Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گچساران - ايرنا - فرماندار گچساران گفت: 450 نفر از کارگران سد و نيروگاه چم شير که به دليل تاخير در پرداخت مطالبات خود در 23 ارديبهشت امسال دست از کار کشيده بودند به سر کار خود برگشتند.

عبدالرحيم رحيمي روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، ميزان بدهي شرکت سازنده سد به کارگران پيمانکاري را 300 ميليارد ريال ذکر کرد و افزود: مجموع بدهي اين سد ملي 500 ميليارد ريال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه مطالبات کارگران سد چم شير مربوط به سال هاي گذشته است گفت: در سال گذشته 10 ماه حقوق به کارگران اين سد در حال ساخت پرداخت شد.
رحيمي بيان کرد: تاکنون بيش از 10هزار ميليارد ريال اعتبار براي ساخت سد چم شير گچساران هزينه شده است.
وي تصريح کرد: هم اکنون ساخت تجهيزات نيروگاه سد چمشير 71 درصد پيشرفت فيزيکي دارد.
رئيس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعي گچساران در اين باره گفت: پنج هزار ميليارد ريال اعتبار براي تکميل نيروگاه سد چم شير در اين شهرستان نياز است.
بيژن مهدي پور افزود: بيش از 2 هزار نفر در اوج فعاليت عمراني در اين سد مشغول بکار بودند که اين تعداد در پايان سال 96 به يکهزار نفر رسيد.
وي ابراز کرد: در سالجاري بيش از 300 نفر از کارکنان اين سد از سوي پيمانکاران جزء اخراج شدند.
مهدي پور تصريح کرد: هم اکنون بيش از 700 نفر در اين سد مشغول به فعاليت هستند.
وي ابراز کرد: بعد از تعطيلي کارگاه سد چمشير به دليل پرداخت حقوق و معوقات، جلسات متعددي در اين زمينه انجام گرفت و که اکنون عمليات اجرايي اين سد آغاز شده است.
مهدي پور حجم کل مخزن اين سد را 2 ميليارد و 300 ميليون متر مکعب با مساحت 51 کيلومتر مربع، طول درياچه 48 کيلومتر و تراز نرمال از سطح دريا را 604 متر عنوان کرد.
وي بيان کرد: سه نيرو گاه 55 مگاوات و 2 نيرو گاه 5/5 مگاواتي هم اکنون در اين سد در حال ساخت است که با بهره برداري از اين طرح ها سالانه 482 گيگاوات انرژي در ساعت توليد مي کند.
مهدي پور ابراز کرد: تأمين آب آشاميدني و صنعت، بهره‌مند شدن 100 هزار هکتار از زمين‌هاي کشاورزي استان‌هاي کهگيلويه و بويراحمد، خوزستان و بوشهر، ذخيره و کنترل آب رودخانه زهره به ميزان يک ميليارد و 800 ميليون متر مکعب، توليد 282 مگاوات برق آبي، کنترل سيلاب‌هاي مخرب رودخانه زهره، اشتغال زايي در زمان اجراي طرح و زير ساخت‌هاي صنعت گردشگري و پرورش ماهي از مهمترين مزاياي اين سد است.
تاکنون بيش از پنج ميليون متر مکعب حفاري، انفجار و سنگ برداري براي ساخت راه هاي دستري و محل سازه هاي اصلي طرح اجرا شده است.
مطالعه احداث سد چم شير در سال 77 از سوي سازمان آب منطقه‌اي فارس، بوشهر و کهگيلويه و بويراحمد آغاز و در سال 90 فاز اول مطالعه آن تکميل شد.
نيروگاه و سد چم شير در 25 کيلومتري جنوب شرقي شهر دوگنبدان در استان کهگيلويه و بويراحمد و بر روي رودخانه زهره ساخته مي‌شود.
2082/1662
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۷۹۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) ساخت اسکله شناور در سواحل غزه

(عکس) ساخت اسکله شناور در سواحل غزه

دیگر خبرها

  • توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • رتبه اول قم از لحاظ سرعت ساخت در نهضت ملی مسکن
  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • (عکس) ساخت اسکله شناور در سواحل غزه
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود
  • اعلام برنامه مسابقات چهار هفته پایانی لیگ یک فوتبال ایران