Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آوای رمضان و مناجات خوانی و سحر خوانی در فرهنگستان هنر تهران با هنرنمایی هنرمندان موسیقی نواحی پیچید.
در این محفل هنرمندانی از جمله عاشیق احد ملکی از آذربایجان، محمد رضا اسحاقی گرجی از مازندران، کرم میرزا زبردست از بوشهر و حمیدالله سیدزاده از سراوان به اجرای آثاری با موضوع سحر، مناجات و رمضان پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هوشنگ جاوید کارشناس و پژوهشگر موسیقی نواحی در این مراسم با بیان اینکه ریشه مناجات از پیش از اسلام در ایران وجود داشته است، گفت: رسم مناجات سحرگاهی در ایران بین پادشاهان ایرانی مرسوم بوده و سحر خوانی در ایران پیش از اسلام درباری بوده است و پس از اسلام پادشاهان و بزرگان از آن به عنوان روشی برای بیدار کردن مردم برای مناجات با خدا بهره بردند.
وی افزود: در عصر حاضر شاعری نداریم که بسم الله سرایی کرده باشد و بسم الله خوانی نداریم که این یکی از بزرگترین مشکلات امروز است و جای تأسف دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: موسیقی نواحی سیستان و بلوچستان سراوان تهران مناجات خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۸۰۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلال‌زاده: زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: زیاده‌گویی، تمامیت‌خواهی و مخالفت‌خوانی‌های مکرر پارلمان اروپا در خصوص ایران فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «وحید جلال‌زاده» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، نوشت: زیاده‌گویی، تمامیت‌خواهی و مخالفت‌خوانی‌های مکرر پارلمان اروپا در خصوص ایران نه مبنای قانونی دارد و نه الزامی برای شورا و اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند و نه گوش شنوایی در ایران دارد. فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است.

دیگر خبرها

  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • جلال‌زاده: زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • کری‌خوانی سرمربی تایلند برای ایران پیش از فینال
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در داخل و خارج کشور برپا می‌شود
  • زوج شاهنامه‌خوان بام ایران در شهر‌های ایران خوان خرد می‌گسترانند