Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@16:45:21 GMT

بحران ایتالیا بازارهای مالی را به هم ریخت

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۸۰۹۳۸

بحران ایتالیا بازارهای مالی را به هم ریخت

سهام آسیایی در معاملات امروز، چهارشنبه، درحالی‌که بحران ایتالیا بازارهای مالی جهان را به هم ریخته است، به سقوط خود ادامه داد.

به گزارش رویترز، روز چهارشنبه، درحالی‌که بحران ایتالیا بازارهای مالی جهان را به هم ریخته است، سهام آسیایی به سقوط خود ادامه داد. یورو به پایین‌ترین میزان ۱۰ ماهه خود رسید و نرخ بهره ایتالیا بالا رفت که این باعث شد سرمایه‌گذاران به خرید سرمایه‌های امن مانند اوراق خزانه‌داری آمریکا هجوم بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، ۱.۵ درصد سقوط کرد.

نیکی ژاپن سقوط سنگین‌تری داشت و با ۱.۹ درصد کاهش به پایین‌ترین سطح ۶ هفته‌ای خود رسید.

سهام چین هم به قعر فرو رفتند؛ کامپوزیت شانگهای ۱.۸ درصد سقوط کرد.

کوسپی کره‌جنوبی با سقوط سنگین ۲ درصدی مواجه شد و شاخص استرالیا، ای‌اس‌اکس ۰.۶ درصد افت کرد.

سرمایه‌گذاران می‌ترسند تکرار انتخابات در سومین اقتصاد بزرگ اروپا، که ممکن است در همین جولای برگزار شود، می‌تواند به رفراندومی برای عضویت ایتالیا در اتحادیه اروپا تبدیل شود.

سود اوراق کوتاه‌مدت ایتالیا، که معیاری حساس به ریسک سیاسی است، ۱.۵ درصد جهش کرد. این بزرگترین سود این اوراق در حدود ۲۶ سال گذشته است به طوری که سود اوراق به بالاترین سطح خود از ۲۰۱۳ تا کنون رسیده است.

سرمایه‌های امن نظیر اوراق قرضه آمریکا، اوراق قرضه آلمان، ین ژاپن، دلار آمریکا و طلا، اوج گرفتند. یورو در برابر فرانک سوئیس، ین ژاپن و دلار سقوط کرد و به نرخ 1.15 دلار رسید که پایین‌ترین سطح آن از ماه جولای تا کنون است.

در آسیا تمرکز سرمایه‌گذاران به فراز و نشیب‌های مربوط به اجلاس کره‌شمالی-آمریکا و روابط تجاری چین-آمریکا، معطوف شده است.

روز سه‌شنبه ایالات‌متحده اعلام کرد به اقداماتی در مقابله با تجارت چین ادامه خواهد داد که این با واکنش شدید رسانه‌های چینی مواجه شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازارهای مالی جهان سهام یورو ایتالیا شاخص اقیانوسیه ژاپن چین انتخابات اقتصاد اتحادیه اروپا دلار تجارت ایتالیا یورو بورس آسیا بورس جهانی بازار مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۸۰۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، محمدحسین مقیسه گفت: به پیشنهاد هیات مدیره و تصویب مجمع عمومی، سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری از پنج به ۱۰ میلیارد تومان و سقف انواع ضمانت‌نامه‌های غیراعتباری (پیمانکاری -قراردادی) از ۱۰ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش سقف ضمانت‌نامه‌ها، اظهار داشت: افزایش سقف ضمانت‌نامه‌های این صندوق برای صنایع کوچک در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، اثربخشی خدمات صندوق را به صورت معنی‌داری افزایش خواهد داد و نقش صندوق را در جهش تولید برجسته‌تر خواهد کرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تصریح‌کرد: ضمانت‌نامه اعتباری، برای پوشش ریسک عدم بازپرداخت تسهیلات اعطایی به نفع بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری و همچنین تضمین تامین مالی از طریق سکو‌های تامین مالی جمعی و سکو‌های تامین مالی زنجیره تامین با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد صادر می‌شود. درصد پوشش این نوع ضمانت‌نامه ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات سرمایه در گردش، ایجادی و توسعه‌ای را شامل خواهد شد.

مقیسه ادامه‌داد: صندوق با صدور انواع ضمانت‌نامه غیراعتباری به‌نفع کارفرما، تسهیل‌گر اجرای قرارداد‌های واحد‌های تولیدی مشمول تعریف صنایع کوچک است.

وی خاطرنشان‌کرد: ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حُسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد، به درخواست واحد‌های تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهمیت وجود پیش‌بینی مالی برای استارت‌آپ‌های کوچک چیست؟
  • خبر مهم برای یارانه بگیران | چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • بازارهای نوظهور جهان با سریع‌ترین رشد در دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹
  • بررسی تاثیر حملات حماس، اسرائیل و اتفاقات اخیر منطقه بر بازار‌های مالی
  • چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • توصیه به یارانه‌بگیران/ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • چرا انتشار اوراق رهنی مسکن در ایران گره گشا نبود؟