Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در یادداشتی ضمن اشاره به دستگیری یک فعال زن برجسته در عربستان سعودی نوشت، این تصمیم نشان از پارادوکس حکومت عربستان سعودی‌ است.

فایننشال تایمز در این یادداشت خاطر نشان کرد، برجسته‌ترین  فعال زن سعودی در حالی دستگیر شده است که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان وعده مدرن کردن این کشور را داده و گفته بود محدودیت‌های اجتماعی در این کشور کمتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این روزنامه انگلیسی افزود، دستگیری این فعال زن و دیگر فعالان حقوق زنان در عربستان، ترس را در میان وبلاگ‌نویسان و فعالان سعودی بالا برده است و به گفته یک فعال، اکنون همه نگران هستند و از ارتباط با یکدیگر می‌ترسند.

هفته گذشته بیش از ۱۰ فعال حقوق زنان در عربستان دستگیر شده‌اند و این افراد کسانی هستند که در راس کمپین مخالفت با ممنوعیت رانندگی زنان قرار داشتند. 

مقامات گفته‌اند،‌ فعالان حقوق زنان  به دلیل ظن به ارتباط با خارجی‌ها و برای ایجاد تزلزل پادشاهی سعودی، دستگیر شده‌اند. رژیم عربستان این فعالان را محکوم به جذب افراد در موقعیت‌های حساس دولتی و جمع‌آوری حمایت مالی برای عناصر خارجی شده است. 

در ادامه یادداشت آمده است، برخی از این فعالان می‌گویند دولت با دستگیری‌ فعالان حقوق زنان قصد دارد جلوی گسترش این ایده را بگیرد که تصمیمش برای اجازه رانندگی به زنان در عربستان، به خاطر فعالیت این پویش‌های مردمی بوده است.  اما برخی تحلیل‌گران می‌گویند این سرکوب‌گری‌ها برای ساکت کردن محافظه‌کارانی است که تاثیرشان بعد از قدرت گرفتن محمد بن سلمان کمرنگ شده بود. 

فایننشال تایمز افزود، بن سلمان اجازه بازگشایی سینماهای عربستان را داد و این احتمال وجود دارد دانشگاه علوم و مهندسی شاه فحد از این پس برای اولین بار د ر تاریخ، دانشجویان دختر پذیرش کند. اما یک خبرنگار بازنشسته سعودی که در تبعید خودساخته در واشنگتن زندگی می‌کند می‌گوید، این اقدامات سعودی‌ها اصلا برای خوشنود کردن محافظه‌کاران نیست بلکه آن‌ها می‌خواهند هرچه در جامعه روایت می‌شود آن چیزی باشد که تحت کنترل خودشان است. آن‌ها می‌خواهند روایت اصلاحات در عربستان اختصاص به محمد بن سلمان داشته باشد نه هیچ کس دیگر.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات شترسواری زنان در عربستان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 مسابقات شترسواری سرعت یکی از مسابقات مهم تاریخی در عربستان است که برای آن جوایز بسیار بزرگی نیز در نظر گرفته می‌شود. حالا مسابقات شترسواری زنان نیز برگزار شده که مصدومین پرتعدادی داشته است. تصاویر این مسابقات و سقوط زنان حین رم دادن شترها را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • مسابقات شترسواری زنان در عربستان
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد