Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که اجرای آن‌را منصور ضابطیان و زهره سادات هاشمی بر عهده داشتند بسیاری از هنرمندان و چهره‌های برجسته فرهنگی و اجتماعی از جمله ،‌شهرام گیل‌آبادی، فرید سجادی حسینی، فریبا کوثری، نعیمه نظام‌دوست، حامد جوادزاده، گیتی معینی، گیتی قاسمی، فرزانه سهیلی، الهام جعفرنژاد و محمدجواد حق‌شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و همچنین حبیب‌الله مسعودی فرید،‌ معاون اجتماعی بهزیستی کشور و جمع زیادی از یاوران و همراهان جمعیت طلوع بی‌نشانها و افراد دغدغه‌مند و نیکوکار کشور حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهمین جشن همدلی با اجرای سرود ملی آغاز شد و پس از معرفی جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها به افرادی که برای اولین بار در این مراسم حاضر بودند، تعدادی از دختران نوجوان سرای مهر با اجرای پرفورمنس ایران به خاک وطن ادای احترام کردند.

سرای مهر اولین مرکز اقامتی،‌درمانی و آموزشی مادر و کودک است که به خانه گرم و امن ۸۰ زن و دختر نوجوان و کودک آسیب‌دیده از کارتن‌خوابی و اعتیاد تبدیل شده است و این افراد مراحل درمان، آموزش و اشتغال خود را در این مرکز سپری می‌کنند.

«همدلی» با اجرای موسیقی گروه «ماتا» به سرپرستی بهزاد احمدی و اجرای ساسان پاشایی‌فر ادامه پیدا کرد.

تعدای از بهبود یافتگان جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها در سال‌های گذشته ضمن طی فرآیند بهبودی، موفق به نقش‌آفرینی در برخی پروژه‌های سینمایی از جمله «مغزهای کوچک زنگ‌زنده» به کارگردانی هومن سیدی و «آوانتاژ» و «بچه‌خور» به کارگردانی محمد کارت شده‌اند که هر سه فیلم در عرصه‌های داخلی از جمله جشنواره داخلی و بین‌المللی فیلم فجر و همچنبن عرصه‌های بین‌المللی موفقیت‌های چشمگیری را کسب کرده‌اند. مراسم با اهدای تندیس به این افراد توسط فعالان سینمایی، فرهنگی و اجتماعی حاضر در مراسم ادامه پیدا کرد.

در پایان همراهان جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها با اهدای کمک‌های مالی خود، در تامین هزینه‌های زندگی، درمان، بهداشت، آموزش و... بهبودیافتگان، بار دیگر بر این باور هم‌پیمان شدند که «این سرا را سزا بیش از این است»

جشن همدلی گردهمایی سالانه جمعیت طلوع بی‌نشان‌هاست که هر ساله در ماه رمضان با هدف اطلاع‌رسانی عمومی و جلب حمایت اجتماعی و همچنین تلاش برای تغییر نگرش جامعه نسبت به افراد آسیب‌دیده اجتماعی برگزار می‌شود و جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها می‌کوشد با ارائه گزارش عملکرد سالانه خود درباره کمیت و کیفیت بهبودی افراد کارتن‌خوابی که در کنار طلوع و در یکی از سراهای امید، مهر، نور، ایمان و به‌سوی ایمان فرآیند بهبودی خود را سپری کرده‌اند به افراد جامعه یادآور شود که با تغییر نگرش و حمایت جمعی به جای طرد افراد آسیب‌دیده اجتماعی، می‌توان مسیر زندگی این افراد و مسیر زیست اجتماعی جامعه را از تاریکی به سوی بهبودی و روشنایی تغییر داد.

جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها قدردان همراهی و حمایت تمامی افرادی است که قلبشان برای تنها ماندگان این سرزمین می‌تپد و برای آبادی این سرزمین تا پای جان ایستاده‌اند.

کد خبر 4310583

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدجواد حق شناس کارتن خوابی شهرداری تهران شورای شهر تهران شهر تهران وزارت آموزش و پرورش سازمان تامین اجتماعی بیمه محمد علی افشانی نیروی انتظامی ترافیک سرهنگ نادر رحمانی سازمان هواشناسی محسن هاشمی دانش آموزان بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۸۱۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا نصیری ظهر پنجشنبه در جلسه هماهنگی اجرای طرح همیاران آرامش، اظهار کرد: این طرح به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت فرمانده کلانتری، معاونت فرهنگی و اجتماعی استان و پلیس‌های تخصصی در اردیبهشت ماه جاری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح همیاران آرامش در ۸ نقطه از شهرهای گرگان و گنبد اجرایی می‌شود، افزود: این طرح در ۶ منطقه گرگان و دو منطقه گنبد اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی گلستان گفت: همه سازمان‌های خدمات رسان و حمایتی از جمله کمیته امداد، شهرداری، فرمانداری، بسیج، شورا و معتمد محل، خیرین، سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و عفاف و حجاب با هدف ارتقا توانمندی ساکنان و کمک به حل مشکلات و آسیب‌ها در این طرح مشارکت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تئاتر خیابانی با موضوع یکی از آسیب‌های اجتماعی محله در دو نوبت صبح و بعد ظهر در این محلات اجرایی خواهد شد، گفت: برای حل مسائل مناطق و اجرای طرح، اطلس آسیب‌های موجود استخراج شد.

نصیری اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی به عنوان اموری که نظم عمومی جامعه را به هم می‌زنند و هنجارهای آن را مورد تعرض قرار می‌دهند بسیار حائز اهمیت است و می‌طلبد تلاش‌ها در این زمینه از سوی همه سازمان‌ها بیشتر شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان با تاکید بر نقش خانواده و آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فقر، اعتیاد، طلاق، بدحجابی و فضای مجازی و گفت: برخورد هوشمندانه با این معضلات، نیاز به همکاری و همگرایی بیش از پیش تمامی متولیان امر، نخبگان علمی، دینی و فرهنگی، خیرین و همراهی مردم در این زمینه دارد.

کد خبر 6088543

دیگر خبرها

  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • همدلی مردم ایران با تیم ملی فوتسال
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • میوه َشادی بخش را بشناسیم
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • اکران فیلم مستند از اراک تا تل‌آویو
  • فیلم مستند از اراک تا تل‌آویو اکران شد
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد