Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@13:39:04 GMT

تکنولوژی‌های جدید در آماده‌سازی تیم‌های لیگ برتر

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۷۸۷۳۹

تکنولوژی‌های جدید در آماده‌سازی تیم‌های لیگ برتر

با ورود تکنولوژی های جدید به تیم های فوتبال، حالا مربیان می توانند اطلاعات بسیار زیادی از عملکرد بازیکنان خود در اختیار داشته باشند و با توجه به آنها تصمیمات صحیح تری برای موفقیت تیم خود اتخاذ کنند.

به گزارش "ورزش سه"،  تکنولوژی های جدید رفته رفته در حال باز کردن جای خود در تمام جنبه های زندگی هستند و در این میان فوتبال که محبوب ترین ورزش جهان به شمار می رود هم از این قاعده مستثنی نیست و روز به روز شاهد ارتقای سطح دانش در فوتبال دنیا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاید چند سال پیش  استفاده از ویدئو چک و تکنولوژی عبور توپ از خط دورازه به ذهن هیچ یک از اهالی فوتبال خطور نمی کرد، ولی حالا این تکنولوژی های مدرن راه خود را پیدا کرده اند و بخشی از ورزش فوتبال هستند و تکنولوژی ترکر(GPS)هم در میان اکثر مربیان دنیا متداول شده است.

 

بسیاری از مربیان و آنالیزورهای تیم های فوتبال تصمیم گرفته اند تا از فناوری های نو در هنگام برگزاری تمرینات و مسابقات تیم خود سود ببرند. تازه ترین تکنولوژی که این روزها به یاری مربیان فوتبال آمده، ترکر است که همه ما بارها نام آن را شنیده ایم اما وظیفه ای را که ترکر برای ورزش فوتبال انجام می دهد، شاید به دور از تصورات ما باشد.

 

تـرکـر یا GPS، یک ابزار تکنولوژیک مدرن است که عملکرد بدنی بازیکنان را مانیتور می‌کند و در اختیار مربیان قرار می‌دهد؛ تغییراتی مانند ضربان قلب ، تعادل بازیکن ، میزان و نوع دویدن که به صورت لحظه به لحظه ، سرعت و شتاب بازیکنان در جریان تمرین‌ها و مسابقات تیم به مربیان تیم منتقل می‌شود. این تکنولوژی به مربیان این امکان را می دهد تا تمام جزئیات بازیکنان خود را زیر نظر داشته باشند ..


ریچارد کنهرد که چندی پیش پایان نامه دکترای خود با کمک باشگاه نیوکاسل را در این زمینه انجام داد، در این باره می گوید: « باترکر  می توان سرعت بازیکنان و جهت و مسافتی که آن ها در هنگام دویدن طی می کنند را مشاهده کرد. همچنین با بررسی نوع و مدت تمرین قادر خواهیم بود میزان چگالی دوهای سریع آن ها تا زمان ریکاوری را محاسبه کنیم. در این تحقیق ریچارد مجموعه ای از تست های مختلف را طراحی کرده که شامل تست های عملکرد و مقیاس های فیزیولوژیکی می‌شود. این مقیاس‌ها شامل اندازه گیری تغییر ضربان قلب و غیره است که می تواند دو بار در هفته انجام ‌شود تا میزان آمادگی جسمانی و خستگی بازیکن را در طول فصل، مشخص کند.»

 

این تکنولوژی در تمرین‌های  پیش فصل تیم ها و طی فصل جهت آماده‌سازی بهتر استفاده می‌شود و با داده‌هایی که در  زمان جابه‌جایی و تحرک بازیکنان ارائه می‌دهد، به آنها کمک می‌کند آمادگی بدنی خود را بالا ببرند و با تمرین‌ها بهتر تطبیق پیدا کنند. داده‌های "تِرَکِر" به مربی این اختیار را می‌دهد تا با آگاهی کامل از شرایط بدنی بازیکن، تمرین‌های مناسب‌تری را برای بازگشت زودتر او به شرایط مسابقه، طراحی کند.


دستگاه ترکر (GPS) در فوتبال و انواع ورزش ها درپشت یک جلیقه قرار می گیرد که بازیکنان با پوشیدن این جلیقه و وسایل مرتبط با این تکنولوژی، اطلاعات هر بازیکنان را در اختیار مربیان قرار می‌دهد. این تکنولوژی می تواند در دوره مصدومیت بازیکنان هم مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۸۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از ۲۳ بازیکن به اردوی تیم والیبال زیر ۱۷ سال

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تیم والیبال زیر ۱۷ سال پسران ایران تاکنون ۶ اردوی آماده‌سازی برای حضور موفق در مسابقات قهرمانی جهان پشت سر گذاشته است.   سرمربی تیم والیبال زیر ۱۷ سال پسران ایران برای اینکه هیچ بازیکن شایسته‌ای امکان حضور در این تیم را از دست ندهد، ۶۶ نفر را به سه مرحله اردوی انتخابی این تیم دعوت کرد، اما به علت درخواست‌های زیاد از طرف هیئت‌های استانی و مربیان، این اردو به جای سه مرحله در چهار مرحله و با تعداد ۱۱۱ بازیکن برگزار شد.   در ادامه آرش صادقیانی ۲۳ بازیکن را برای حضور در اردوی آماده‌سازی این تیم فراخواند تا تمرینات به صورت جدی‌تر پیگیری شود. این اردو از ۱۲ اردیبهشت آغاز خواهد شد و به مدت یازده روز در سالن باشگاه پیکان ادامه دارد.   شنتیا به‌نژاد، امیررضا مشهدبان، میثم یموتی، امیرحسین شجاع، مصطفی صداقت، سید مهدی حسینی، سینا حضرتی، پارسا گله‌دار، طا‌ها محسنی، آرمین آسیایی، ماهان برات‌زاده، امین پاشنا، امیرحسین نقوی، علیرضا پاشایی، محمدرئوف خوشحال، کامیاب عبدالهی، امیرعلی فرج‌پور، عماد اسدنژاد، امیررضا عباسی، هومن ناظمی، مسعود ایمری، آرش قهرمانی، طا‌ها لایقی بازیکنان دعوت شده به این اردو هستند.   حسین وزیری (مشاور فنی و استعدادیابی)، وحید صادقی، اصغر نجفی، مهدی هادی، حسام الدین نائیجی و وحید خورشیدی (مربیان)، امیرحسین ضمیری نداف (بدنساز)، امیرحسن صمیمی (آنالیزور) و مانی میراب‌زاده اردکانی (فیزیوتراپ)، دیگر اعضای کادر فنی تیم والیبال زیر ۱۷ سال پسر ایران هستند که آرش صادقیانی را در اردو‌های آماده سازی همراهی می‌کنند.   نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۷ سال پسر جهان از سوم تا دهم شهریور به میزبانی بلغارستان و با حضور ۱۶ تیم برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • انتخاب حسنی پور به عنوان یکی از مربیان برتر ورزش هنگ کنگ
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • بوکایو ساکا: کریستیانو رونالدو الگوی من و بسیاری از بازیکنان دنیای فوتبال است
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • پناه عجیب اریک تن هاخ به تاریخ؛ وقتی تیم‌سازی مفهومش را از دست می‌دهد
  • دعوت از ۲۳ بازیکن به اردوی تیم والیبال زیر ۱۷ سال
  • استوری مشترک مربیان و بازیکنان پرسپولیس؛ به جنگیدن ادامه می دهیم!
  • اردوی آماده سازی تیم کشتی نونهالان استان در سرخس
  • مربیان استقلال در روز تعطیل به محل کار رفتند