Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، بدعهدی آمریکا در توافق بین المللی برجام امروز به موضوع مورد بحث در بسیاری از رسانه های جهان تبدیل شده است.

 

ناظران سیاسی می گویند خروج ترامپ از برجام هم در ایران موجب تقویت نیروهای انقلابی و ضدآمریکایی می شود و هم در عرصه بین الملل تاثیر منفی زیادی بر وضعیت واشنگتن خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در همین راستا، روزنامه واشنگتن فری بیکن با انتشار یادداشتی به رویارویی دیپلماتیک ایران و آمریکا پس از خروج ترامپ از برجام پرداخته است.

 

به نوشته این رسانه آمریکایی، ایران درحال اجرای طرحی با برخی متحدان آمریکاست تا تحریم های جدید ترامپ را دور بزند.

 

واشنگتن فری بیکن افزود: مقامات ایرانی درحال پیش بردن طرحی با متحدان آمریکا در سراسر جهان هستند تا بتوانند یک سری اقدامات را عملی سازند و با تحریم های جدید دولت ترامپ که پس از خروج از توافق هسته ای اعمال شده مقابله نمایند.

 

در ادامه این گزارش آمده است: اقدامات ایران موجب به راه افتادن یک مسابقه و رویارویی اقتصادی جهانی بین آمریکا و متحدانش خواهد شد و متحدان آمریکا تلاش خواهند کرد که به تجارت خود با جمهوری اسلامی ادامه دهند.

 

این روزنامه نوشت: مسئولان ایران روز سه شنبه بیان داشتند که اخیرا دیدارهایی در سطح بالا را با مسئولان اتحادیه اروپا در هند و تایلند برگزار کرده اند تا راه های دور زدذن تحریم های جدید آمریکا را بررسی کنند.

 

به نوشته واشنگتن فری بیکن، تلاش های ایران و واکنش مثبت بسیاری از کشورهای جهان به این تلاش ها، مسئولان آمریکایی را آشفته کرده است. قانون گذاران آمریکایی، پیشتر اقداماتی را برای مقابله با همکاری دیگر کشورها با ایران، انجام داده بودند تا مطمئن شوند درصورت نقض قوانین آمریکا با واکنش های تند روبرو خواهند شد.

 

براساس این گزارش، وزارت خارجه آمریکا نیز برای مقابله با تلاش های ایران به تقلا افتاده تا شاید بتواند ائتلافی را با هدف منزوی ساختن تهران ایجاد کند.

 

یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا به واشنگتن فری بیکن گفته، تلاش های گسترده ای در جریان است و تیم های دییلماتیک آمریکا به نقاط مختلف جهان اعزام شده اند تا زمینه را برای تشدید فشار بر ایران آماده سازند.

 

به نوشته واشنگتن فری بیکن، هند و چین اعلام کرده اند علیرغم تحریم های آمریکا به خرید نفت از ایران ادامه خواهند داد و تعداد دیگری از کشورها نیز مشتاق به ادامه همکاری با تهران هستند؛ امری که موجب عصبانیت مقامات آمریکایی شده است.

 

 

 

111

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: واشنگتن فری بیکن واشنگتن فری بیکن برجام اروپا تحریم آمریکا جام نیوز ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۹۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند.

به گزارش مشرق، با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را بدرقه کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها، هیچ یک از مقامات چینی به بدرقه وزیر امور خارجه آمریکا را در فرودگاه پکن نرفتند و فقط نیکلاس برنز سفیر آمریکا در چین رئیسش را بدرقه کرد.

آنتونی بلینکن اخیراً به چین سفر کرد ولی از همان دقایق اولیه حضور او در چین باعث سردرگمی کارشناسان شد. به ویژه، گارلند نیکسون، کارشناس علوم سیاسی، در مصاحبه با ایزوستیای روسیه اشاره کرد که بسیار می‌گوید که وزیر امور خارجه به شانگهای وارد شد، نه به پکن.

این موضوع به دلیل عدم اهمیت سفر بلینکن برای رسانه‌های چینی بود که پوشش چندانی به عمل نیاوردند.

نیکسون خاطرنشان می‌کند که یک پروتکل دیپلماتیک می‌تواند نشان دهنده عدم احترام مناسب به هیئت آمریکایی باشد. این کارشناس تاکید می‌کند که پروتکل دیپلماتیک برای چین بسیار مهم است و این کشور از آن برای بیان اظهارات سیاسی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، در فیلم ملاقات بلینکن پس از ورود به چین، بینندگان متوجه شدند که مراسم به اصلاح استقبال از او بدون پروتکل‌های دیپلماتیک یعنی بدون فرش قرمز و یک هیئت بزرگ استقبال کننده چینی برگزار شد.

به نظر می‌رسد مقامات چینی می‌دانستند بلینکن با چه هدفی به این کشور سفر کرده است. چرا که او در دیدار با همتای چینی خود طبق معمول زبان تهدید و امر و نهی علیه پکن را اتخاذ کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!