Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-16@08:42:30 GMT

مهارت زندگی را در زندگی زناشویی جدی بگیرید

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۷۸۷۹۰

مهارت زندگی را در زندگی زناشویی جدی بگیرید

آگاهی از نوع ارتباط کلامی و غیرکلامی در هر نوع رابطه ای به ویژه روابط زناشویی از اهمیت زیادی برخوردار است، تا جایی که شاید از نان شب هم واجب تر باشد. به گفته روان شناسان هر دو طرف قبل از ازدواج بهتر است در زمینه مهارت های زندگی و مهارت های ارتباطی آگاهی های لازم را کسب کنند.

ایران آنلاین /از مهارت های مشارکت گفت وگو بین زوجین تحت عنوانی بحث می شود که آن را «مهارت های زندگی» می نامند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رادیو سلامت دکتر سمیه شاه مرادی ،دکترای مشاوره خانواده  و مدرس دانشگاه در مورد اهمیت یادگیری مهارت های ارتباطی بین زوجین گفت: اهمیت یادگیری مهارت های ارتباطی همسران به قدری حائز اهمیت است که به هیچ عنوان نمی توان از آن چشم پوشید،تصور کنید شخصی قصد رانندگی داشته باشد اما گواهینامه رانندگی را دریافت نکرده باشد،به نظر شما رانندگی این فرد تا چه اندازه می تواند مرگ آفرین باشد ؟؟ ارتباطی زناشویی نیز به همین شکل است ،زوجین تا مهارت های لازم را کسب نکرده باشند ،نمیتوانند انتظار رابطه ای گرم و دلنشین را داشته باشند.متاسفانه یکی از دلایلی که زوجین در طول زندگی مشترک به مشکل بر میخورند نیز همین است که طرفین قبل از ازدواج به اندازه لازم و کافی از مهارت های ارتباطی اطلاع کافی پیدا نکرده و با دانش کم خود وارد میدان زندگی مشترک شده اند.
وی در ادامه افزود : اما یکی از عواملی که باعث دوام زندگی مشترک می شود بحث تحسین و تمجید است ،به این معنا که زوجین نقاط مثبت یکدیگر را ببینند و این نکات مثبت را به همسر خود بازخورد دهند،که این امر خود می تواند در تحکیم روابط زناشویی نقش به سزایی داشته باشد.

این که زوجین بتوانند گفته های خود را به شکلی مؤثر و قابل فهم بیان و متقابلاً صحبت های دیگری را به دقت گوش داده و برداشت صحیحی از آن داشته باشند، مهارت های خاصی را می طلبد..
وی در ادامه افزود: باورها و شناخت های زوجین در نحوه  ارتباط آن ها بسیار تأثیرگذار است. باورها و طرح واره های غیرمنطقی بر هم زننده ی کارکرد خانواده و سازگاری زناشویی هستند. مسلماً باورهای مثبت درباره ی خود و زندگی به ارتباطی می انجامد که شادی و رضایت را به همراه می آورد و باورهای منفی، یأس، سرخوردگی و خشم را به دنبال دارد. برخی باورها و نگرش های نادرست، دقیقاً رابطه  زناشویی را نشانه می رود و مهارت های مشارکت در گفت وگو را بی اثر می سازد.
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۸۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید خارجی را از استقلال یاد بگیرید!

آفتاب‌‌نیوز :

این یک نکته تکراری است، اما با توجه به درخشش تکراری خرید‌های خارجی استقلال خوزستان ما هم مجبور به تکرار آن هستیم. استقلال خوزستان این فصل شروع خوبی نداشت و نتایجی در خور نام خود نگرفت. در پایان دور رفت این تیم قعرنشین جدول بود، اما همه چیز با چند خرید خارجی خوب تغییر کرد.

وقتی از خرید خارجی خوب و تقویت تیم در نقل و انتقالات زمستانی حرف می‌زنیم، یک مثال ایده‌آل خرید‌های پورموسوی و خارجی‌های استقلال خوزستان هستند. عثمان اندونگ در قلب خط دفاعی در کنار داستانبک تورسانوف، سر و سامانی به قلعه دفاعی آبی‌های اهواز داده اند. ساویو روبرتو بازی‌ساز برزیلی با آن ظاهر خاص طراح اصلی حملات خوزستانی‌هاست و آن جلو نیز آسو رستم یک گلزن فرصت طلب نشان داده است.

برای اثبات تاثیر حضور این بازیکنان کافی است به هفته بیست و دوم نگاه کنید که غیبت ساویو روبرتو چقدر در شکست استقلال خوزستان مقابل شمس آذر تاثیر داشت و در این مسابقه با بازگشت او زمینه پیروزی استقلال خوزستان مقابل صنعت نفت آبادان مهیا شد. دربی انتهای جدول میان دو تیم خوزستانی برای همه فوتبال دوستان دردناک بود. اینکه چرا باید این تیم‌های خوب و قدیمی در اینجای جدول باشند، اما به هر حال برای بقا این سه امتیاز از نان شب واجب‌تر بود که به میزبان اهوازی رسید.

در این مسابقه ابتدا ساویو روبرتو پاس گل داد و عثمان اندونگ گل زد. سپس در دقایق آخر و در حالی که بازی ۱-۱ رو به اتمام بود، آسو رستم گل ۳ امتیازی پیروزی را زد، به صنعت نفتی که هفته قبل سپاهان را برده و در اوج انگیزه و امید بود. این نخستین گل پاس گل ساویو در لیگ برتر بود. او قبلاً یک گل هم زده بود، حالا اندونگ هم یک گل زده و آسو رستم نیز که قبلاً یک پاس گل داده بود، دومین گل خود را در این فصل به ثبت رساند. گل‌هایی که منجر به امتیازات حساس در این فصل برای پورموسوی شده است.

کاش سایر تیم‌ها و مربیان ما هم موقع خرید خارجی از روی دست پورموسوی تقلب کنند. ثابت شد با همین ارقام فوتبال ما هم بازیکن خوب خارجی هست، مثل آلوز یا خارجی‌های استقلال خوزستان...

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • از قزوینی ها یاد بگیرید!
  • روش‌های ارتباطی موثر در فروش: کلیدی برای موفقیت تجارت
  • بی حسی در اندام بدن که باید آن ها را جدی بگیرید
  • سلبریتی‌ها چه مهارت‌های جالبی دارند؟ | سرگرمی‌های خرد، ثروت‌هایی کلان
  • تصمیم بگیرید که تصمیم نگیرید!
  • چرا زوجین برای فرزند دوم دچار تردیدهای جدی می‌شوند؟
  • هوش کلامی عنصر اصلی در مهارت‌های ارتباطی
  • نشاندار شدن ۱۹۴۳ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت گیلان
  • خرید خارجی را از استقلال یاد بگیرید!
  • هیجان‌بخشی به زندگی مشترک با قانون ۲-۲-۲