Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد به نقل از روزنامه نوای وقت، مجلس ملی پاکستان طرح نامگذاری 15 رمضان المبارک به عنوان روز ایتام در این کشور، را به اتفاق آرا تصویب کرد.
این اقدام مجلس ملی پاکستان با هدف ابراز همبستگی و حمایت از کودکان یتیم در این کشور صورت گرفته است.
در این طرح آمده است: در این روز باید مراسم ویژه در سرتاسر کشور برای نشان دادن اهمیت کفالت، تامین نیازمندی ها و آموزش کودکان یتیم برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس رسانه های پاکستان نیز وظیفه دارند در این روز فرهنگ سرپرستی از ایتام در کشور را ترویج دهند تا این سنت حسنه در جامعه پاکستان، نهادینه شود.
طبق آماری غیر رسمی حدود 4 ممیز 2 میلیون کودک در پاکستان وجود دارد که بسیاری از این کودکان تحت کفالت اقوام و برخی تحت کفالت سازمان ها و افراد خیر هستند.
بر اساس اعلام این آمار حوادث تروریستی، بلایای طبیعی، حوادث غیرپیش بینی شده و بیماری، موجب افزایش مرگ و میرها درپاکستان شده است که در نتیجه آن هر ساله بر تعداد کودکان یتیم در کشور افزوده می شود.
پیش از این نیز در نشست وزرای خارجه سازمان کنفرانس اسلامی در سال 2013، کشورهای اسلامی با نامگذاری 15 رمضان به عنوان روز ایتام توافق کرده بودند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نامگذاري رمضان ايتام يتيم پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۸۰۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد

حسن شیخ الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این تعداد پوشاک با همت یکی از خیرین تهیه و در بین فرزندان ایتام شهرستان پاوه توزیع شد.

وی افزود: ارزش ریالی ۸۰ دست پوشاک اهدایی به ایتام این شهرستان یک میلیارد ریال بوده و از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان پاوه بیان کرد: پوشاک اهدایی در کمترین زمان ممکن به فرزندان مورد نظر تقدیم شد.

شیخ الملوکی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم فعالیت‌های گسترده‌تری در این خصوص انجام شود و این هدایا با توجه به نیازسنجی به ایتام و نیازمندان مورد نظر و طبق نیت خیرین اهدا شود.

کد خبر 6088596

دیگر خبرها

  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • یکهزار و ۵۴۸ معلم و استاد دانشگاه، حامی ایتام و محسنین استان یزد هستند
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند
  • بهترین لحظه تاریخ معلمی مجتبی شکوری (فیلم)
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • ۸۰ بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد