Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:20:59 GMT

ناتو: اوستیای جنوبی و آبخازی بخشی از گرجستان است

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۷۷۱۹۵

ناتو: اوستیای جنوبی و آبخازی بخشی از گرجستان است

باکو - ایرنا- سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ، در واکنش به تصمیم دولت سوریه مبنی بر به رسمت شناختن استقلال «اوستیای جنوبی» و «آبخازی» با صدور بیانیه ای بار دیگر تاکید کرد که این مناطق بخشی از خاک گرجستان است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اینترپرس ، ناتو اعلام کرد : تصمیم سوریه بر رویکرد بین المللی نسبت به اینکه اوستیای جنوبی و آبخازی بخشی از گرجستان است ، تاثیری نخواهد داشت و همه متحدان ناتو از تمامیت ارضی گرجستان در مرزهای بین المللی حمایت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این بیانیه، ناتو دوباره از روسیه خواسته است که تمامیت ارضی گرجستان را به رسمیت بشناسد و نیروهای خود را از این مناطق خارج کند.
ناتو در این بیانیه همه طرف های مذاکرات ژنو را به حل صلح آمیز مناقشات گرجستان تشویق کرده است .
دولت گرجستان دیروز در واکنش به اقدام دمشق در مورد به رسمیت شناختن استقلال مناطق «آبخازی» و «اوستیای جنوبی» اعلام کرد که تفلیس ،روند قطع روابط دیپلماتیک با سوریه را آغاز کرده است .
آبخازی و اوستیای جنوبی بعنوان دو منطقه خودمختار در قلمروی گرجستان پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 میلادی جدایی خود از دولت مرکزی تفلیس را اعلام کردند .
تلاش های دولت گرجستان برای برقراری کنترل در این دو منطقه جدایی طلب نتیجه ای نداشته است .
تاکنون روسیه ، نیکاراگوا ، ونزوئلا و ناورو ، استقلال آبخازی و اوستیای جنوبی را به رسمیت شناخته اند .
خاورم ** 337*1579

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي گرجستان ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۷۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.

وی افزود: توجه به اهمیت جایگاه چندجانبه گرایی در سیاست خارجی دولت، منجر به تقویت همکاری‌ها و تعاملات گسترده میان جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در چارچوب بریکس شد و در همین راستا شاهد پیشرفت و توسعه مناسبات دوجانبه در دوره اخیر هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان تصریح کرد: اقدام قاطع حقوقی آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و مواضع صریح این کشور در دفاع از فلسطین ثابت کرد که آرمان‌های نلسون‌ماندلا در مبارزه با ظلم و تبعیض، همچنان زنده است. شادکامی و سعادت مردم آفریقای‌جنوبی و همچنین موفقیت و استمرار پیشرفت‌های دولت این کشور دوست را آرزو دارم.

کد خبر 6090439 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه