Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@19:52:23 GMT

مصرف ماهي موجب افزايش قدرت باروري مي شود

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۷۹۰۷۴

مصرف ماهي موجب افزايش قدرت باروري مي شود

خبرگزاري آريا - نتايج يک تحقيق جديد نشان مي دهد افزودن غذاهاي دريايي به رژيم غذايي مي تواند به افزايش قوه باروري افراد کمک کند.
به گزارش خبرگزاري آريا از مهر، اين مطالعه رابطه علّي و معلولي مصرف ماهي با افزايش قوه باروري را اثبات نمي کند، اما نشان مي دهد زوجيني که ماهي بيشتري در طول هفته مصرف مي کردند احتمال بارداري شان در طول مطالعه بيشتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«اودري گاسکينز»، سرپرست تيم تحقيق از دانشگاه هاروارد، در اين باره مي گويد: «نتايج مطالعه ما نشان مي دهد غذاي دريايي مي تواند داراي فوايد زيادي در زمينه باروري از جمله کوتاه تر شدن مدت زمان باردارشدن شود.»
در اين مطالعه، محققان وضعيت 500 زوج را به مدت يک سال تحت نظر داشتند. تمامي شرکت کنندگان قصد بارداري داشتند. تمامي زوجين ميزان مصرف غذاي دريايي شان را نيز گزارش کرده بودند.
نتايج نشان داد 92 درصد زوجيني که بيش از دو بار در هفته غذاي دريايي مي خوردند تا پايان مطالعه باردار شده بودند، حال آنکه 79 درصد زوجيني که غذاي دريايي کمتر مصرف مي کردند تا پايان مطالعه باردار شده بودند.
اين مطالعه بيانگر اين مطلب است که مصرف غذاي دريايي مي تواند بر کيفيت اسپرم، تخمک گذاري يا کيفيت جنين تاثير گذارد.
گاسکينز در ادامه مي افزايد: «نتايج ما تاکيد دارد که نه تنها رژيم غذايي زن، بلکه رژيم غذايي مرد هم در زمان بارداري اهميت دارد و براي افزايش قدرت باروري، هر يک از زوجين بايد ماهي و غذاي دريايي را در رژيم غذايي خود بگنجانند.»
ماهي سرشار از پروتئين و ساير مواد مغذي اي است که براي زنان باردار و زناني که قصد بارداري دارند سودمند است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تأخیر در صدور پروانه ساختمانی تا شش ماه موجب ایجاد مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود، گفت: با تاخیر در صدور پروانه، سرمایه‌ای که قرار است از مردم گرفته شود، قفل است و نتایج موثری به‌دنبال ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در صدوسی‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری با بیان اینکه تأخیر در صدور پروانه تا شش ماه موجب ایجاد مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود، اظهار کرد: شهرداران مناطق در این خصوص باید به‌صورت ویژه اقدام کنند و هر ماه روند اصلاح صدور پروانه را در منطقه فعالیت خود گزارش دهند.

وی افزود: با تأخیر در صدور پروانه، سرمایه‌ای که قرار است از مردم گرفته شود، قفل است و نتایج مؤثری به‌دنبال ندارد.

کد خبر 750788

دیگر خبرها

  • پخت یک غذا با بادمجان و سبزیجات توسط زوج مسن غارنشین افغان (فیلم)
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • انسان‌تباران دنیسووا چه کسانی بودند؟ (+عکس)