Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیرو‌های آمریکایی مستقر در افغانستان از کشته شدن ۵۰ فرمانده ارشد طالبان طی حمله هوایی در ولایت هلمند افغانستان خبر دادند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از جمهور، نیرو‌های آمریکایی مستقر در افغانستان اعلام کردند که در یک حمله موشکی به محل تجمع فرماندهان طالبان در شهر «موسی قلعه» ولایت «هلمند»، حدود ۵۰ فرمانده ارشد این گروه کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«مارتین او دانیل» سخنگوی نیرو‌های ائتلاف به رهبری آمریکا در افغانستان نیز اعلام کرد که این حمله توسط سیستم موشکی رهبری شده «ام – ۱۲۴» صورت گرفته است.

وی، اما هویت فرماندهان کشته شده طالبان را افشا نکرده است. این درحالی است که مسئولان امنیتی ولایت هلمند پنچ شنبه گذشته (۲ خرداد) گفته بودند که نیرو‌های هوایی آمریکا، یک تجمع فرماندهان طالبان را در شهر موسی قلعه این ولایت بمباران کرده‌اند.

«محمد زمان» رئیس دفتر مطبوعاتی فرماندهی پلیس ولایت هلمند گفت که شماری از فرماندهان طالبان نیز شامل کشته شدگان هستند، اما آمار دقیق از تلفات این رویداد در اختیار ما قرار نگرفته است.

نیرو‌های آمریکایی در افغانستان با نشر خبری نیز گفته بودند که در این نشست فرماندهان ارشد طالبان حضور داشته‌اند. این حمله زمانی صورت گرفت که طالبان طرح حمله به نیرو‌های دولتی افغانستان را داشته‌اند.

لازم به ذکر است که هلمند از جمله ولایات ناامنی است که طالبان در آن حضور فعال دارند و شهر موسی قلعه این ولایت از دوسال گذشته به این سو در کنترل طالبان است و از جمله پایگاه‌های مهم این گروه به شمار می‌رود.

طالبان حضور نیروی خارجی در این کشور را دلیل حملات خود اعلام می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کشته شدن 50 فرمانده نیروهای امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۷۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن راه های مواصلاتی در ۴ ولایت افغانستان

منابع محلی می‌گویند که راه مواصلاتی شماری از ولسوالی‌ها در سمنگان، سرپل، هرات و بادغیس به روی رفت‌وآمد بسته شده است.

این منابع می گویند به دنبال سرازیرشدن سیلاب راه مواصلاتی ولسوالی‌های روی دوآب و خرم و ساروباغ به شهر ایبک، مرکز ولایت سمنگان مسدود شده است.

منابع همچنان از ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل می‌گویند که راه مواصلاتی کوهستانات با مرکز این ولایت به روی رفت‌وآمد بسته شده است.

از سویی هم، باشندگان ولسوالی پشتون زرغون هرات می‌گویند که سرازیرشدن سیلاب راه مواصلاتی این ولسوالی را با مرکز هرات به روی رفت‌وآمد بسته کرده است.

در همین حال، منابع از ولسوالی‌های تگاب عالم و قادس ولایت بادغیس می‌گویند که به دلیل سرازیرشدن سیلاب راه‌های مواصلاتی این ولسوالی با شهر قلعه‌نو، مرکز ولایت بادغیس به روی رفت‌وآمد مسدود شده است.

این در حالی است که بارندگی‌های شدید و سرازیرشدن سیلاب تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی برجا گذاشته است.

به‌تازگی، ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان از احتمال برف‌باری و بارندگی شدید در سراسر افغانستان هشدار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله ارتش صهیونیستی
  • شهادت ۲ فرمانده جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی
  • کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل
  • مسدود شدن راه های مواصلاتی در ۴ ولایت افغانستان
  • حمله پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن به اهداف اسرائیلی
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم صهیونیستی/ اسموتریچ: فرماندهان مسئولیت شکست را بپذیرند