Web Analytics Made Easy - Statcounter

 فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی امروز در نشست خبری گفت: در این حادثه که 22 اردیبهشت اتفاق افتاد، سرنشینان یک خودرو پراید در میدان جمهوری اسلامی مشهد به یک خودروی پژو پارس آتش گشودند و 2 سرنشین آن را کشتند.

سردار قادر کریمی، افزود:از همان روز وقوع این حادثه با وجود شواهد موجود در صحنه و اظهارات شاهدان، تحقیقات آغازشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با مدارک مکشوفه در خودرو پژو پارس مشخص شد مقتولان نیز سابقه شرارت، سرقت مسلحانه و حمل سلاح داشته اند.

سردار کریمی با اشاره به دستگیری 2 عامل اصلی این حادثه که مسلح بودند و در یکی از شهرهای مجاور مشهد زندگی می کردند گفت: با اقرار این افراد، 3 نفر دیگر نیز دستگیر شدند که ضارب اصلی در میان آنان است.

 فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با بیان اینکه 3 قبضه سلاح گرم و 3 خودروی سواری نیز از این گروه کشف شده است افزود: ضارب اصلی سابقه ارتکاب قتل در سال 84 در شهر تربت جام را دارد.

کریمی گفت: این فرد در سال 92 نیز با استفاده از سلاح جنگی اقدام به سرقت یک واحد طلافروشی کرده بود.

وی افزود: پارسال نیز یک قتل در قاسم آباد مشهد رخ داده بود که مقتول آن برادر یکی از متهمان حادثه فعلی است.

سردار کریمی گفت: همین موضوع و ارتباط مقتولان میدان جمهوری با آن قتل، از سرنخ های اصلی دستگیری این 5 شرور بوده است.

وی افزود: همه این افراد در جرائم مهم و خشن حتی در خارج از استان شرکت داشتند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: علت درگیری درگیری مسلحانه میدان جمهوری اسلامی مشهد قتل سرقت مسلحانه خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۸۱۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک»؛ بازتابی از حادثه عاشورای تاریخی حرم رضوی

کارگردان تئاتر خیابانی لکه‌های پاک گفت: نمایش خیابانی لکه‌های پاک تا سوم اردیبهشت در صحن سبزه میدان زنجان به ماجرای بمب گذاری عاشورای ۷۶ در حرم مطهر امام رضا (ع) می‌پردازد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در روز‌های نخستین اردیبهشت ماه، صحن سبزه میدان شاهد اجرای نمایش خیابانی "لکه‌های پاک" خواهد بود. این نمایش که به کارگردانی فرشته جعفری و بازیگری او و مهدی روزبهانی به صحنه می‌رود، به یکی از تلخ‌ترین رویداد‌های تاریخ معاصر ایران یعنی بمب‌گذاری عاشورای سال ۷۶ در حرم مطهر امام رضا (ع)، می‌پردازد.

 

"لکه‌های پاک" با هدف ایجاد آگاهی و انعکاس احساسات و عواطف جامعه در قبال این حادثه، تلاش می‌کند تا با استفاده از زبان هنر، پیام صلح و دوستی را به مخاطبان خود منتقل کند.


جعفری، که هم در نقش کارگردان و هم بازیگر حضور دارد، با بهره‌گیری از تجربیات شخصی و تاریخی، سعی در بازآفرینی فضایی دارد که در آن تماشاگران می‌توانند با درد و رنج بازماندگان این فاجعه همدلی کنند.


این نمایش که در روز‌های اول، دوم و سوم اردیبهشت در محیط باز صحن سبزه میدان به اجرا درمی‌آید و در تاریخ‌های ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت نیز در مدارس و دانشگاه‌های زنجان به نمایش گذاشته خواهد شد، این برنامه‌ریزی با هدف دسترسی گسترده‌تر مخاطبان و به ویژه جوانان به این اثر هنری صورت گرفته است.
جعفری و روزبهانی، با اجرایی پرشور و هنرمندانه، قصد دارند تا تأثیرگذاری عمیقی بر روی تماشاگران داشته باشند و آن‌ها را به تأمل و تفکر در مورد موضوعاتی، چون خشونت، تروریسم و تاثیرات آن بر جامعه وادارند. "لکه‌های پاک" نه تنها یک اثر هنری است، بلکه یک فراخوان برای صلح و همدلی در برابر خشونت و نفرت محسوب می‌شود.


با توجه به اهمیت موضوع و کیفیت بالای اجرایی، انتظار می‌رود که این نمایش توجه و استقبال گسترده‌ای را از سوی عموم مردم و به خصوص جامعه هنری به همراه داشته باشد. این نمایش، برای بازاندیشی و درک بهتر از تاریخ معاصر و نقش هنر در پرداختن به مسائل اجتماعی و تاریخی فرصتی را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • بارندگی منجر به کندی حرکت در برخی مسیرهای اصلی مشهد شده است
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید
  • دستگیری زن قاتل در اردبیل در کمتر از ۲۴ ساعت
  • زن قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد
  • علی هیبتی کیست؟ از درگیری مسلحانه تا حرکت غیرورزشی
  • انتقاد تند از کریمی قدوسی بعد از ادعای جنجالی اش در حوزه نظامی / نه مسئولیت دارد نه عقوبت می شود!
  • نمایش خیابانی «لکه‌های پاک»؛ بازتابی از حادثه عاشورای تاریخی حرم رضوی
  • درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری | شوهرم دیپلمه بود، من او را آقای دکتر کردم!