Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به حمایتهای بی نظیر مالی و معنوی وزیر دفاع و مقامات و مدیران عالی این وزارتخانه برای توسعه فعالیتهای قرآنی گفت: بی شک عنوان وزارتخانه قرآنی زیبنده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع به همراه  معاون هماهنگ کننده، معاون فرهنگی و مشاورین این سازمان از بیست وششمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام قندهاری در حاشیه بازدید از بخش ها و غرفه های مختلف نمایشگاه قرآن کریم با قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در حوزه فعالیتهای ترویجی و تبلیغی قرآن کریم گفت: رشد و گسترش فعالیتهای قرآنی که هر ساله در نمایشگاه بین المللی متبلور و تجمیع می شود مرهون تفکر قرآنی و مجاهدتهای امام راحل عظیم الشأن و رهبریهای داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.

حجت الاسلام قندهاری در این دیدار با مهم بر شمردن برگزاری نمایشگاه قرآن کریم افزود: برپائی نمایشگاهی از صدها تلاش صورت گرفته در زمینه قرآن کریم در حقیقت بهره گیری از انوار نورانی قرآن کریم، اسلام و شایسته تکریم و تقدیر است.


وی استفاده مناسب از قالبهای نو و روزآمد در توسعه فعالیتهای قرآنی را لازم و ضروری دانست و افزود: در هر دوره ای قالبی و شیوه ای از فعالیتهای  قرآنی ممکن است مورد توجه و اقبال مردم قرار گیرد، در عصر ارتباطات باید با بهره گیری از روشهای نوین و مبتنی بر علایق و سلایق مخاطبان، پیام قرآن کریم را برای نسل جوان و نوجوان که وارثان آینده انقلاب اسلامی اند، تبیین نمود و به حمدالله در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم شاهد بروز خلاقیتهاو ابتکارت نو در عرصه تولیدات قرآنی بودیم.


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به حمایتهای بی نظیر مالی و معنوی وزیر دفاع و مقامات و مدیران عالی این وزارتخانه برای توسعه فعالیتهای قرآنی افزود: بی شک  عنوان وزارتخانه قرآنی زیبنده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است، چرا که مدیران و مخاطبان و خانواده وزارت دفاع به بهره گیری از مفاهیم و آموزشهای قرآنی اهتمام جدی دارند.


وی با اشاره به وجود زیرساختهای مناسب در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای ترویج فعالیتهای قرآنی گفت: رویکرد وزارت دفاع در همه بخشهای صنعتی و فرهنگی از بالاترین سطوح مقامات و مدیران تا بدنه کارکنان و تلاشگران عرصه دفاعی مبتنی بر آموزه های قرآنی است و این تأثیر در نامگذاری محصولات گوناگون دفاعی، و در آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی در میان خانواده و کارکنان وزارت دفاع مشهود و ملموس است.


حجت الاسلام قندهاری افزود: محصولات دفاعی وزارت دفاع همگی برگرفته از واژگان قرآنی است محصولاتی مانند فجر، شهاب، قدر، زلزال، قیام، فاتح، عماد و انبوهی از تولیدات، همگی با اقتباس از آیات نورانی قرآن کریم نامگذاری می شوند و این روند در اعتلای فرهنگ سازمانی و خانوادگی وزارت دفاع با توسعه فعالیتهای قرآنی هر روز عمیق تر می گردد.


وی با ارائه آمار و ارقام فعالیتهای قرآنی وزارت دفاع، آنها را قابل تحسین خواند و گفت: وجود بیش از ده هزار نفر حافظ اجزاء مختلف قرآن کریم، سیصد نفر حافظ کل و شرکت بیش از پنجاه هزار نفر از خانواده های کارکنان ودجا در مدارس و مراکز آموزش غیرحضوری قرآنی و تولیدات جدید دینی و اخلاقی در حوزه فیلم کوتاه و انیمیشن که نیاز روز مخاطبان است، نشان محکمی بر توجه و تمرکز ویژه وزارت دفاع به ترویج و توسعه فعالیتهای قرآنی است.


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با تأکید بر استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان برای فراگیر نمودن فعالیتهای قرآنی گفت: سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در ماه مبارک رمضان توفیق برگزاری طرح ویژه آموزش قرآن کارکنان را در همه صنایع و رده های وابسته داشته و روزانه بالغ بر ده هزار کلاس قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می شود که با استقبال پر شور کارکنان و متخصصین دفاعی مواجه شده است.


حجت الاسلام قندهاری و هیئت همراه از بخش های مختلف نمایشگاه شامل فضای مجازی، حجاب و عفاف، موسسات و نهادهای دولتی، بخش هنری و بخش ویژه نیروهای مسلح و وزارت دفاع بازدید نمودند و از جدیدترین تحولات و تولیدات قرآنی کشور مطلع شدند.


بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با هدف تعمیم و ارتقاء باورهای قرآنی جامعه، توسعه و ترویج فرهنگ و معارف قرآن و عترت ، توجه به منویات قرآنی امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و جلب مشارکت حداکثری از نخبگان و فعالین قرآنی با شعار قرآن چلچراغ هدایت در هشت بخش و  بیش از 500 غرفه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران از تاریخ 29 اردیبهشت ماه تا 15 خرداد ماه سال جاری برگزار می شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه قرآن نمایشگاه قرآن کریم مجلس ماه رمضان مسجد کانون های مساجد قرآن کریم برجام کانون های فرهنگی هنری مساجد مساجد نمایشگاه قرآن وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۹۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به‌منظور توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی، گسترش و تقویت فرهنگ و تنوع‌بخشی به روش‌های سوادآموزی، تفاهم‌نامه مشترکی میان سازمان نهضت سوادآموزی به نمایندگی رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سرپرست این معاونت منعقد شد.

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه مشترک که در معاونت قرآن و عترت برگزار شد گفت: در دههٔ ۶۰ موج قرآنی گسترده‌ای در کشور راه افتاد و بعد از آن بنا به اتفاقاتی دچار نوسان شد و به لطف خداوند این موج در حال حاضر دوباره در حال شکل‌گیری و جای خشنودی است که همه سازمان‌های مردم‌نهاد مثل نهضت سوادآموزی قدم در ماندگاری آن برداشته و از این جریان به نحو مطلوب بهره برداری می‌کنند.

شبیر فیروزیان با ابراز خرسندی از فعالیت مشترک با سازمان نهضت سوادآموزی تصریح کرد: این معاونت می‌کوشد با پایبندی به تعهدات این تفاهم‌نامه برای معرفی افراد علاقه‌مند، روحانیان، مبلغان، معلمان، مربیان و مدرسان قرآن، فعالان فرهنگی داوطلب و خیران برای بهره‌گیری از توانمندی‌های آنها به‌ویژه در امر شناسایی، جذب، نگه داشت و آموزش سواد به جامعه هدف، همکاری لازم را با سازمان نهضت سواد آموزی داشته باشد و در راه تحقق اهداف و توافقات مشترک با درایت و برنامه ریزی به نتیجه مطلوب دست یابد.

وی افزود: راهبری و کمک در تبلیغ و ترویج و حمایت‌های ستادی از دفاتر استانی و همچنین نظارت کلان بر عملکرد آنها در این معاونت انجام خواهد شد.

فیروزیان اظهار کرد: تشکیل کمیته‌های راهبری و عملیاتی، انتخاب و سازماندهی افراد واجدالشرایط و صدور ابلاغ برای آنان برای فعالیت در واحد‌های زیر مجموعه، برنامه‌ریزی جهت توانمندسازی، نظارت وارزیابی مستمر برحسن اجرای برنامه‌ها و تهیه و تولید محتوا‌های تبلیغی، ترویجی و فرهنگی ویژه گروه هدف با رویکرد مفاهیم قرآنی از جمله فعالیت‌های این مدیریت در تحقق اهداف تفاهم‌نامه است.

در ادامه رئیس سازمان نهضت سوادآموزی موضوع انعقاد این تفاهم‌نامه را شناسایی و تهیه بانک اطلاعات افراد دارای سواد قرآنی بدون مدرک تحصیلی و بی‌سوادان علاقه‌مند به باسوادی از مسیر قرآن‌آموزی و جذب آنان باهدف باسوادی عنوان کرد.

علیرضا عبدی گفت: از جمله اهداف این تفاهم‌نامه تنوع‌بخشی به روش‌های سوادآموزی از مسیر قرآن‌آموزی و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه و جلب مشارکت و هم‌افزایی فعالان و خیران قرآنی و استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد در کاهش بی‌سوادان کشور است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به روش مکتب‌خانه‌ای و کاربرد‌های این نوع آموزش در زمان‌های گذشته درباره طرح سواد قرآنی اظهارکرد: یکی از مسائلی که ریشه در فرهنگ ما دارد و مورد غفلت واقع شده، موضوع سواد قرآنی است. سوادی که با آموزش قرآن انتقال پیدا می‌کرد و گوشه‌ای از این فرهنگ، یادگیری مهارت خواندن و نوشتن بود.

وی ادامه داد: افراد بسیاری در سنین مختلف هستند که تاکنون شرایط استفاده از فضای مدرسه برایشان مقدور نشده است؛ ولی از مسیر قرآن، خواندن و نوشتن را آموخته‌اند بسیاری از این افراد موفق به دریافت مدرک تحصیلی نشده‌اند و به همین دلیل سال‌ها مسیر رشد آنها مسدود مانده است. با اجرای این طرح سازمان نهضت سوادآموزی می‌کوشد تا افرادی را که سواد قرآنی دارند شناسایی شوند و بر مبنای توانمندی‌هایشان، مدرک تحصیلی دریافت کنند تا بتوانند در مقاطع بالاتر تحصیل کنند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: مورد دیگر در اجرای سواد قرآنی برای افرادی است که بنا به هر دلیلی تمایل دارند از طریقی غیر از مسیر‌های رسمی موجود، آموزش ببینند.

عبدی اظهار کرد: نیاز به اجرای این طرح از مراجعه افرادی شکل‌گرفته است که متقاضی یادگیری سواد هستند، اما نمی‌خواهند به‌صورت رسمی درس بخوانند؛ زیرا فقط تمایل دارند؛ قرآن و دعا خواندن را یاد بگیرند؛ بنابراین آموزش سواد قرآنی ظرفیتی است که برای این افراد فراهم می‌شود و افراد داوطلب می‌تواند از این مسیر باسواد شوند و مدرک تحصیلی دریافت کنند. علاوه بر این با ارائه مدرک تحصیلی مسیر پیشرفت در حوزه دانش برای این افراد هموار می‌شود.

وی در پایان مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه اضافه کرد: امید است با اجرای توافقات مشترک گام بزرگی در جهت اهداف هر دو سازمان برداشته شود.

این تفاهم‌نامه مشتمل بر ۷ ماده و در دو نسخه تنظیم و به امضاء طرفین رسید و مدت و زمان اعتبار آن به مدت ۲ سال است که در صورت توافق طرفین، قابل‌تمدید است.

دیگر خبرها

  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها استفاده نمی‌کنند | عده ای آب ژرف می خواهند و عده ای دیگر از آب دریای عمان !
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور