Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حسن عباسی در انتهای این سخنرانی هشدار مهمی در مورد مسابقات جام جهانی پیش‌رو دادند و گفتند:«همزمان با تمام جام جهانی‌هایی که هم‌سن‌های ما دیده اند، دشمن برنامه‌های استعماری را پیش برده و جنایت‌ها رقم زده است.» او به عنوان نمونه، حمله‌ی اسرائیل به غزه و حمله‌ی داعش به دیرالزور را همزمان با جام جهانی‌ گذشته یادآوری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرویس بین الملل فردا: تجمع خیمه های بازگشت دانشگاهیان علم و صنعت، شب گذشته در دومین شب خود میزبان دکترحسن عباسی و محمدصادق شهبازی، دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی بود،
دکتر عباسی انقلابیون گذشته را به سه نسل تقسیم کرد؛ نسل اول که در بهبوهه انقلاب بود، نسل دوم که دفاع مقدس را پیش برد و نسل سوم که در زد و خورد‌های فرهنگی ایستادگی کرد. او عنوان کرد که از هر نسلی پشیمان شده‌ها و از انقلاب بریده‌ها داریم اما انقلاب بدون آن‌ها ماند و از بین نرفت.
دکتر عباسی میدان مبارزه‌ی نسل چهارم را در جنگ اقتصادی دانستند و افزود:«کشورهای غربی به دنبال تئوریزه‌کردن ولایت فقیه سکولاریزه هستند». وی علت چنین اقدامی را کارآمدی نظام سیاسی ایران اسلامی در بقا و هجمه‌ به دشمنانش دانست.


او همچنین استراتژی دشمن برای نابودی اسلام پرده برداشت که به دنبال راه‌انداختن جنگ سی ساله‌ی مذهبی در جهان اسلام بود تا شیعه و اهل سنت را مقابل هم قرار دهد. امام خامنه‌ای این فتنه را در بعد نظامی با حاج قاسم سلیمانی و در بعد ایدئولوژیک با مجمع جهانی تقریب مذاهب خنثی کردند. بعد از این شکست بزرگ، انگلستان در صدد آمد تا عربستان صعودی را به سمت لیبرالیسم ببرد و یک الگو از کشور طراز اسلامی ارائه دهد.
وی سه اهرم اعمال قدرت نظام سلطه را در کنترل انرژی، غذا و پول عنوان کرد و مسئله‌ی فلسطین را کلید مبارزه‌ در رفع این سلطه دانست. استاد عباسی با اشاره به انسان‌ساز بودن ایدئولوژی اسلامی بیان کرد:«آجری که قرار است نسل چهارم انقلاب بگذارد، ارائه‌ی نظام معیشتی اسلامی است.» همچنین در مورد نقش قدس در رسالت نسل کنونی عنوان داشت:«موضوع قدس برای ما یک مسئله‌ی ایدئولوژیک است نه یک بحث استراتژیک. شوروی وقتی شکست خورد که مسائل ایدئولوژیک به مسائل استراتژیک تقلیل داد.»
وی عنوان کرد:«فلسطینیان با پرتاب سنگ زنده هستند و مجموعا ۱۱۴ روز اسرائیل را شکست داده اند.» او با اشاره به هزینه‌ی ۸ میلیارد دلاری دشمن برای شکست خط مقاومت در استراتژی جنگ سی ساله‌ی مذهبی خود بیان کرد که کل بودجه‌ی نظامی کشور ۱۲ میلیارد دلار است که تنها بیست درصد آن پرداخت شده است.
دکتر حسن عباسی در انتهای این سخنرانی هشدار مهمی در مورد مسابقات جام جهانی پیش‌رو دادند و گفتند:«همزمان با تمام جام جهانی‌هایی که هم‌سن‌های ما دیده اند، دشمن برنامه‌های استعماری را پیش برده و جنایت‌ها رقم زده است.» او به عنوان نمونه، حمله‌ی اسرائیل به غزه و حمله‌ی داعش به دیرالزور را همزمان با جام جهانی‌ گذشته یادآوری کرد.
شهبازی نیز در گفت و گو با تجمع کنندگان سخنان خود را اینگونه شروع کرد:«اگر بخواهیم دو سه اتفاق مهم در دو سه قرن جهان اسلام را نام ببریم، یکی فروپاشی عثمانی، قرارداد دساسپیکو و قرارداد بالفورد است که نخست وزیر انگلیس حق حضور یهود در فلسطین را به رسمیت شناخت. واقعه‌ی دوم انقلاب اسلامی ایران است؛ خروجی انقلاب اسلامی به فلسطین و مقاومت هم رسید، ولی جنگ هشت ساله هرچند انقلاب را به جهان اسلام صادر کرد در آن صف‌بندی‌ هم ایجاد کرد. البته ناگفته نماند که اولین انتفاضه فلسطین بعد از حج خونین اتفاق افتاد که الگوگرفته از تظاهرات مردم ایران در برائت از مشرکین بود.»
وی با اشاره به ظهور نسل جدید از مبارزان فلسطینی گفت:«نسل اول مبارزات در فلسطین، یاسر عرفات و نسل دوم حماس و جهاد بود. اما امروز نسل سومی از مبارزان ظهور کرده است که از نسل‌های پیشین خود انقلابی‌تر است. نسلی که از لحاظ فکری به ما نزدیک‌تر و بیشتر در فضای مبارزه هستند که نمونه‌ی آن عهدالتمیمی است که در زندان‌های اسرائیل هفده‌ساله شد. اما مشکلی که وجود دارد این نسل از مبارزان با انقلاب اسلامی آشنایی ندارند. سومین اتفاق مهم جهان اسلام در قرن‌های اخیر همین روند جدید مبارزات است.»
دبیر اسبق جنبش عدالت‌خواه دانشجویی این‌گونه به سخنانش در تجمع خیمه‌های بازگشت دانشگاه علم و صنعت پایان داد:«این فضای جوانان فلسطینی باید شما را ببینند، درست است که کمک‌های موشک‌های ما به حماس می‌رسد اما این‌ها برای نسل جدید مبارزات مشهود نیست و این همراهی شما باید به نظر آن‌ها برسد. خارج‌تر از اینجا باشید، کارهایی که در خارج از کشور اثرگذار باشد انجام دهید و از وزارت خارجه و نهادهای مرتبط مطالبه کنید. سه کار مهم در تقابل با اسرائیل لازم است؛ تحریم کالاهای اقتصادی، پیگیری حقوقی و کارهای نظامی همانند حماس. این کارهای نمادین که شما انجام می‌دهید هم خیلی لازم است. اما به کار‌های مهم هم فکر کنید. ما در مقابل شهیدان اخیر فلسطین وظیفه داریم.»

گفتگو با دکتر عباسی و محمدصادق شهبازی در حالی تا پاسی از شب ادامه داشت که بارش چندباره باران نتوانست، این جلسه را که در فضایی رو باز بود، به هم بزند.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Ryz

منبع: فردا

کلیدواژه: حسن عباسی فلسطین دانشگاه علم و صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۸۱۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان

ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان از احتمال برف‌باری، بارندگی شدید، رعدوبرق، سیلاب و بادهای نسبتاً شدید در ۲۷ ولایت افغانستان هشدار داده است.

ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان با نشر خبرنامه‌ای نوشته است در هرات، فراه، نیمروز، هلمند، قندهار، زابل، پکتیا، پکتیکا، غزنی، دایکندی، ارزگان، غور، بادغیس، فاریاب، سرپل، بلخ، سمنگان، بامیان، میدان‌وردک، لوگر، کابل، پروان، بغلان، پنجشیر، کاپیسا، بدخشان و تخار به شمول سالنگ‌ها این احتمال وجود دارد.

مقدار بارندگی در نقاط مختلف بین ۱۵ تا ۶۰ ملی‌متر گفته شده ‌است.

این ریاست همچنان در ولایت‌های شمالی، شمال‌غربی، غربی، مرکزی، جنوب‌غربی و جنوبی به‌شمول سالنگ‌ها احتمال وقوع بادهای نسبتاً شدید توام با گرد و خاک با سرعت بین ۳۰ تا ۸۵ کیلومتر در ساعت را پیش‌بینی کرده است.

گفتنی است که رویدادهای طبیعی طی روزهای پسین تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی بر شهروندان افغانستان وارد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حمایت قاطع مردم پشتوانه فرماندهی انتظامی کشور برای ادامه طرح نور
  • دشمنانی که به دنبال ناامیدی مردم ایران بوند در حال نابودی هستند
  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان
  • نقش مهم متفکران دینی در ایجاد وحدت
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • اهمیت عملیات وعده صادق مانند تسخیر لانه جاسوسی است
  • مردم فلسطین، نیازمند دوراندیشی دولتهای مسلمان
  • علم‌آموزی همواره در آیات و روایات مورد تاکید بوده است
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!