Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@18:31:03 GMT

مخالفت نخست‌وزیر تونس با کناره‌گیری

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۸۸۴۸۶۶

مخالفت نخست‌وزیر تونس با کناره‌گیری

حزب "جبهه آزادی‌بخش میهنی" الجزایر که حزب حاکم در این کشور به شمار می‌رود، 15 تن از اعضای دفتر سیاسی خود را برکنار کرد.

خبرگزاری رئیس‌جمهور الجزایر با برکناری ۱۵ تن از اعضای دفتر سیاسی حزب آزادیبخش میهنی که حزب حاکم در این کشور به‌شمار می‌رود، بزرگترین تغییر را در بدنه اصلی این حزب اعمال کرد.

به گزارش العربی الجدید، حزب "جبهه آزادی‌بخش میهنی" الجزایر که حزب حاکم در این کشور به شمار می‌رود، 15 تن از اعضای دفتر سیاسی خود را برکنار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، این بزرگترین تغییر هیئت مدیره حزب جبهه آزادی‌بخش ملی به دستور عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس این حزب است.

"جمال ولد عباس" دبیرکل جبهه آزادی‌بخش میهنی گفت که بوتفلیقه دستور تغییر تشکیلات دفتر این حزب و برکناری 15 عضو از 19 عضو و جایگزینی آن‌ها با نفرات جدید را صادر کرد.

به گفته ولد عباس، فقط 4 تن از رهبران دفتر سیاسی حزب در سمت خود باقی مانده‌اند.

بعد از بروز اختلافات بین برخی از اعضای دفتر سیاسی حزب جبهه آزادی‌بخش میهنی و جمال ولد عباس دبیرکل این حزب و جمع آوری امضا برای برکناری جمال ولد از دبیرکلی حزب، بوتفلیقه دستور برکناری این 15 عضو دفتر سیاسی را صادر کرده است. این تصمیم قبل از آغاز نشست مهم کمیته مرکزی این حزب که قرار است بعد از عید فطر برگزار شود، صورت گرفته است.

مخالفت نخست‌وزیر تونس با کناره‌گیری

"یوسف الشاهد" نخست‌وزیر تونس شامگاه سه‌شنبه طی سخنانی خطاب به مردم کشورش گفت که وی در شرایط سختی که کشور با آن روبرو است، از مسئولیت فرار نمی‌کند.

این در حالی است که گروه‌های سیاسی در جریان نشست امضاء کنندگان توافق "قرطاج" خواستار کناره‌گیری الشاهد شده بودند.

الشاهد حافظ قائد السبسی پسر قائد السبسی رئیس‌جمهور تونس را به نابودی حزب نداء تونس که خود نیز عضوی از آن است، متهم کرد.

نخست‌وزیر تونس همچنین گفت:حافظ السبسی در پشت پرده درخواست‌ها برای کنار‌ه‌گیری من قرار دارد و بحرانی که حافظ قائد السبسی در حزب حاکم به وجود آورده، به نهادهای دولتی نیز راه یافته است.

نخست‌وزیر تونس گفت: جنگ علیه دولت من از زمانی که آغاز نبرد علیه فساد را اعلام کردم آغاز شد و برخی می‌پندارند که با سرنگونی دولت، فاسدان برخواهند گشت.

وی تاکید کرد که کشور با بحران سیاسی شدیدی مواجه است و درخواست‌ها برای برکناری دولت، مذاکرات تونس با نهادهای مالی بین‌المللی را با مشکل مواجه کرده است.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003S0X

منبع: فردا

کلیدواژه: تونس نخست وزیر تونس کناره گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۸۴۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است

معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن امروز (دوشنبه) تاکید کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برخلاف ادعاهایش، جنگ غزه را باخته است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «عمون» اردن، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز طی سخنانی در نشست گفت‌وگو محوری که حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه شکست خورده است.

وی گفت: نتانیاهو می‌گوید که به دنبال پیروزی در غزه است اما وی اکنون به شکست رسیده و اسرائیل نیز مطرود شده است. روشن است که نتانیاهو به دنبال صلح نیست.

الصفدی با اشاره به اینکه ۱.۳ میلیون فلسطینی بمباران می‌شوند، گفت: همه خواهان صلحی مبتنی بر راه‌حل «دو دولتی» هستیم و باید اسرائیل پایبندی خود به صلح عادلانه و فراگیر را اعلام کند؛ همچنان که جامعه جهانی نیز بر این باور است که راه حل دو دولتی تنها راه تضمین امنیت و صلح خواهد بود.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از وزیر خارجه اردن گزارش داد که ابتدا رژیم صهیونیستی باید جنگ را متوقف کند و پس از آن از حماس برای آزادی اسرای صهیونیست درخواست خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • کناره‌گیری وزیر اول اسکاتلند از سمت خود
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • تظاهرات شهرک‌نشینان برای کناره‌گیری نتانیاهو
  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد