميان واحدهاي نظامي و امنيتي مختلف نبوده است. اين مسئله ناشي از عزل فرماندهان و جلوگيري از تماس آنها با يکديگر با هدف پيشگيري از هماهنگي با دستگاههاي امنيتي و نظامي براي توطئه گري است. اين منابع احتمال عزل فوري و اعلام نشده شماري از شاهزادگان و رؤساي قبايل را به قصد سرکوب اعتراضات مردمي بعيد نمي دانند.
اين منابع مي گويند اين روزها نيروهاي امنيتي و گشتي هاي پليس در همه جا مشاهده مي شوند و اوضاع امنيتي به ويژه در رياض بسيار حساس و پيچيده شده است.
دستگاه هاي امنيتي عربستان اطلاعاتي از احتمال وقوع اعتراضات مردمي به علت خشم آن ها از سياست هاي اقتصادي و امنيتي دريافت کرده اند. اين مسئله بيانگر نگراني ارکان رژيم از وقوع درگيري هاي خشونت بار خياباني است و به همين علت نيروهاي امنيتي در فرودگاه رياض حضور پررنگي دارند و در هرجايي مشاهده مي شوند. در مقابل هر يک از درهاي فرودگاه رياض چندين مأمور امنيتي مستقر هستند...
اوضاع خياباني نيز بهتر نيست. در همه جا دوربين هاي امنيتي نصب شده است. برخي مناطق رياض نظير الخليج و النسيم به علت گسترش روحيه قانون شکني و نافرماني مدني بي نظمي هاي گسترده اي به وجود آمده است و اوضاع کاملاً آشفته و برهم ريخته است. در اين مناطق هر روز درگيري هاي متعددي روي مي دهد و از نيروهاي امنيتي و خودروهاي رسمي خبر زيادي نيست.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نقشه بن سلمان کودتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۵۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت

ویدیویی از بارش عجیب برف در طائف عربستان در نهمین روز از اردیبهشت سال 1403 را ببینید./هم میهن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • (ویدئو) سرنوشت تلخ گورخر؛ فرار ناموفق و تکه تکه شدن توسط کروکودیل!