Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-01@23:46:44 GMT

«نوروویروس»، علت مسمومیت مردم کلاردشت اعلام شد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۷۸۸۵۰

به گزارش وانانیوز، 

 «فرزاد گوهردهی» مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جمع با خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت از وقوع بیماری گوارشی در شهرستان کلاردشت، با بیان این‌که در طول 24 ساعت گذشته روند مراجعه بیماران مبتلا به این بیماری رو به کاهش بوده اظهار کرد: همه بیماران مراجعه‌کننده پس از انجام اقدامات درمانی لازم به  صورت سرپایی درمان و مرخص شدند و هم‌اکنون هیچ مورد بستری در بیمارستان نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: علیرغم این‌که روند مراجعه این گونه بیماران رو به کاهش است، اما این بیماری در صورت رعایت نکردن کامل بهداشت فردی از سوی بیماران و خانواده‌های آن‌ها قابل انتفال خواهد بود.

گوهردهی با اشاره به این‌که تظاهر بیماری در بیماران مراجعه‌کننده به صورت بیماری گوارشی با علائم خفیف است، شیوع ویروسی به نام نوروویروس را علت بیماری دانست و اظهار کرد: این ویروس از راه دهان و از طریق مصرف آب و غذای آلوده  منتقل می‌شود هم‌چنین دست و سطوح آلوده به ویروس(دستگیره در، تلفن و ...)  نیز از دیگر راه‌های شایع انتقال این بیماری است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در توصیه به شهروندان  بر رعایت بهداشت فردی تأکید کرد و شستن دست‌ها، جوشاندن آب آشامیدنی و ضدعفونی کردن سبزیجات و میوه‌های تازه در پیشگیری از این بیماری  بسیار موثر دانست.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مسمومیت منطقه مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۸۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر آگاهی‌بخشی و فرهنگسازی موضوع محیط زیست در جامعه گفت: مردم باید از جنبه‌های شرعی به موضوع محیط زیست به ویژه حرمت آلوده کردن و تخریب محیط زیست آگاه باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: محیط زیست به عنوان یک مسأله جهانی باید مورد توجه جدی مسئولان کشورمان قرار داشته باشد. 

وی با بیان اینکه همه انسانها برای حفظ امنیت و سلامت خودشان باید مسائل زیست محیطی را رعایت کنند، افزود: آگاهی بخشی و فرهنگسازی در این رابطه باید در اولویت برنامه‌ها قرار داشته باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اهمیت و جایگاه محیط زیست در آموزه‌های دینی و قانون اساسی، گفت: تاکنون آنگونه که باید و شاید نسبت به مسأله محیط زیست فرهنگسازی نشده است.

وی بر ضرورت آشنا کردن کودکان با مسأله محیط زیست تأکید کرد و افزود: بر اساس عقل و شرع، حفظ و تقویت منابع ملی و سرمایه‌های خدادادی برای نسل‌های آینده ضرورت دارد. 

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه مسأله محیط زیست باید هرچه بیشتر از نظر فقهی مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: قطعا مردم باید از جنبه‌های شرعی این موضوع به ویژه مسأله حرمت آلوده کردن و تخریب محیط زیست آگاه باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد
  • علائمی که نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • لیست بهترین جراح فک و صورت تهران