Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحولات جنوب سوریه این روز‌ها در صدر اخبار این کشور قرار دارد؛ از خبر‌های مبنی بر توافق بر سر ارتش سوریه در نقاط مرزی اردن و فلسطین اشغالی تا آماده شدن نیرو‌های سوری برای آغاز عملیات در قنیطره.

خبرگزاری فارس: در پی اعزام ارتش سوریه به منطقه جنوب، سرکرده جبهه النصره در استان درعا از عناصر تحت امر خود خواسته که آماده باشند تا با نیرو‌های سوری مقابله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تحولات جنوب سوریه این روز‌ها در صدر اخبار این کشور قرار دارد؛ از خبر‌های مبنی بر توافق بر سر ارتش سوریه در نقاط مرزی اردن و فلسطین اشغالی تا آماده شدن نیرو‌های سوری برای آغاز عملیات در قنیطره.

در واکنش به این مسئله، تروریست‌ها که این روز‌ها احساس میکنند آمریکا و محور غربی به آنان خیانت کرده است، دست به تشکیل ائتلاف و انتشار بیانیه میزنند.

در همین راستا، «ابوجابر الشامی» فرمانده کل گروه تروریستی «هیئة تحریر الشام» - که جبهه النصره رکن اصلی آن است- در استان درعا از عناصر تحت امر خود خواست که برای مقابله با عملیات ارتش سوریه در این منطقه آماده باشند.

 

بیانیه سرکرده تحریر الشام

الشامی با انتشار بیانیه‌ای ضمن مقایسه وضعیت خود با وضعیت مسلمانان در غزوه خندق و صبر و استقامت آنان، اعلام کرد که نیرو‌های وی در نوار مرزی و در کنار یک بیابان گسترده‌ای قرار دارند که نمیتوان آنان را محاصره کرد.

وی در پایان این بیانیه از نیرو‌های خود خواست که خود را برای رویارویی با ارتش سوریه آماده کنند و در «دفاع از شرع» به خداوند امید داشته باشند و ناامید نشوند.

در همین راستا، منابع خبری معارض اعلام کردند که ارتش سوریه طی دو روز گذشته نیرو‌های خود را در دمشق و غوطه غربی واقع در ریف دمشق تجهیز کرده است.

«حمزه الدمشقی» که خود را فعال معارض می‌نامد گفت که ارتش سوریه نیرو‌های خود را در هنگ ۱۳۷ در نزدیکی «جبل الشیخ» و در لشکر ۱۲۱ در نزدیکی «کناکر» واقع در غوطه غربی جمع کرده است..

این منبع اعلام کرد، منطقه اصلی که این نیرو‌ها جمع شده اند ارتفاعات «قاسیون» است؛ به گونه‌ای که صد‌ها نیروی نظامی در آن حضور دارند تا پس از آن به ریف دمشق و سپس به نقاط نظامی در «قنیطره» اعزام شوند.

یک منبع معارض هم اعلام کرد که احتمالا نیرو‌های ارتش سوریه عملیات نظامی خود در جنوب را از قنیطره و ریف شمالی آن آغاز خواهند کرد و سپس به جبهه‌های درعا به ویژه ریف شرقی آن منتقل خواهند شد.

صبح امروز هم روزنامه الاخبار اعلام کرد که بالاخره رژیم صهیونیستی و آمریکا و سایر همپیمانانشان پذیرفته اند که ارتش سوریه در نوار مرزی خود با اردن و فلسطین اشغالی مستقر شود؛ خبری که هنوز دمشق واکنشی بدان نداشته است.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003RyO

منبع: فردا

کلیدواژه: آماده باش جبهة النصره سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۹۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المسیره، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای کمک به مردم مظلوم فلسطین و پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس به کشورمان، نیرو‌های مسلح یمن با انجام عملیات نظامی علیه کشتی‌های جنگی دشمن در دریای سرخ، دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار داده و به یاری خدا پهپاد‌ها با دقت به اهداف خود اصابت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

نیروی دریایی، موشکی و هوایی نیرو‌های مسلح یمن با انجام عملیات مشترک کشتی سی کلایدز (CYCLADES) را در دریای سرخ با دقت هدف قرار دادند.

هدف قرار دادن این کشتی پس از آن صورت گرفت که در تاریخ ۲۱ آوریل با فریب و استتار و ادعای اینکه عازم بندر دیگری است، از دستورالعمل ممنوعیت عبور کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی سرپیچی کرد و عازم بندر ام الرشراش شد. اما این کشتی تحت نظارت و پیگیری نیرو‌های مسلح ما بود و اخطار‌هایی به آن برای عدم ورود به بنادر فلسطین اشغالی داده شد، ولی پس از پافشاری بر نقض دستور ممنوعیت تردد، در فهرست کشتی‌های مورد هدف در منطقه عملیات نیرو‌های مسلح یمن قرار گرفت.

نیروی هوایی یمن همچنین با تعدادی پهپاد ناو اسرائیلی ام‌اس‌سی اوریون (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار داد.

نیرو‌های مسلح یمن با یاری خداوند و سپس با حمایت و پشتیبانی مردم بزرگ یمن و همه آزادگان ملت، به عملیات نظامی خود در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و دفاع از یمن عزیز ادامه می‌دهند. این عملیات جز با رفع محاصره و توقف تجاوز به مردم فلسطین در نوار غزه متوقف نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • کشف داروی غیرمجاز در مرغ فروشی
  • سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند
  • عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم