Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، علی شایگان  بیان کرد:  با توجه به  نقش فضای سبز شهری بر ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و همچنین محدودیت منابع آبی وانجام عملیات آبیاری درختان پارک جنگلی با پمپاژ آب از رودخانه شهرچایی در تابستان، سازمان اجرای طرح تشتک  زنی برای درختان پارک جنگلی ارومیه را در دستور کار قرار گرفت و با حداکثر توان اقدام به ساماندهی و ارتقاء فضای سبز پارک جنگلی می نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد:  به طرح خشکه زنی  با هدف بازپیرایی و جوان سازی درختان ، جلوگیری از انتشار آفات و بیماری های گیاهی با حذف شاخه های آفت زده و بیمار و پیشگیری از سقوط این شاخه ها و  اصلاح تشتک ها  وایجاد  آبخوردرختان موجود در پارک جنگلی جهت نگهداشتن  فضاهای سبز موجود ، آبرسانی بیشتر و جذب بهتر آب برای درختان است.

شایگان با بیان اینکه ایجاد تشتک‌  و خشکه زنی درختان باعث رشد بهینه گیاهان و رفع آلودگی‌های بصری می شود، بیان کرد:  مهمترین ویژگی اصلاح تشتکها افزایش راندمان آبیاری، رهایی درختان از خفگی، رشد سریع درختان، صرفه جویی در مصرف آب و انجام بهتر عملیات کوددهی برای فضای سبز را به دنبال خواهد داشت.

وی با اعلام این که این طرح از اوایل خرداد ماه آغاز شده است افزود: این عملیات تا پایان سال برای درختان در سایر نقاط شهر نیز انجام خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فضای سبز علی شایگان پارک جنگلی پارک جنگلی ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۷۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی گفت: دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۳  در سایت تکثیر و پرورش مجتمع رشکان پارک ملی دریاچه ارومیه متولد شد.

 دکتر سعید شهند   افزود: در راستای اجرای برنامه عمل ملی حفاظت از این گونه در معرض خطر انقراض، ۶ راس گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۱  از پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری به پارک ملی دریاچه ارومیه و مرکز تکثیر و احیاء این گونه در رشکان با ترکیب جنسی ۴ ماده و ۲ نر منتقل شده است که با تولد ۳ راس گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۲ و با  تولد دو گوساله گوزن در سال جاری تعداد این گونه ارزشمند حیات وحش در این سایت تا به امروز به ۱۳ راس افزایش پیدا کرده است.
 وی با بیان اینکه وضعیت مطلوبی برای زیست و زادآوری این گونه در پارک ملی دریاچه ارومیه وجود دارد، گفت:دامپزشکان و کارشناسان حیات وحش اداره کل و پارک ملی دریاچه ارومیه بصورت شبانه روزی وضعیت این گونه در معرض خطرانقراض، به خصوص گوساله‌های تازه متولد شده را مورد پایش و کنترل قرار می‌دهند و امید‌ها برای نجات این گونه ارزشمند در پارک ملی دریاچه ارومیه روز به روز بیشتر می‌شود.

دیگر خبرها

  • تداوم وزش باد شدید تا اواخر وقت امروز در ایلام
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • جریمه قطع درختان صرف ساخت ۲۰ بوستان جدید در تهران می شود
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک جنگلی سکوتپه
  • ماجرای پرسه‌زنی گرگ‌ها در تهرانپارس چه بود؟
  • چرا شغال‌های نزدیک تهران خوشحال و چندقلوزا شده اند؟