Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کسری ایجاد شده ناشی از نبود تعادل بین عرضه و تقاضا، سبب گرانی گوشت گوسفندی در بازار شده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمود حجتی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار افزود: کنترل قیمت‌ها در حیطه وظایف سازمان بازرسی و تعزیزات کشوری قرار دارد، اما در بحث تامین بازار، تقاضا برای گوشت قرمز گوسفندی به عرضه پیشی گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار داشت: بخش عمده تولید گوشت گوسفندی در کشور از طریق تولیدکنندگانی همچون چوپانان عشایر و روستاییان رمه گردان صورت می‌گیرد که با کمبود ظرفیت مراتع و محدودیت تامین علوفه مواجه هستند؛ این امر مشکلاتی را برای تولید و تامین دام سبک ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه برای واردات گوشت منجمد هیچ مشکلی نداریم، تصریح کرد: ذائقه مردم به سمت مصرف گوشت گرم گوسفندی است که تجار ایرانی در حد کشش بازار‌های آسیای میانه آن را تامین و وارد می‌کنند.

وزیر جهادکشاورزی گفت: برای واردات از مناطق دوردست به دلیل طولانی بودن مسیر، محصول باید با هواپیما حمل شود که اکنون گوشت گرم گوسفندی استرالیایی تامین و وارد می‌شود، اما قیمت تمام شده آن بالاست.

وی اضافه کرد: علاوه بر مشکل کمبود تولید بخشی از گرانی گوشت قرمز به سوء استفاده برخی در بازار برمی گردد که باید توسط دستگاه‌های نظارتی کنترل شود.

حجتی افزود: تلاش داریم از کشور‌های مختلف گوشت گرم مورد نیاز کشور را تامین و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بازار عرضه کنیم.

وزیر جهادکشاورزی درباره تاثیر اعتصاب کامیون داران بر حمل محصولات کشاورزی اظهار داشت: اعتصاب کامیون داران در مبادی بندری تاثیر بسزایی داشته در حالی که این اقدام در بازار میوه و سبزی چندان موثر نبوده است.

**دولت هشت هزارتن سیب زمینی را خرید تضمینی کرد
حجتی درباره خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: اکنون سهمیه سطح تولید به مناطق داده شده، اما به دلیل مسائل اقلیمی و زودتر گرم و سرد شدن برخی مناطق کشور، ممکن است همزمان محصول گوجه فرنگی از دو استان جیرفت - کهنوج و بندرعباس وارد بازار شود که موجب افت قیمت می‌شود.

 وی اظهار داشت: دولت برای حمایت از تولید کنندگان، خرید تضمینی گوجه فرنگی و سیب زمینی را در دستور کار دارد و تاکنون ۸ هزارتن سیب زمینی طرح استمرار در خارج از فصل تولید خریداری شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حجتی وزیر کشاورزی گرانی گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۹۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه‌ریزی لازم برای خرید تضمینی گندم و کُلزای کشاورزان این استان انجام شده و در این زمینه مشکلی نداریم. - اخبار استانها -

سید علی معتمدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته و هشت مرکز ویژه خرید تضمینی در استان پیش‌بینی و تجهیز شده و خرید تضمینی «کُلزا» نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شده‌ است.

وی عنوان کرد:  امسال 89 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته که از این مقدار 69 هزار هکتار دیم و مابقی به صورت آبی بوده و سطح زیر کشت جو نیز 28 هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود تولید قابل ملاحظه‌ای در گندم و جو داشته باشیم.

معتمدی‌پور با بیان اینکه سال گذشته 70 درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد، ابراز کرد: در سال زراعی جاری که با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده‌، برنامه‌ریزی هدفمند برای به‌کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به‌ عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته‌است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری و به‌خصوص در زمان تعطیلات هیچ‌گونه مشکل و کمبودی در زمینه تأمین و توزیع کالاهای اساسی در استان مشاهده نشد، افزود: در سال گذشته میزان 20 هزار تن مرغ در استان تولید شد که نسبت به تولید 13 هزار تنی در سال 1401، افزایش 30 درصدی را شاهد بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت که این موفقیت جز با برنامه‌ریزی درست، ترمیم زیرساخت‌ها و پای کار بودن تمام مدیران به دست نیامد و ضروری است که بار دیگر نیز با هم‌افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تأمین امنیت غذایی در استان موفقیتی دیگر را رقم بزنیم.

معتمدی پور با بیان اینکه از سال‌جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی‌نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی محول شده‌است، افزود: کار برداشت گندم و جو در استان توسط 321 دستگاه کمباین با 71 دستگاه بومی و مابقی غیربومی و از استان فارس صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۷۰ درصد ذائقه یزدی‌ها گوشت گوسفندی است
  • تولید سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان
  • قیمت گوشت قرمز امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سالانه ۶۰۰ هزارتن گوشت قرمز از دام سنگین تامین می شود
  • عشایر ملارد سال گذشته ۱۰۰۸ تُن گوشت قرمز تولید کرده اند