Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@19:48:05 GMT

مجوز تاسیس مرغداری جدید در قم صادر نمی شود

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۷۷۳۵۰

مجوز تاسیس مرغداری جدید در قم صادر نمی شود

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حسین علی بیگی گفت: در سال های گذشته واحدهای مرغداری در قم با رشد زیادی ایجاد شد و به همین علت خطر انتقال بیماری های طیور میان مرغداری ها افزایش یافت.

وی افزود: در این شرایط صدور مجوزهای جدید برای تاسیس مرغداری در قم لغو شد و به جای آن اصلاح ساختار مرغداری ها و بهینه سازی فضاهای تولید مرغ و تخم مرغ در استان مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از آنجایی که قم در محل تردد دام و طیور کشور است، بسیاری از مرغداری های استان در معرض تهدید انتقال بیماری های خطرناکی چون آنفلوآنزای پرندگان هستند که تاکنون خسارت های سنگینی را به این بخش وارد کرده است.

علی بیگی گفت: رعایت کامل مسائل بهداشتی و ایجاد پست های قرنطینه، مهمترین راهکاری است که با توجه به تعداد بالای مرغداری های فعال در قم باید اجرایی شود.

وی بیان کرد: به طور میانگین در استان قم هرساله حدود 70 هزار تن تخم مرغ و 40 هزار تن گوشت مرغ تولید می شود که حجم بالایی از آن به سایر استان های کشور صادر می شود.

وی با بیان این که حدود 600 واحد مرغداری در استان قم فعال است، گفت : از این تعداد 311 واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت پنج میلیون و 700 هزار قطعه و 174 واحد مرغداری تخمگذار به ظرفیت هشت میلیون و 700 هزار قطعه است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم، گفت: از آنجا که این استان در مرکز تبادل دام و طیور کشور است، جدیدترین انواع بیماری ها، مرغداری های قم را تهدید می کند، بنابراین لازم است همه واحدهای پرورش طیور استان از حالت سنتی به سمت مکانیزه تغییر حالت دهند تا تاب آوری آن، ارتقا یابد.

وی با اشاره به سیاست های حمایتی دولت برای مکانیزه کردن واحدهای مرغداری گفت: به منظور کمک به نوسازی واحدهای مرغداری، تسهیلات تجهیز و مکانیزاسیون واحدها با همکاری سازمان جهاد کشاورزی قم و بانک های عامل به مرغداران استان پرداخت می شود تا با دریافت این تسهیلات نسبت به اصلاح ساختار واحدهای خود اقدام نمایند.

وی ادامه داد: وضعیت مرغداری های استان به صورت مستمر پایش می شود و با واحدهای متخلف در زمینه های مختلف از جمله ایجاد مشکل های زیست محیطی، برخورد قانونی لازم به عمل می آید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان های کشور جهاد کشاورزی رشد قم معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۷۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه یک روزه

قیمت جوجه یک روزه عامل مهمی در صنعت مرغداری است. این امر به‌طور مستقیم بر هزینه کلی تولید و در نهایت بر سودآوری مرغداران تاثیر می‌گذارد. - اخبار بازار -

قیمت جوجه‌های یک روزه تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند تقاضا، عرضه، نژاد و کیفیت است. در ادامه مطالب بیشتری می‌خوانیم.

عوامل موثر بر قیمت جوجه یک روزه

همان‌طور که گفته شد برخی عوامل شامل تقاضا، عرضه، نژاد و کیفیت بر قیمت جوجه‌های یک روزه تاثیرگذار هستند که در ادامه شرح داده شده است. لازم به ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جوجه یک روزه و قیمت‌های بروز و دقیق انواع جوجه به وبسایت مجله دام فارم مراجعه کنید و از اطلاعات و قیمت‌های دقیق آگاه شوید.

تاثیر میزان تقاضا و عرضه بر قیمت جوجه

تقاضا برای جوجه‌های یک روزه معمولا زیاد است، به‌ویژه در فصول اوج مصرف که مرغداران در حال تجدید انبار در مرغداری‌های خود هستند. این تقاضای بالا می‌تواند قیمت‌ها را بالا ببرد و خرید جوجه‌ها را برای مرغداری‌ها گران‌تر کند. از سوی دیگر، در فصول کم‌پیک، زمانی که تقاضا کم است، قیمت‌ها احتمالا کاهش پیدا کند.

تاثیر نژاد بر قیمت جوجه

نژاد نیز در تعیین قیمت جوجه یک روزه نقش بسزایی دارد. برخی از نژادها به دلیل ژنتیک برترشان گران‌تر هستند که می‌تواند منجر به نرخ رشد بهتر، تولید تخم مرغ بیشتر یا کیفیت بهتر گوشت شود. صاحبان مرغداری که به دنبال به حداکثر رساندن سود خود هستند ممکن است مایل به پرداخت قیمت بیشتر برای نژادهای باکیفیت باشند.

تاثیر کیفیت بر قیمت جوجه

کیفیت خود می‌تواند بر تعیین قیمت جوجه یک روزه تاثیر بگذارد. جوجه‌هایی که سالم، تغذیه شده و عاری از بیماری هستند برای مرغداران ارزشمندتر هستند زیرا شانس بیشتری برای زنده ماندن و رشد دارند. در نتیجه، تامین کنندگان ممکن است برای جوجه‌هایی که این استانداردهای کیفی را دارند، قیمت بالاتری در نظر بگیرند.

یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی که می‌توانید محصولات مختلف مثل انواع نهاده‌های دامی و جوجه‌های یک روزه در نژادهای مختلف و دیگر محصولات دامی و مرغداری‌ها را خریداری کنید، فروشگاه دام فارم است که محصولاتی باکیفیت و با قیمت به‌صرفه به شما خریداران عرضه می‌کند.

پرورش جوجه یک روزه

پرورش جوجه‌ها مستلزم توجه دقیق به نیازهای آن‌ها است تا سلامت و تندرستی آن‌ها تضمین شود. با توجه به اهمیت قیمت جوجه یک روزه، چندین فاکتور کلیدی وجود دارد که باید هنگام مراقبت از جوجه‌های جوان در نظر گرفت:

فراهم کردن محیطی تمیز و گرم برای جوجه‌ها ضروری است. دمای حدود 95 درجه فارنهایت برای هفته اول زندگی آنها ایده‌آل است و به تدریج هر هفته پنج درجه باید کاهش پیدا کند. این را می‌توان با استفاده از یک لامپ حرارتی یا پرورش‌دهنده برای تنظیم درجه حرارت در فضای زندگی آن‌ها به‌دست آورد.جوجه‌ها همچنین به آب تمیز و غذای اولیه با کیفیت بالا نیز نیاز دارند. مهم است که به‌طور مرتب منبع آب آنها را بررسی و دوباره پر کنید تا مطمئن شوید که هیدراته می‌مانند. خوراک استارتر باید به‌طور خاص برای جوجه‌های یک روزه فرموله شود و حاوی تمام مواد مغذی لازم برای رشد و نمو آن‌ها باشد.نظارت بر جوجه‌ها برای هر گونه علائم بیماری یا ناراحتی بسیار مهم است. مشکلات رایجی که باید مراقب آن باشید شامل بیماری پوستی که با تمیز کردن ناحیه آسیب دیده قابل درمان است و مشکلات پا که ممکن است نیاز به تنظیم رژیم غذایی یا محیطی داشته باشد.

قیمت انواع نژاد جوجه یک روزه

قیمت نژادهای مختلف جوجه یک روزه متفاوت است. قیمت جوجه یک روزه در برخی از نژادها ممکن است به دلیل نادر بودن یا ویژگی‌های خاصی که آنها را برای اهداف خاصی مطلوب می‌کند گران‌تر باشد. از سوی دیگر، نژادهای رایج‌تر ممکن است مقرون‌به‌صرفه‌تر و به راحتی در دسترس باشند. پس قیمت جوجه یک روزه تحت تاثیر عوامل مختلفی خواهد بود.

برای خریداران مهم است که در انتخاب نژاد جوجه یک روزه به نیازها و بودجه خاص خود توجه کنند. هنگام تصمیم‌گیری در مورد خرید جوجه یک روزه باید عواملی مانند تولید تخم مرغ، کیفیت گوشت و مزاج را در نظر گرفت. خریداران همچنین باید شهرت پرورش‌دهنده را نیز در نظر بگیرند تا جوجه‌های سالمی را خریداری کنند.

انواع جوجه‌های یک روزه براساس نژاد قیمت‌های مختلفی دارند و شامل موارد زیر می‌شوند:

قیمت جوجه آرین:جوجه یک روزه نژاد آرین  با سرعت کمتری رشد می‌کند و بنابراین قیمت کمتری هم دارد.قیمت جوجه راس: جوجه راس معمولا قیمت بالاتری از دیگر نژادها دارد و این امر احتمالا به دلیل تفاوت در شرایط پرورش و واکسیناسیون جوجه‌ها است.قیمت جوجه کاب: قیمت جوجه یک روزه نژاد کاب از آرین بالاتر و از دیگر نژادها پایین‌تر است. این جوجه‌ها فروش خوبی در بازار دارند.قیمت جوجه پلاس: جوجه یک روزه  نژاد پلاس دارای ویژگی‌های خاص و در نتیجه قیمت بالاتری هم دارند. ویژگی‌های این جوجه‌ها باعث رشد سریع‌تر و عملکرد بهتر آن‌ها می‌شود.

 

جمع‌بندی

قیمت جوجه یک روزه موضوع پیچیده‌ای است که تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. مرغداری‌ها باید هنگام خرید جوجه‌ها این عوامل را به دقت در نظر بگیرند تا مطمئن شوند که بهترین ارزش را برای پول خود دارند. صاحبان مرغداری با درک پویایی بازار و تصمیم‌گیری آگاهانه می‌توانند هزینه‌های تولید خود را بهینه کنند و در نهایت سودآوری خود را بهبود بخشند.

منابع

https://dam.farm/mag/arian-and-iranian-chickens/

"این مطلب تبلیغاتی است"

دیگر خبرها

  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • جوجه یک روزه
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • بیش از ۱۵ هزار شناسه‌یکتا برای پروانه‌کسب کاغذی در آذریجان‌غربی صادر شد
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • صدور شناسه یکتا از ۴۰۰ هزار فقره عبور کرد
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • مجوز قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه هنوز صادر نشده است