Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ یکی از بخش‌های بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که استقبال بسیار خوبی نیز از آن شده است، بخش کودک و نوجوان است. انسجام بخش کودک و نوجوان تحت مدیریت واحد، باعث شده است تا میزان تأثیرگذاری و جذب این بخش از نمایشگاه فراوان باشد.
یکی از اتفاقات مهمی که در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه بیست و ششم رخ داده است، تعریف این بخش در چهار قسمت کلی فعالیت‌های هنری، قصه و قصه‌گویی، بازی و مسابقه و بخش دیجیتال است که این تقسیم بندی باعث شده تا بازدیدکنندگان بدون هیچ مشکلی به قسمت‌های مختلف مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از برنامه‌های پرمخاطب این بخش از نمایشگاه برنامه تولیدی عمو مهربان و خاله رویا است که از شبکه دو سیما پخش می‌شود و موجب شده است تا این بخش در زمان اجرا و تولید هر برنامه یکی از بخش‌های شلوغ و پربیننده نمایشگاه باشد.
در بخش فعالیت‌های هنری بخش کودک و نوجوان، فعالیت‌‌‌های مختلفی با موضوعات قرآنی ازجمله معرق، پتینه، کار با گل و سرامیک، نقاشی دیواری، گچ و آئینه، نقاشی خلاق قرآنی، کلاژ، کتاب‌سازی، ماسه و ... انجام می‌شود که هر کدام از قشر کودک و نوجوان با اشتیاق خاصی همراه با والدین خود در این فعالیت‌ها شرکت دارند.
همچنین، در قسمت بازی‌های بخش کودک و نوجوان نمایشگاه نیز معارف دینی به صورت غیر مستقیم به کودکان و نوجوانان القا می‌شود. موضوعات اخلاقی و اعتقادی که ذهن کودک و نوجوان امروزی درگیر آن‌هاست، از طریق بازی و مسابقه به ایشان القا می‌شود.
در غرفه مسابقه ستاره‌ها نیز کودکان با سوره‌های مختلف قرآن کریم، شأن نزول و تفسیر آسان آیات الهی آشنا می‌شوند. در مسابقه مکعب نیز کودکان و نوجوانان با صفات مثبت و منفی که در قرآن به آن‌ها اشاره شده، آشنا می‌شوند و در قسمت بالن نیز کودکان قرآنی اخلاق اسلامی را می‌آموزند.
همچننین، مسابقلات دیگری با عناوین پله‌‌های آسمان با موضوع احکام و اخلاق، مسابقه مهتاب با موضوع آیات اخلاقی و اعتقادی قرآن کریم، مسابقه کعبه با موضوع مهدویت و احکام مبتلابه نوجوانان و نیز مسابقاتی مانند مسابقه سه گزینه‌ای و از کی بپرسم؟ که در راستای فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌شود، از دیگر برنامه‌هایی است که در بخش کودک و نوجوان بدان‌ها پرداخته می‌شود.
در بخش دیجیتال نیز بانک اطلاعاتی نرم‌افزار و فضای مجازی ایجاد شده است که خانواده‌ها با بخش‌های مختلف فضای مجازی و تهدیدات موجود در این زمینه آشنا شده و مشاوره لازم را نیز دریافت می‌کنند. همچنین، نرم‌افزارهای لازم در این مورد نیز در اختیار ایشان قرار می‌گیرد.
یکی از ویژگی‌های خاص بخش کودک و نوجوان نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، فعالیت و بهره‌گیری چشمگیر از فضای مجازی در این بخش است که نسبت به سال‌های گذشته بسیار تأثیرگذارتر است. همچنین، انسجام بخش کودک و نوجوان تحت مدیریتی واحد و استفاده از گروه‌های فعال در زمینه کودک و نوجوان در این دوره از نمایشگاه قرآن نیز از دیگر ویژگی‌های بارز این بخش است که به چشم می‌آید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی بهره گیری چشمگیر فضای مجازی بخش کودک و نوجوان نمایشگاه بین المللی قرآن قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۸۲۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| اعتراض عجیب‌وغریب چینی‌ها به شرایط کاری

به تازگی شیوه عجیب و غریب اعتراض کارگران چینی به دستمزدهایشان در فضای مجازی پربازدید شد. در ویدیوها و تصاویر منتشرشده در فضای مجازی، جوانان چینی بدترین لباس‌های خواب و دمپایی‌های خود را می‌پوشند تا در اعتراض به همه چیز، از مدیران غیرحرفه‌ای و شرایط کاری بد گرفته تا دستمزد کم و ساعت‌های کار طولانی، به سمت محل کار خود حرکت کنند.

دیگر خبرها

  • جنین‌هایی که از شکم‌ مادرشان در اینستاگرام کار می‌کنند
  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!
  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • عکس| اعتراض عجیب‌وغریب چینی‌ها به شرایط کاری
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • آلفایی‌ها هنوز به دنیا نیامده، پیج اینستاگرام دارند