Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@11:35:47 GMT

داروخانه ها حق فروش داروهای اعتیاد آور را ندارند

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۷۸۶۳۰

داروخانه ها حق فروش داروهای اعتیاد آور را ندارند

به گزارش ایرنا ، غلامرضا غفاری روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال افزود: مصرف برخی از داروها برای افزایش مقاومت بدن به بی خوابی و نیز کاهش اضطراب آزمون های درسی برای افراد خطرناک بوده و احتمال اعتیاد به مواد مخدر را افزایش می دهد.
وی به خانواده ها توصیه کرد مراقب رفتار فرزندان خود در زمان برگزاری امتحانات درسی برای پیشگیری از مصرف داروهای اعتیاد آور باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر ممنوعیت فروش دارو در عطاری ها نیز اظهار کرد: متادون های قاچاق و خارج از شبکه عرضه شده در عطاری ها که برای درمان و ترک اعتیاد مواد مخدر عرضه می شود بدلیل استفاده از داروها و مواد مخدر دیگر در تهیه آن بسیار خطرناک تر از مواد مخدر می باشد.
او افزود: عرضه متادون برای ترک اعتیاد تنها در مراکز ترک اعتیاد و زیر نظر پزشک مرکز مجاز بوده و عرضه متادون و یا هرگونه داروهای ترک اعتیاد در خارج از این مراکز ممنوع بوده و قاچاق و جرم محسوب می شود.
رییس دانشکده علوم پزشکی خلخال نیز در این جلسه از واگذاری کار پیشگیری از اعتیاد به دانشکده های علوم پزشکی در سطح کشور خبرداد.
علی اکبر شکارچی افزود: در حالی که پیش از این دانشکده علوم پزشکی خلخال تنها کار درمان معتادان را عهده دار بود با توجه به دستور العمل جدید از این پس واحد پیشگیری از اعتیاد نیز راه اندازی شده و در پیشگیری از اعتیاد با اجرای برنامه های آموزشی برای افراد تلاش خواهد کرد.
سرهنگ محمد نمازی ، فرمانده انتظامی خلخال هم گفت: برغم کاهش میزان کشفیات مواد مخدر در خلخال تعداد پرونده های مربوط به مصرف و فروش مواد مخدر در 2 ماه اول سال جاری در مقایسه با زمان مشابه سال قبل 2 برابر افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: در حالی که مجموع پرونده های مربوط به مواد مخدر این فرماندهی در این مدت 32 پرونده بوده این تعداد در 2 ماه اول سال جاری به 60 پرونده رسیده است.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد ، 60 تا 70 درصد از جمعیت زندان خلخال را محکومان پرونده های مواد مخدر تشکیل داده و 90 درصد از جرایم سرقت نیز بطور مستقیم با معتادان مواد مخدر ارتباط دارد.
7119/6018
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 اعتیاد برنامه های آموزشی خانواده درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۸۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«متا» با اتهام فروش غیرقانونی مواد مخدر دست و پنجه نرم می‌کند

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، دادستان ایالت ویرجینیای آمریکا در حال بررسی اتهام پلتفرم‌های رسانه اجتماعی متا مبنی بر تسهیل فروش غیرقانونی مواد مخدر هستند.

در این گزارش که به صورت اختصاصی توسط روزنامه وال‌استریت ژورنال منتشر شده، آمده است که دادستان‌ها سال گذشته احضاریه‌هایی برای شرکت متا فرستاده‌اند و به عنوان بخشی از تحقیقات هیئت منصفه کیفری، سؤالاتی را مطرح کرده بودند. آنها همچنین درخواست سوابق مربوط به محتوای فروش غیرقانونی دارو از طریق پلتفرم‌های متا را داشته‌اند.

وال‌استریت ژورنال افزود که سازمان غذا و داروی آمریکا نیز در این تحقیق کمک کرده است. این روزنامه بیانیه سخنگوی متا را نیز منتشر کرده است: «فروش غیرقاتونی مواد مخدر برخلاف سیاست‌های ماست و برای ریشه‌یابی و حذف این محتوا از خدمات خود تلاش می‌کنیم».

وی افزود: «متا برای کمک به مبارزه با فروش و توزیع مواد مخدر غیرقانونی با مجریان قانون همکاری می‌کند.»

دفتر دادستان و سخنگوی سازمان غذا و داروی آمریکا تا کنون از اظهار نظر در مورد گزارش وال‌استریت ژورنال خودداری کردند، شرکت متا، سازمان غذا و داروی آمریکا و دفتر دادستان کل ویرجینیا نیز به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخی ندادند.

نیک کلگ، رئیس امور بین‌الملل در شرکت متا، روز جمعه در پلتفرم رسانه اجتماعی اکس گفت که متا به وزارت امورخارجه آمریکا، دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد و اسنپ چت پیوسته است تا در برنامه توقف فروش آنلاین مواد مخدر و آموزش کاربران در مورد خطرات مرتبط با این موضوع مشارکت داشته باشد.

انتهای پیام/

نازنین احسانی طباطبایی

دیگر خبرها

  • ۴۰ معتاد متجاهر در مهاباد جمع‌آوری شدند
  • دنی اسوالدو: افسردگی باعث شده است که به الکل و مواد مخدر اعتیاد پیدا کنم
  • آغاز تحقیقات درباره نقش متا در فروش مواد مخدر در آمریکا
  • آغاز تحقیقات درباره نقش متا درفروش مواد مخدر!
  • پای مارک زاکربرگ به فروش مواد مخدر باز شد!
  • نقش شرکت متا در فروش موادمخدر
  • پای متا به فروش مواد مخدر باز شد!
  • «متا» با اتهام فروش غیرقانونی مواد مخدر دست و پنجه نرم می‌کند
  • ۱۱۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند
  • آمریکا نقش شرکت «متا» در فروش مواد مخدر را بررسی می‌کند