Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگاه اقتصاد مقاومتی پروژه «سیماک»، سامانه یکپارچه‌سازی مدیریت املاک کشور ظهر امروز در اداره‌کل پست استان همدان افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، عضو هیئت‌مدیره شرکت ملی پست در آئین افتتاح کارگاه اقتصاد مقاومتی پروژه «سیماک» در استان همدان درباره این پروژه گفت: سامانه «سیماک» مدیریت املاک را یکپارچه می‌کند و استعلامات میان‌دستگاهی از طریق مراجعه مردم به دفاتر پیشخوان و ادارات پست با یکبار مراجعه می‌توانند تمام خدمات خود را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا زرگوش به مزایای این پروژه اشاره کرد و افزود: انجام همه استعلامات به‌طور الکترونیکی، شفاف‌سازی پرونده‌های ملک، کاهش مراجعه حضوری، ارتقاء سلامت اداری، کاهش زمین‌خواری و مدیریت اسناد از مهمترین مزایای این طرح هستند.

وی ادامه داد: «سیماک» یک زیرساخت نرم‌افزاری دانش‌بنیان، یکپارچه و جامع برای مدیریت بهینه امور املاک و نیز تسهیل و تسریع کارهای مقدماتی سرمایه‌گذاری و شکل‌گیری فعالیت‌های اقتصادی است که به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسیده و به عنوان پروژه اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شده است.

زرگوش اضافه کرد: اجرای این پروژه در سطح کشور بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته و این وزارتخانه نیز در زیرمجموعه خود، اجرای آن را به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران محول کرده است.

وی با بیان اینکه عملیاتی‌سازی «سیماک» برای صدور تمام مجوزهای ساخت‌وساز املاک در سطح کشور، در داخل و خارج شهرها و روستاها است، خاطرنشان کرد: کل این فرآیندها با «سیماک» به صورت الکترونیکی، با شفافیت کامل و رعایت ضوابط اساسی و محاسبات صحیح و غیرقابل دخل و تصرف عوارض مربوطه انجام می‌شود.

عضو هیئت‌مدیره شرکت ملی پست یادآور شد: عملیاتی‌سازی این طرح به عنوان بستر یکپارچه برای استعلامات میان‌دستگاهی اماکن و املاک که عمدتاً برای تسهیل و تسریع استعلامات قانونی مورد نیاز برای اجرای طرح‌های تولیدی صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی از جمله حوزه‌های گردشگری، مدیریت مشاغل و صنوف که میان 28 دستگاه اجرایی رد و بدل می‌شود، مصوب شده است.

وی با اشاره به طرح «جی‌نف» که شهرستان‌های همدان، نهاوند و ملایر پایلوت اجرای آن هستند، اظهار کرد: این دو طرح سبب جلوگیری از زمین‌خواری‌ها و فسادهای اداری شده و بهره‌وری و سرعت در خدمات‌رسانی را به‌ همراه دارند.

زرگوش ادامه داد: با این طرح می‌توان امکان صدور هر گونه مجوز ساخت‌وساز یا تغییر کاربری را در خارج از محدوده قانونی شامل حریم شهر، روستا، رودخانه، دریا، جنگل، تأسـیسات سرزمینی و نظایر آنها ناممکن ساخت و یا به حداقل رساند.

وی با بیان اینکه این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات و فناوری در دستور کار قرار گرفته است، گفت: طرح «جی‌نف» تأثیر بسیار زیادی بر اقتصاد کشور دارد چرا که با این طرح اعمال مدیریت آسان می‌شود و مردم می‌توانند بهترین مسیرها را بیابند.

معاون امور عمرانی استاندار همدان نیز با اشاره به اینکه طرح «سیماک»، سامانه یکپارچه‌سازی مدیریت املاک کشور، انقلابی در توسعه همه بخش‌های کشور است، گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اعلام شده و در استان همدان در این زمینه فعالیت‌های خوبی انجام شده است.

محمودرضا عراقی اظهار کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی 4 کارگروه عمران و انرژی، بررسی مسائل اقتصادی، فناوری اطلاعات و گفتمان را برگزار کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه املاک دچار مشکلات عدیده‌ای بودیم، تصریح کرد: همیشه به دنبال سامانه‌ای چون «سیماک» برای یکپارچه‌سازی اطلاعات املاک بودیم که خوشبختانه بستر این موضوع در همدان فراهم شد.

عراقی با اشاره به اینکه نبود چنین سامانه‌ای مشکلات حقوقی به بار آورده بود، اضافه کرد: این طرح علاوه بر کاهش مشکلات، در شفاف‌سازی و سرعت انجام فعالیت‌ها مهم است.

وی خاطرنشان کرد: بستر این پروژه در همدان فراهم شده و امید است بعد از 16 ماه کارهای عملیاتی آن پایان یافته و بتوانیم از آن بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اقتصاد مقاومتی شرکت ملی پست طرح سیماک منطقه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۸۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر پیشگیری از جرم دادگستری کل استان کردستان ظهر یکشنبه در حاشیه نخستین دوره از کارگاه آموزش حقوقی مشاوران املاک کردستان در سال‌جاری اظهار کرد: به همت این معاونت و اتحادیه مشاورین املاک استان، نخستین دوره از کارگاه‌های آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در استان در سال جاری با ارائه سرفصل‌های مهم و کاربردی مرتبط با معاملات برای ۸۲ نفر از مشاوران املاک شهر سنندج توسط اساتید مجرب تدریس شد.

حسن اصلانی هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را ارتقا آگاهی‌های حقوقی، پیشگیری از تخلفات صنفی و کاهش ورودی پرونده به محاکم عنوان کرد و افزود: با توجه به نقش مشاوران املاک در پیشگیری از کلاهبرداری، انتقال مال غیر، فروش و پیش‌فروش ملک واحد به چند نفر و غیره این افراد باید دانش حقوقی لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی تصریح کرد: در این دوره‌های آموزشی سرفصل‌هایی چون تعریف سند، انواع آن، آثار سند رسمی، شرایط صحت قرارداد، شناخت اموال منقول و غیرمنقول، وظایف دفاتر ثبت اسناد و املاک، نحوه تنظیم قرارداد و شروط معامله، آشنایی با جرم جعل و اسناد مجعول و راهکارهای پیشگیرانه جرایم مرتبط با اصناف تدریس می‌شود.

اصلانی افزود: این دوره آموزشی به مدت سه روز در محل سالن اجتماعات معاونت اجتماعی دادگستری استان برگزار و در پایان از شرکت‌کنندگان آزمون کتبی به عمل آمد که نهایتاً برای کسانی که نمره لازم را اخذ کنند پروانه تخصصی صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: مشاورانی که موفق به شرکت در این دوره‌ها نشوند و یا نمره قبولی اخذ ننمایند، برای آنها پروانه تخصصی صادر نمی‌شود و قانوناً کسانی که پروانه تخصصی نداشته باشند پروانه کسب آنها غیرفعال می‌شود.

کد خبر 6091094

دیگر خبرها

  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان